طرح‌‌‌‌‌‌های برنده جایزه

0
182
کفش ایمنی و کار
کفش ایمنی و کار

طرح‌‌‌‌‌‌های برنده جایزه

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، در مراسم اعطای جایزه طراحی رد دات در سال 2023، چهار سبک کفش ایمنی و کار، جوایزی را دریافت کردند. علاوه بر سطوح بالای ایمنی و محافظت برای کاربران کفش‌‌‌‌‌‌ها، داوران از سازندگان در زمینه انتخاب مواد و توجه به جزئیات از نظر راحتی و زیبایی در طرح‌‌‌‌‌‌های برنده شده ستایش کردند.
طراحان و تولیدکنندگان محصولات پایپوش ایمنی و کار توانستند چهار جایزه را در مسابقه بین‌‌‌‌‌‌المللی طراحی رد دات در سال 2023 کسب کنند. آندندا تولیدکننده فناوری صنعتی مستقر در شانگهای، سه جایزه را بدست آورد در حالی که کفش ایمنی پوما یک جایزه را در این بخش از آن خود ساخت.
تجهیزات حفاظتی فردی تخصص آندندا است. این شرکت می‌‌‌‌‌‌گوید درصدد ساخت سیستم‌‌‌‌‌‌های‌‌‌‌‌‌ تجهیزات حفاظتی فردی برای مشتریانش است و سطوح بالایی از محافظت را برای کارگران از سر تا پا فراهم می‌‌‌‌‌‌آورد. محصولات این شرکت در بیش از ده هزار سازمان بکار برده می‌‌‌‌‌‌شوند که نماینده بخش‌‌‌‌‌‌هایی متنوع همچون انرژی، خودرو، هوافضا، معدن، تولید مواد غذایی و ساخت و ساز هستند. این شرکت دارای تیم طراحی داخلی و مرکز خاص خود برای نوآوری است. متخصصانی که در آنجا کار می‌‌‌‌‌‌کنند از فناوری دیجیتال برای ساخت آنچه شرکت، آن را محصولات متناسب و راهکارهای سفارشی می‌‌‌‌‌‌نامند، بهره می‌‌‌‌‌‌گیرند.

معادن در ذهن

چکمه لاستیکی آلتی گارد صنعتی آن که برنده جایزه رد دات شده، کار تیم طراحی داخلی آن است و در حین ورود به مسابقه 2023، به طور خاص، دو عضو تیم جیاکینگ هونگ و ژولیون فنگ را برای طراحی این محصول معرفی کرد. این چکمه ضد آب است و آندندا گفته با در نظر داشتن معادن طراحی شده است. به گفته این شرکت چینی، شرایط در معادن پیچیده است و با وجود خطر سقوط آوار و نیز شرایط زیر پا که می‌‌‌‌‌‌تواند مرطوب و دشوار باشد، این شرکت حفاظی را در برابر ضربه دیدن و همچنین ضد آب بودن در چکمه ایجاد می‌‌‌‌‌‌کند.
هیات داوران مسابقه گفتند این محصول، مسائل متعارف اکثر کفش‌‌‌‌‌‌های لاستیکی صنعتی قابل سنجش را از طریق انتخاب موفقیت‌ آمیز مواد و کارآیی عملکرد حل می‌‌‌‌‌‌کند.
این کفش دارای زیره میانی کِولار مقاوم در برابر سوراخ شدن و درپوش‌‌‌‌‌‌های محافظ ساخته‌‌‌‌‌‌شده از آلومینیوم هوافضا است در حالی‌‌‌‌‌‌که همچنان وزن سبکی دارد. برای بهبود بخشیدن میدان دید، ماده بالایی به عناصر روشن و خطوط راه‌راه بازتابنده‌ نور مجهز شده است. همچنین، زیره‌‌‌‌‌‌های بیرونی مقاوم در برابر سایش از جسم مرکبی لاستیکی ساخته شده‌‌‌‌‌‌اند که حتی در روغن نیز در برابر لغزش مقاوم است.

ظاهر مرغوب

این شرکت ادعا می‌‌‌‌‌‌کند محصول برنده شده کفش ایمنی پوما، فرانت‌‌‌‌‌‌کورت مید بود که طراحی آن بر کارآیی و زیبایی‌‌‌‌‌‌شناسی تمرکز دارد. این شرکت اشاره می‌‌‌‌‌‌کند افزون بر ایمنی و راحتی، ظاهری نمادین را ارائه می‌‌‌‌‌‌دهد که یادآور کفش‌‌‌‌‌‌های بسکتبال معروف و مرغوب است. پایپوش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ورزشی از جمله کفش‌‌‌‌‌‌های بسکتبال، چیزی است که پوما بیش از هر چیزی به آن شهرت دارد. با این حال، پایپوش ایمنی با برند پونا به شرکت همکار دارای مجوز آی‌‌‌‌‌‌اس‌‌‌‌‌‌ام هاینریش کرامر تعلق دارد. این همکار بود که کفش برنده جایزه را با این ایده طراحی کرد و ساخت که با ظاهر آن، حس راحتی به پوشندگان آن دست دهد و نیز در محل کار خود در جایگاه بخش جدایی‌‌‌‌‌‌ناپذیر پروژه، ایمن باشند.
هیات داوران رد دات اظهار نظر کردند برای دستیابی به ترکیب مناسبی از کارآیی و ظاهر، این شرکت الزامات مربوط به پوشش روزمره را که در کفش‌‌‌‌‌‌های کاری از این نوع را یعنی مقاومت در برابر گرما، مقاومت در برابر لغزش، پایداری و بالشتک ضربه‌‌‌‌‌‌گیر را در نظر گرفته است و کفش ایمنی مید فرانت‌‌‌‌‌‌کورت موفق خواهد شد تجربه کاربری مثبت را برای پوشندگان فراهم کند.
شرکت همکار طراحی و تولید کفش پوما می‌‌‌‌‌‌گوید: «محصولات ما که برنده جوایز می‌‌‌‌‌‌شوند دنیای کار را هر روز کمی ایمن‌‌‌‌‌‌تر می‌‌‌‌‌‌کنند و همیشه ظاهر خوبی دارند. به برندگان جوایزی که داریم می‌‌‌‌‌‌بالیم و با سرعت کامل در زمینه ایده‌‌‌‌‌‌ها و راهکارهای نوآورانه‌‌‌‌‌‌تر برای ایمنی و راحتی بیشتر کار می‌‌‌‌‌‌کنیم.»

کاهش وزن

دو کار دیگر از آندندا مکمل پایپوش‌‌‌‌‌‌های ایمنی و کار در مراسم اعطای جایزه طراحی رد دات را تکمیل کردند. کفش ایمنی اینفی‌نیتی آن برنده شد و هیات داوران، آن را دارای کارآمدی خوب و راحتی عالی برای پوشیدن توصیف کردند. این سازنده مستقر در شانگهای می‌‌‌‌‌‌گوید این ویژگی‌‌‌‌‌‌ها عمدتاً از کاهش وزن کفش ناشی می‌شوند که از طریق آنچه گزینش هوشمندانه مواد می‌‌‌‌‌‌نامد بدست می‌‌‌‌‌‌آید.
جنس رویه از پلی‌‌‌‌‌‌استر بازیافتی، رویه پنجه کفش از آلومینیوم هوافضای سوراخ‌‌‌‌‌‌دار و زیره میانی از ماده سبک‌وزن و مقاوم در برابر سوراخ شدن ساخته شده است. زیره بیرونی موجب بهبود ضربه‌‌‌‌‌‌گیر کفش و جذب تکان می‌‌‌‌‌‌شود و نیز مقاوم در برابر لغزش حتی در محیط‌‌‌‌‌‌های شهری است.
پوشش لاستیکی در اطراف دو طرف زیره بیرونی موجب ایجاد ثبات در راه رفتن می‌‌‌‌‌‌شود. سرانجام، بندها در کفش ایمنی اینفی‌نیتی را می‌‌‌‌‌‌توان برای جلوگیری از تصادف جمع کرد. این کار رایج است اما این شرکت ادعا می‌‌‌‌‌‌کند طرح آندندا که بار دیگر، کار یکی از اعضای تیم طراحی داخلی به نام جیاکینگ هونگ است، اجازه می‌‌‌‌‌‌دهد کاربران، بندها را از روى ظرافت طبع در داخل کفش‌‌‌‌‌‌ها پنهان کنند.

پسند روز

نسخه دوم این کفش، فیوچر اینفی‌نیتی، چهارمین و آخرین برنده طرح پایپوش ایمنی در دوره 2023 مراسم جایزه رد دات بود. همچنان که از نام آن پیداست، این نسخه، ظاهری بسیار مدرن دارد و رویه آن که از نخ تابیده شده است ظاهری مشبک فلزی دارد. این ساختار از فناوری اختصاصی به نام نکسوس (رابطه داخلی) استفاده می‌‌‌‌‌‌کند. آندندا الیافی را که استفاده کرده است به صورت نخ نایلونی تابیده نرمش‌‌‌‌‌‌پذیر در اثر گرما و مقاوم در برابر برش توصیف می‌‌‌‌‌‌کند. مزایای کفش ایمنی عبارتند از کاهش خطر برای استفاده کننده در برابر آسیب ناشی از اشیای تیز.
دیگر ویژگی‌‌‌‌‌‌ها عبارتند از سیستم شماره‌‌‌‌‌‌گیر برای بندکشی که کارپرداز آن، شرکت فیتگو مستقر در شِنزِن است. آندندا گفته است توسط این سیستم، کاربران می‌‌‌‌‌‌توانند کفش را به‌‌‌‌‌‌راحتی بپوشند و از پا درآورند. مزیت اضافی این کفش که سازنده اشاره می‌‌‌‌‌‌کند، این است که اینفی‌نیت فیوچر، کفشی پسند روز است. یک بار دیگر از جیاکینگ هونگ در تیم داخل سازمانی برای طراحی این کفش تقدیر می‌‌‌‌‌‌شود و این شاهکار شخصی تأثیرگذار رد دات است.


world footwear 2023

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید