برای افتتاح حساب بانکی در استرالیا به چه چیزهایی نیاز دارید؟

0
317
برای افتتاح حساب بانکی در استرالیا به چه چیزهایی نیاز دارید؟

اولین موضوعی که پس از ورود به استرالیا با آن مواجه می‌شوید این است که پس از حضور در استرالیا چگونه بتوانید منابع مالی خود را به دست آورید و گرفتن حساب بانکی محلی یک اولویت عالی است. خبر خوب این است که شما می‌توانید قبل از ترک کشورتان کارهای زیادی انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که پس از ورود به استرالیا حساب کاربری مناسبی خواهید داشت.

افتتاح حساب بانکی در استرالیا

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مهاجرين در شروع پروسه مهاجرت، باز کردن حساب بانکی و انتقال پول از ایران است. با توجه به شرایط تحریم‌ها و مشكلات انتقال پول از ایران همیشه پیشنهادشده است که بدون شک در این زمینه حساس باشید و توجه لازم به همه جزییات را داشته باشید.

هنگامی‌که شما تصمیم بر افتتاح حساب بانکی در استرالیا را دارید می‌توانید این کار را هم به‌صورت آنلاین و هم به‌صورت مستقیم و حضوری انجام دهید. درهرصورت شما نیاز به ارائه مدارکی هستید؛ و در انتها همه‌ی اطلاعات لازم، شرایط و مراحل شناسایی طی می‌شود و در پایان درخواست شما ارزیابی و حساب شما افتتاح می‌شود. درصورتی‌که قصد مهاجرت به استرالیا را دارید با ما همراه باشید تا در مورد افتتاح حساب بانکی در استرالیا و نحوه استفاده از خدمات بانکی در استرالیا اطلاعاتی را به شما عرضه کنیم.

آیا می‌توانم از خارج از کشور حساب بانکی در استرالیا بازکنم؟

بله شما می‌توانید پیش از رسیدن به آنجا یک حساب بانکی به‌صورت آنلاین بازکنید. بعضی از معروف‌ترین بانک‌ها در استرالیا خدمات اختصاصی به مهاجران ارائه می‌دهند که باهدف کمک به ورود تازه‌کارها در این کشور می‌باشد. شما می‌توانید تا یک سال قبل از ورود به استرالیا، حساب خود را به‌صورت آنلاین و با استفاده از اسناد و آدرس هویت خود بازکنید.

مدارک موردنیاز برای افتتاح حساب بانکی در استرالیا

مدارک موردنیاز شما بستگی به نوع حساب شما دارد و اینکه آیا شما قبلاً در استرالیا ساکن بوده‌اید یا خیر. هر بانکی روند خاص خود را دارد، بنابراین ایده خوبی است که به شکل کامل ارزیابی کنید که بانک منتخب شما چه نیازهایی دارد. به‌طورکلی، اگر در حال باز کردن یک حساب کاربری آنلاین هستید، می‌توانید فقط با اطلاعات زیر شروع کنید.

شماره گذرنامه و مشخصات ویزا

آدرس ایمیل

تاریخی که قصد انتقال به استرالیا و شهری را که قصد عزیمت در آن را دارید

این مسئله به شما امکان می‌دهد تا حساب کاربری خود را دریافت کرده و در حال اجرا باشید، اگرچه پس از ورود به استرالیا برای نشان دادن اسناد و مدارک خود باید به شعبه مراجعه کرده و مشخصات شخصی خود را ازجمله آدرس جدید مسکونی خود، تکمیل کنید.

نکاتی در رابطه با انتخاب بانک در استرالیا

توصیه می‌کنیم پیش از افتتاح حساب در هر بانک استرالیایی ابتدا در مورد آن تحقیق کنید شما می‌توانید در وب‌سایت‌های بانک‌ها به‌صورت کامل در رابطه با آن‌ها مطالعه کنید اما توجه به نکات زیر از هر چیزی می‌تواند مهم‌تر باشد

هزینه‌های کم نگهداری: به دنبال حسابی باشید که کارمزد نگهداری حساب آن کم و یا بدون هزینه باشد

دسترسی به شعب و خودپردازها: اگر نیاز به مراجعه به بانک خود دارید برای واریز پول نقد و یا هر کار دیگری حتماً بانکی را انتخاب کنید که شعبه‌های زیادی داشته باشند.

نقل و انتقالات بین‌المللی: اگر این احتمال وجود دارد که هر از چند گاهی احتیاج به ارسال پول به کشوری جز استرالیا را داشته باشید، ارزیابی کنید که هزینه انتقال پول در سطح بین‌المللی و همچنین نرخ مبادله چقدر است.

سهولت باز کردن حساب: اینکه بانک موردنظر شما چقدر درباز کردن حساب برای تازه‌واردها سختگیری می‌کند یا نه

بانک‌های اصلی استرالیا کدام هستند؟

در استرالیا چهار بانک اصلی که به Big four مشهور هستند وجود دارند که بعضی از آنها بانک‌های زیرمجموعه نیز دارند. دقت کنید که اگر در هریک از این بانک‌ها حساب شما به دلایل گوناگون مانند مشکل در انتقال پول بسته نوبتد در بانک‌های زیرمجموعه آن نیز به مشکل خواهید خورد. ازاین‌رو در زیر لیست بانک‌های اصلی به همراه زیرمجموعه آنها را مشاهده می‌کنید:

بانک ANZ استرالیا

گروه بانکی استرالیا و نیوزلند (ANZ) 570 شعبه و 900 دستگاه خودپرداز در تمام استرالیا دارد. به بیش از 8.5 میلیون مشتری شخصی، خرده‌فروشی و تجاری در سراسر دنیا خدمات عرضه می‌دهد. این بانک تقریباً 46000 کارمند دارد و دفتر مرکزی آن در ملبورن قرار دارد.

بانک NAB استرالیا

بانک ملی استرالیا (NAB) یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های استرالیا است. تقریباً 9 میلیون مشتری در تمام استرالیا، نیوزلند و در سراسر دنیا دارد. نزدیک به 900 شعبه در استرالیا دارد و در سال 1981 افتتاح‌شده است. بانک UBank زیرمجموعه این بانک است.

بانک Commonwealth استرالیا (بانک مشترک‌المنافع)

بانکCommonwealth یا CBA به حدود 16 میلیون مشتری در تمام دنیا خدمات عرضه می‌دهد. Commonwealth Bank یک بانک چندملیتی است که در نیوزلند، فیجی، آسیا، ایالات‌متحده و بریتانیا حضور دارد. دفتر مرکزی این بانک در سال 1911 در شهر ملبورن افتتاح‌شده است. این بانک در استرالیا ۸۷۵ شعبه دارد و همچنین بیشترین تعداد دستگاه‌های خودپرداز بانکی هم در استرالیا متعلق به این بانک است. بانک BankWest زیرمجموعه این بانک است

بانک Westpac استرالیا

یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های استرالیا،Westpac دارای تقریباً 800. Westpac Bank اولین بانک استرالیا بود که در سال 1817 به‌عنوان بانک نیو ساوت ولز افتتاح شد. در سال 1982، زمانی که BNSW با بانک تجاری استرالیا ادغام شد، به شرکت Westpac Banking Corporation تبدیل ش. Westpac که مقر آن در سیدنی است، به 13 میلیون مشتری خدمات ارائه می‌دهد. سه بانک دیگر زیرمجموعه گروه وست پک هستند که عبارتند از St.George, Bank of Melbourne,BankSA

راه های افتتاح حساب در استرالیا

باز کردن حساب بانکی استرالیا پیش از ورود به این کشور به‌آسانی انجام می‌شود، اما ممکن است تا زمان تکمیل چک هویت به‌صورت حضوری، حساب‌های موجود کارایی کامل نداشته باشد. چهار بانک بزرگ استرالیا ANZ، بانک مشترک‌المنافع، NAB وWestpac همگی دارای تسهیلات بانکی مهاجران هستند که موجب می‌شود تا 12 ماه پیش از رسیدن، یک حساب بانکی به‌صورت آنلاین بازکنید.

این روند باید تقریباً پنج‌تا ده دقیقه طول بکشد. بااین‌حال، شما باید به‌محض ورود به استرالیا، مدارک محلی خود را به بانک مربوطه عرضه دهید. تا زمانی که این کار را نکنید، می‌توانید به‌حساب خود واریز کنید، اما هیچ برداشتی انجام نمی‌شود.

حساب بدون مرز برای مسافران و مهاجران و افرادی که سبک زندگی بین‌المللی دارند، طراحی‌شده است. این امکان را برای شما مهیا می‌کند که پول را به هشت برابر ارزان‌تر از یک بانک در خارج از کشور انتقال دهید و پول را به‌صورت رایگان در حساب دریافت کنید.

برای آسان‌تر کردن زندگی، یک کارت بدهی Mastercard دریافت خواهید کرد که می‌توانید در دستگاه‌های نقدی، مغازه‌ها و رستوران‌ها و هرجایی که آرم Mastercard را مشاهده کردید، استفاده کنید. پس می‌توانید از آن برای پرداخت هزینه‌های خود در هنگام سفر استفاده کنید؛ و اینکه می‌توانید مبلغی معادل 200 پوند در هرماه از دستگاه‌های نقدی بدون هیچ هزینه‌ای برداشت کنید.

در این محتوا قصد داشتیم در مورد امور بانکی استرالیا صحبت کنیم. همان‌طور که می‌دانید برای افتتاح حساب بانکی به یک سری مدارک احتیاج است برای اطلاع بیشتر از شرایط افتتاح حساب در استرالیا می‌توانید با کارشناسان مجرب ما در ویزاپیک تماس حاصل فرمایید.

منبع این مطلب

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید