دپارتمان طراحی و ساخت ماکت زیره کفش

0
256
دپارتمان طراحی و ساخت ماکت زیره کفش
دپارتمان طراحی و ساخت ماکت زیره کفش

دپارتمان طراحی و ساخت ماکت زیره کفش

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، در دنیای امروز که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است، بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در هر صنعت از جمله بخش تولید کفش الزامی است. با شناخت این گرایش، مرکزتخصصی طراحی و ساخت ماکت زیره کفش که به نام اینوفب شناخته می‌شود، از فناوری‌های پیشرفته و تکنیک‌های مدرن در این عرصه استفاده می‌کند. اینوفب با بهره‌گیری از تخصص خود در طراحی، تولید دیجیتال و تجهیزات پیشرفته، قصد دارد گامی موثر در مسیر توسعه صنعت کفش کشور بردارد.
مرکز طراحی و ساخت ماکت زیره کفش اینوفب به عنوان یکی از دپارتمان‌های تخصصی استودیو ساخت خلاقانه اینوفب، با شناسایی دقیق نیاز بازار در این حوزه از سال 1400 فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز نموده است.
طراحی و ساخت زیره کفش به دلیل ماهیت ارگانیک و پیچیدگی‌های فنی آن، یک فرایند پیچیده است. برای غلبه بر این چالش‌ها، اینوفب از روش‌ها و تکنیک‌های طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) استفاده می‌کند که انعطاف‌پذیری را در فرآیند طراحی افزایش می‌دهد. این امر به طراحان، قدرت می‌دهد تا عناصر سه بعدی را که ساختار کامل زیره کفش را تشکیل می‌دهند به طور کارآمد ارائه دهند.
هسته اصلی این مرکز، متشکل از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های تخصصی مهندسی و طراحی و همچنین فعالان صنعت کفش است. مرکز طراحی و ساخت ماکت زیره کفش اینوفب، از دو بخش تخصصی طراحی و ساخت تشکیل شده است که سعی دارد شکاف بین دانشگاه و صنعت را پر کند. این ادغام یکپارچه، فرایندی ساده از طراحی تا تولید را تضمین می‌کند و مشکلات هماهنگی بین تیم‌های طراحی و تولیدکنندگان محصول نهایی را از بین می‌برد و در عین حال باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی می‌شود.

فرایند طراحی تا تولید در اینوفب از دو رویکرد کلی پیروی می‌کند:

طراحی نمونه‌های زیره کفش جدید: در این رویکرد، بخش طراحی، طرح‌های نوآورانه‌ای را از ابتدا ایجاد می‌کند که مبتنی بر ویژگی‌های دلخواه مانند قالب‌های ماهیچه‌، خط پاخور، نوع بافت جداره‌ها و کف زیره کفش می‌باشد.

مهندسی معکوس با اعمال تغییرات مورد نظر درعملکرد و فرم زیره کفش موجود: روش دوم که عمدتا مورد اقبال تولیدکنندگان است، بر اساس زیره‌های تولید شده برندهای خارجی با ایجاد تغییرات کلی یا جزئی هستند. در این رویکرد، ابتدا نمونه‌های اولیه زیره‌های مورد نظر در اختیار بخش طراحی، قرار می‌گیرد و اسکن سه بعدی می‌شود. بر اساس الزاماتی چون قالب ماهیچه، خط پاخور جدید، تغییرات جزئی و کلی در فرم زیره مانند الگوهای آج یا نوع بافت جداره‌ها و کف کفش، طراحی صورت می‌گیرد. پس از تایید طرح نهایی، سایز بندی زیره کفش بر اساس استانداردهای موجود صورت می‌گیرد و در نهایت سری ماکت زیره کفش با استفاده از پرینترهای سه بعدی رزینی، مجهز به مواد با کیفیت برای قالب‌گیری دقیق و تولید زیره کفش با مواد مختلفی مانند EVA، PU، TPU، PVC ساخته می‌شود.


درحال حاضر بخش طراحی اینوفب ظرفیت طراحی و مهندسی معکوس 50 نوع زیره در ماه و بخش ساخت ظرفیت تولید حدود 200 لنگه ماکت در ماه را دارا می‌باشد. با توجه به نیاز کشور و ظرفیت این حوزه، چشم انداز یکساله اینوفب، دستیابی به ظرفیت دو برابری در این صنعت است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید