اصلاح «قانون نظام صنفی» مهم‌ترین دغدغه کمیسیون قوانین و مقررات است

0
58
قانون نظام صنفی
قانون نظام صنفی

اصلاح «قانون نظام صنفی» مهم‌ترین دغدغه کمیسیون قوانین و مقررات است

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل اتاق اصناف ایران، عضو کمیسیون قوانین و مقرارت اتاق اصناف ایران موضوع اصلاح «قانون نظام صنفی» را مهم‌ترین اولویت و دغدغه کمیسیون قوانین و مقررات اتاق اصناف ایران عنوان کرد.

سید علی اکبر ساداتی، عضو کمیسیون قوانین و مقرارت اتاق اصناف ایران در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران، با اشاره به خلاء‌های موجود در قانون نظام صنفی اظهار کرد: متاسفانه پیش‌نویسی که توسط اصناف برای اصلاح این قانون در سال ۱۳۹۲ به مجلس رفت، آنگونه که باید مورد عنایت قرار نگرفت و قوانینی تصویب شد که با نقایص و خلاءهای بسیاری همراه بود.

وی افزود: اصناف برای تامین نیاز جامعه و مدیریت بازار، نیازمند زیرساخت‌های قانونی هستند. اما با توجه به تغییر و تحولات در تبادلات اقتصادی بازار و روزآمد شدن روند معاملات در سال‌های اخیر، بازنگری و اصلاح قانون نظام صنفی بر اساس نیازهای امروز جامعه صنفی امری ضروری است.

نماینده استان مازندران در اتاق اصناف ایران یادآور شد: متاسفانه برخی مصوبه‌های این قانون بدون کار کارشناسی و درنظر گرفتن تبعات آن برای اصناف به تصویب رسیده که امروز گریبان‌گیر اصناف شده است. بر این اساس یکی از مهمترین اولویت‌ها و دغدغه‌های ما در کمیسیون قوانین و مقررات اصلاح قانون نظام صنفی است و انتظار با پیگیری مجدانه اتاق اصناف ایران، اصلاح این قانون هرچه زودتر انجام شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید