کاربرد موتور ویبره در صنعت چرم

0
192
کاربرد موتور ویبره در صنعت چرم

موتور ویبره ها یا اصطلاحا دستگاه ویبره بئنه صنعتی، نقش مهمی در مراحل مختلف پردازش و ساخت چرم بازی می‌کنند. عملکرد آنها بر اساس تولید ارتعاشات کنترل شده است که به فرآیندهای مختلف کمک می کند و در نهایت کیفیت و بافت چرم را افزایش می دهد.

در ادامه توضیح دقیق تری از نحوه عملکرد موتور ویبره ها در صنعت چرم توضیح می دهیم؛ اما در ابتدا باید در مورد موتور ویبره ها کمی اطلاعات داشته باشید.

وظیفه اصلی موتور ویبره های صنعتی تولید ارتعاش است. این لرزش به وسیله اتصال به دستگاه های مختلف که به لرزش برای غربال احتیاج دارند صورت میگیرد که به همین علت به آن ها ویبره بدنه هم می گویند.

فرآیند دباغی

در فرآیند دباغی، از موتور ویبره هابرای کمک به پوشش یکنواخت مواد شیمیایی بر روی سطح چرم استفاده می شود. ایجاد لرزش کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که مواد براق کننده، به طور یکنواخت روی سطح چرم نفوذ می کنند و در نتیجه باعث براق شدن می شوند. این چرم، چرم شبرو نام گذاری می شود.

تکمیل چرم

دستگاه ویبره بدنه در ماشین‌هایی به کارگیری می شوند که افزودنی هایی مانند رنگ، رنگدانه و را روی چرم کار می کنند. موتور ویبره، به یکنواختی این رنگدانه ها کمک می کنند تا رنگ چرم دو رنگ نباشد صاف و یکنواخت روی سطح چرم دیده شوند.

تمیز کردن سطح چرم

موتورها ویبره در تجهیزاتی برای تمیز کردن سطح چرم و در نتیجه حذف گرد و غبار، کثیفی و سایر ذرات از سطح چرم استفاده می شوند. این لرزش بدون آسیب رساندن به سطح چرم باعث می شود هر گونه ذراتی روی سطح چرم پاک شود و سطحی تمیز و برای پرداخت حرارتی روی داشته باشد.

صاف کردن و پولیش چرم

از دستگاه ویبره بدنه برای دستگاه های پولیش چرم استفاده می شود. این دستگاه های با میزان لرزش بسیار سریع، توسط یک قطعه با سطح صاف روی چرم کشیده می شوند تا به چرم حالت جلا دهدندگی بدهند.

در تمامی این کاربرد ها، دستگاه ویبره بدنه صنعتی نقش مهمی دارد و صنعتگران باید حتما دستگاه ویبره بدنه مد نظر خود را به درستی و با مشورت با یک متخصص انتخاب کنند.

اگر انتخاب درستی داشته باشید خواهید دید که کیفیت چرم شما چقدر بهتر می شود و در نتیجه فروش محصولات چرمی شما نیز افزایش می یابد. در اصل با این کار به مصرف کننده احترام بیشتری می گذارید.

نکاتی برای خرید و استفاده موتور ویبره ها

برای انتخاب دستگاه ویبراتور بدنه برای دستگاه خود به عوامل مختلفی مانند قدرت ضربه، که برحسب کیلو ضربه است و همچنین توان مورد نیاز خود دقت کنید.

در صورتی که اطلاعات فنی و تخصصی زیادی در این باره ندارید، حتما با کارشناسان فروشگاه ها مشورت کنید.

یکی از فروشگاه های معتبر و متخصص که ما برای خرید موتور ویبره به شما پیشنهاد می کنیم، فروشگاه شهباز موتور (shahbazmotor.com) است که سابقه تخصص بالایی در فروش انواع ویبره بدنه و بسیاری از محصولات صنعتی دارد.

شما در این سایت می توانید قیمت و مشخصات فنی کامل انواع موتور ویبره های کوچک تا بزرگ را مشاهده کنید.

معرفی انواع ویبره بدنه

موتور ویبره ها ی مخصوص ارتعاش بدنه، به صورت تک فاز و سه فاز از حدافل توان 0.02 تا 200 کیلووات در بازار موجود هستند. انواع طراحی های آن به صورت میکرو ویبره، فلنج دار و پایه دار هستند.

برند های مختلف ایرانی و ترکیه ای در بازار مشاهده می شوند که یکی از با کیفیت ترین آنها موتور ویبره کمپ ترکیه است که می توانید با خیال راحت این برند را خریداری کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید