کیمپور تولیدکننده محصولات تخصصی با کیفیت

0
164
کیمپور تولیدکننده محصولات تخصصی با کیفیت

شرکت کیمپور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سیستم‌های پلی‌یورتان در ترکیه است که سالهاست محصولات خود را در ایران عرضه می‌کند و به مشتریان خاص خود خدمات ارائه می‌دهد.
شرکت کیمیاپور پارس خاورمیانه به مدیرعاملی محمد حسن حجازی‌فر، نماینده شرکت کیمپور در ایران است. در حاشیه برگزاری نمایشگاه قم شوز برای آشنایی بیشتر با این شرکت خبرنگار مجله اخبار صنعت چرم و کفش گفت و گوی کوتاهی با وی داشته که در ادامه می‌خوانید.

محمدحسن حجازی‌فر، ضمن معرفی خود با اشاره به سابقه فعالیت‌های حرفه‌ای و چگونگی شروع فعالیتش می‌گوید: متولد 1366، اهل آبرسان تبریز و فوق لیسانس زبان انگلیسی هستم. پدربزرگ، پدر و عموهایم از تجار تبریز هستند. ما قبلا در حوزه کاغذ و مقوا برای کارخانه‌های کبریت‌سازی فعالیت می‌کردیم. 5 کارخانه بزرگ کبریت‌سازی در تبریز، یکی در ابهر و یکی هم در مشهد هستند که آن‌ها هم اهل تبریزند و ما مواد اولیه همه این کارخانه‌ها را از ترکیه وارد می‌کردیم. بعد از مدتی لوازم خانگی هم به سبد واردات ما اضافه شد اما از زمان تحریم، وارد حوزه مواد شیمیایی شدیم. دوستان بسیاری داشتیم که در کار کفش فعالیت می‌کردند و به ما توصیه کردند که مواد پلی‌یورتان وارد کنیم. به همین سبب وارد این حوزه شدیم و دیدیم که بازار بسیار جذابی دارد و انسان‌های شریفی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.
در حال حاضر دفتر مرکزی ما در تبریز است اما من از سال 1384 به تهران آمده‌ام و پیگیر کارهای اداری در تهران هستم.
او درباره شخصیت و فعالیت‌های پدرش گفت: پدرم از ابتدا به تحصیل ما بسیار علاقه‌‌مند بود. او از خانواده‌ای با 6 برادر و 3 خواهر است و می‌توانم به جرات بگویم که کل خانواده را پدرم به ثمر رسانده است. همه را وارد کار کرده و تجارت را به آنها یاد داده و برای بهبود زندگی‌شان تلاش کرده است. بعد هم که نوبت ما و پسران خودش شد. من 23 ساله بودم که پدرم اولین بار ما را به نمایشگاه چین برد تا گشتن در نمایشگاه و راه و چاه را به ما آموزش دهد البته ایشان هنوز هم بر کارهایمان نظارت می‌کند.
حجازی‌فر با اشاره به اینکه در حال حاضر در واقع دو شرکت دارند، گفت: یکی از این شرکت‌ها تدارکات صنایع است که در تبریز قرار دارد و نماینده کیمپور در تبریز است. کیمیاپور پارس خاورمیانه هم دفتر مشترک حجازی‌فر و کیمپور است. شراکت ما در این دفتر با ترکیه به‌صورت 50، 50 است، نیمی از آن برای کیمپور و نیمی دیگر برای من و برادرم است. سید جواد گلچهره، مدیر فروش بخش کفشی ما و از مدیران ترکیه است و سمیرا حیدرزاده نیز مدیر کشوری کیمپور در ایران است.
وی در رابطه با سال تاسیس شرکت کیمپور اینگونه گفت: کیمتکس یا کیمیا در سال 1983 با عنوان فعالیت تجاری در حوزه مواد شیمیایی در شهر استانبول کارش را شروع کرد و در سال 1999 وارد کار تولید پلی‌یورتان شد. اوایل سال 2016 تصمیم بر آن شد که تولید مواد شیمیایی و کار تجاری از هم جدا شوند. بنابراین کیمتکس پلی‌یورتان را تحت برند کیمپور ادامه دادند. کیمتکس کیمیا در حوزه مواد چرم و شیمیایی فعالیت می‌کند و در قسمت پلی‌یورتان، شرکت کیمپور به صورت تخصصی مواد پلی‌یورتان را تولید می‌کند. کارخانه با ظرفیت اسمی 70 هزار تن شروع کرد که بعد به 110 هزار تن رسید.
حجازی‌فر سخنان خود را با اشاره به انواع محصولات شرکت، اینگونه پایان داد: مواد تولیدی شرکت ما در 4 دسته کلی مواد کفشی، مواد فلکسیبل با شاخه‌های مختلف مثل فوم سرد که در زیره کفش استفاده می‌شود، مواد رجین و سرمایشی از ساندویچ‌پنل تا یخچالی و…، مواد مایندرها که در ساخت کاشی موزاییک‌های شهربازی‌ها و کفپوش‌ها استفاده می‌شود قرار می‌گیرند. فوم‌های اسپری هم داریم که در عایق‌های صدا و حرارتی ساختمان به کار گرفته می‌شوند و پلی استر پلی‌ال هم تولید می‌کنیم که بزرگترین تولیدکننده این حوزه محسوب می‌شویم. محصولات تخصصی دیگری نیز داریم که در عایق‌کاری برج‌ها و صنایع نظامی و پتروشیمی و سیمان استفاده می‌شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید