در رکود بازار کفش،باید به سمت صادرات پیش رفت

0
41
ابوالفضل آژیتا فعال حوزه کفش
ابوالفضل آژیتا فعال حوزه کفش

فعال حوزه کفش در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: در رکود بازار کفش، باید به سمت صادرات پیش رفت.

ابوالفضل آژیتا فعال حوزه کفش از سال ۱۳۶۱ وارد فعالیت در این حوزه شده و پس از خدمت سربازی تا کنون در زمینه تولید کفش فعالیت خود را ادامه داده است.
ابوالفضل آژیتا در گفت و گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: تخصص من در زمینه تولید کفش زنانه پاشنه‌دار است. حدود ۳۵ سال در زمینه چرم فعالیت کرده‌ام و در سه، چهار سال اخیر وارد حوزه چرم مصنوعی شده‌ام. دیگران معتقد هستند که در کار خود موفق بوده‌ام.
وی در ادامه با اشاره به این موضوع که امسال برای نخستین‌بار است که در نمایشگاه آی‌مد حضور یافته است، گفت: برای نخستین‌بار در نمایشگاه آی‌مد غرفه داریم تا میزان موفقیت خود را در این فضا بسنجیم.
این فعال حوزه کفش در مورد کیفیت کفش‌های تولیدی خود عنوان کرد: مراجعه‌کنندگان از نظر فنی یا مدل ایرادی از ما نگرفته‌اند و همه از کار راضی بودند.
آژیتا با تاکید بر این موضوع که در کل در کار خود توانایی تولید کفش را دیده‌ایم، گفت: در نمایشگاه نیز ارتباط خوبی گرفته‌ایم، زیرا به مدت ۳۰ سال است که در این مسیر قرار داریم و در زمینه زیره و قالب‌ کار کرده‌ایم. من در صنعت کفش دوستان بسیاری دارم و حدود چهار، پنج سال در استامبول ترکیه مشغول به کار بوده‌ام. بنابراین در نمایشگاه آی‌مد از کار ما استقبال شد.
وی در ادامه با اشاره به این موضوع که در بلندمدت برای خود برنامه‌ریزی کرده‌ایم، تصریح کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تولیدات جدید به سبد کالایی خود اضافه کنیم. تا پیش از این یک گروه کالا تولید داشتیم، اکنون برنامه داریم که سه گروه کالا تولید کنیم. هم‌اکنون بخش فروش و بازرگانی خود را به یک دفتر دیگر انتقال داده‌ایم و تصمیم داریم که بیشتر روی تولید متمرکز شویم تا در این بازار کساد به سمت صادرات پیش برویم.
این فعال حوزه کفش در ادامه تاکید کرد: نمایشگاه بعدی که حضور خواهم یافت بدون شک نمایشگاه گاردای ایتالیاست. به دليل اينکه ترکیه سرمایه‌گذاری بالایی در حوزه کفش کرده و واردات کفش ندارند اما شک ندارم که در نمایشگاه گاردا ما فروش خوبی خواهیم داشت، چراکه مسیر بازرگانی آن به همه کشورها باز است. بازدیدکنندگان آن نسبت به ترکیه بیشتر است و از جاهای مختلف در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
آژیتا در پاسخ به این پرسش که سه محصولی که قرار است تولید کنید، چه محصولاتی هستند، عنوان کرد: ما یک بخش پاشنه‌دار داشتیم که با زیره‌های حاضری آنها را تولید می‌کردیم که در ترکیه توان خرید این زیره‌ها را داشتیم و در این زمینه، بهترین‌ زیره را خریده و ارائه داده‌ایم که مورد قبول بازار نیز بوده است. در بخش نهایی کالا قیمت تمام‌شده کمی گران است که البته در این زمینه نیز مشتری‌های خاص خودمان را داریم. بخش بعدی تولید ما کفش لژدار است که تولید آن کار سختی است و مهندسی آن نیاز به کارگرهای حرفه‌ای‌تری دارد. در کنار این محصولات، همیشه بوت و چکمه نیز دوخته‌ایم تا فصل‌های ما را پر ‌کند.‌
وی در پاسخ به این پرسش که آیا به کفش مردانه ورود پیدا نمی‌کنید، عنوان کرد: به کفش مردانه ورود نخواهیم کرد، به این دلیل که دوستان و همکارانی در این صنف هستند که حرفه‌ای‌تر از ما می‌توانند کفش مردانه تولید کنند. اگر مشتری از ما تقاضای کفش مردانه داشت، ترجیح می‌دهیم از این همکاران خریداری کنیم تا سبد ما نیز تکمیل باشد و جوابگوی مشتریان باشیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید