اخبار خارجی

0
111
اخبار خارجی
اخبار خارجی

اخبار خارجی

پاکستان
درآمد صادرات صنعت چرم پاکستان در ژوییه و اوت افت داشت. در این دو ماه درآمد صادرات چرم کامل، پوشاک، کالاهای چرمی و پایپوش با ۱۴.۵ درصد افت در قیاس با ماه‌های مشابه در سال قبل به ۱۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار رسید. افت عایدات چرم کامل به میزان چشم‌گیرتر ۳۶.۹ درصد بود. افت مربوط به پوشاک چرمی و لوازم جانبی ۸.۳ درصد و پایپوش ۱۲.۸ درصد بود.

بریتانیا
شرکت پایپوش دکتر مارتین در حال راه‌اندازی خدمات تعمیر کفش در بریتانیا است تا هم اعتبار خود در حوزه پایداری زیست‌محیطی را افزایش دهد و هم منبع درآمد تازه‌ای داشته باشد. قرار است این خدمات با همکاری شرکت تعمیرات چکمه در شهر لیدز راه‌اندازی شود و تجدید زیره هر جفت چکمه نصف بهای هر جفت جدید آن چکمه خرج برمی‌دارد.

بنگلادش
صنعت پایپوش چرمی بنگلادش در نخستین سه ماهه سال مالی جاری با افت عایدات صادراتی روبرو شد و به ۱۴۱ میلیون و ۸۳۰ هزار میلیون دلار صادرات دست یافت که کم‌ترین میزان در پنج سال گذشته است. علت این افت هم کاهش سفارش از منطقه یورو بود. طبق اعلام دفتر ترویج صادرات این کشور آمار نشانگر ۳۲.۸ درصد افت سالانه در عایدات صادراتی است.

ایالات متحده
ایالات متحده در هفت ماه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار جلد پوست به ارزش ۶۵۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار صادر کردند که نشانگر ۸.۱ درصد کاهش در حجم صادرات و ۱۵.۲ درصد افت در ارزش آن است. این شاخص‌ها تاکنون در کل سال ۲۰۲۳ افت داشته است.

زلاندنو
انجمن پژوهش چرم و کفش زلاندنو(لاسرا) از تامین اعتبار برای طرح جدید عیب‌یابی خبر داد. وزارت تجارت این کشور با هدف شناسایی ایرادهای پوست مبلغ یک میلیون دلار به این طرح اختصاص داده است. لاسرا گفت ایرادیابی زودهنگام، تولید چرم ممتاز و بهینه‌سازی مصرف مواد شیمیایی از جمله اهداف ما است.
آلمان
شرکت پایپوش لووای آلمان یکی از نخستین جوایز کارایی پایپوش در نمایشگاه نساجی روزهای کارایی را دریافت کرد. این نمایشگاه برای نخستین بار بخشی را به کفش اختصاص داده بود. مدیرعامل این نمایشگاه مارکو ولشرت گفت اکنون عرضه‌کنندگان مواد خام بخش پایپوش فرصت دارند در یک مکان با تصمیم‌گیرندگان شرکت‌های بین‌المللی دیدار کنند.

فرانسه
دباغانی از نقاط مختلف فرانسه برای گفت وگو با دانشجویان موسسه مد فرانسه به پاریس سفر کردند. حدود ۱۲ متخصص دباغی در این دیدار سخنرانی کردند و با دانش‌آموختگان این موسسه صحبت کردند تا آن‌ها را به استفاده از چرم در طرح‌های اصلی‌شان تشویق کنند. این نخستین دیدار از این دست بین چرم‌سازان انجمن دباغان فرانسه و دانش‌آموحتگان موسسه مد فرانسه است.

آرژانتین
دولت آرژانتین با اعطای جایزه موسوم به آرژانتین کارآمد به گروه دباغی آرلای از مسئولیت‌پذیری این شرکت در حوزه ترویج انرژی پاک و اجرای سامانه مدیریت انرژی ایزو ۵۰۰۰۱ قدردانی کرد. آرلای اعلام کرد به لطف سامانه جدید مدیریت انرژی توانسته است ۵ تا ۱۵ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند بی آن که سرمایه‌گذاری چشم‌گیری انجام دهد.

برزیل
گروه دباغی و تولید گوشت مینروا قسمت اعظم کشتارگاه‌های گروه رقیب خود به نام مارفریگ را باپرداخت بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خریداری کرد و آن‌ها را به ۲۵ کشتارگاه خود در این منطقه اضافه کرد. به این ترتیب مینروا ۵۲ درصد کل ظرفیت تولید گوشت در برزیل ، ۱۵ در پاراگوئه، ۱۵ درصد در آرژانتین، ۱۱ درصد در اروگوئه و ۷ درصد در کلمبیا را به دست آورد.

آفریقای جنوبی
پایپوش‌سازان آفریقای جنوبی در هفت ماه نخست سال ۲۰۲۳ حدود ۱۱۵ میلیون دلار کفش صادر کردند که ۱۳ درصد از دوره مشابه در پارسال بیش‌تر است. واردات پایپوش این کشور هم در همین بازه با افزایش ۶.۴درصدی به ۵۴۵ میلیون دلار رسید.

کره جنوبی
مطالعه اخیر در این کشور نشان داده است که صنایع تولیدی از جمله کفش در این کشور آسیایی با تهدید پیر شدن سریع نیروی کار خود روبرو هستند. این گزارش بخشی از کار یک برنامه گسترده‌تر به نام ابتکار رشد پایدار بود که اتاق بازرگانی و صنعت کره آن را اجرا می‌کند. محققان دریافتند که میانگین سنی کارگران در کشور در سال 2022، 46.8 بوده است اما تعدادی از بخش‌های تولیدی برجسته در حال حاضر تعداد زیادی کارگر بالای 50 سال دارند. این صنعت‌ها شامل صنعت کفش است که در حال حاضر دارای 59 درصد از کارکنان بالای 50 سال کشور می باشد.


منبع: World Footwear
ترجمه شادی کدخدازاده- اخبار صنعت چرم و کفش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید