رویدادهای مهارت محور در صنعت چرم از فاصله میان صنعت و دانشگاه می‌کاهد

0
1357
رویدادهای مهارت محور در صنعت چرم از فاصله میان صنعت و دانشگاه می‌کاهد

رئیس انجمن کفش و صنایع وابسته ایران در اختتامیه مسابقات ملی مهارت آزاد کشوری در صنعت چرم این رویداد را کاهنده فاصله میان دانشگاه و صنعت خواند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از موج، علی اژدرکش، رئیس انجمن کفش و صنایع وابسته ایران در اختتامیه مسابقه ملی مهارت آزاد کشوری با محوریت طراحی و ساخت کفش چرم و چرم صنعتی زنانه در استان همدان که در محل کارگاه تولیدی کفش آرمینا برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار موج گفت: حضور فعالان صنعت چرم از استان‌ها و کشورهای مختلف در این رویداد نشان از اهمیت فوق‌العاده آن دارد. این رویداد از نگاه انجمن کفش ایران بسیار مهم است، ما در تلاشیم نگاه آموزش عالی را با استفاده از چنین رویدادهایی تغییر دهیم و فاصله‌ای که بین صنعت و دانشگاه ایجاد شده است را در راستای آموزش نیروی دارای مهارت و دانش برای نیاز صنعت، کاهش دهیم.

اژدرکش تصریح کرد: در این حرکتی که اتحادیه کیف و کفش و مسئولین استان و فنی و حرفه ای به صورت مبتکرانه انجام داده اند، مسیر ما را بسیار کوتاه کرده اند. در اشتغال کشور جوان ما که طبق آمار رسمی ما حدودا 60 درصد از جمعیت کشور را افراد زیر 35 سال تشکیل داده است؛ مهارت آموزی برای ما بحث بسیار مهمی است. در کشور نیروی با دانش تحصیلکرده زیاد داریم اما نیروی ماهر و متخصص کم داریم. چنین رویدادهایی در ارائه یک راهکار برای مهارت آموزی قدم های فوق العاده موثر و بلندی است.

وی تاکید کرد: این وظیفه ما است که در راستای ارتقای صنعت کشور گام برداریم واستراحت چند ساعته در روز استراحت را حذف کنیم و به اشتغال جامعه و جوانان کمک و اقتصاد و صنعت را رشد دهیم.

رئیس اتحادیه کفش ماشینی تهران اظهار کرد: خوشبختانه پتاسیل بسیار زیادی در کشورمان داریم. بسیار خوشحال هستم که مسئولین پای کاری همچون مسئولین حاضر وجود دارند که روز جمعه وقت خود را به چنین رویدادی اختصاص داده‌اند که باعث می شود به آینده صنعت چرم و کفش استان امیدوار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: رئیس اتحادیه کفش و چرم استان همدان همیشه در این صنعت مبتکر، پیشرو و راهگشا بوده‌اند، این رویداد نیز از دسته این اقدامات است. این رویداد استانی نیست و مسلما نقش ملی بسیار بزرگی دارد. سطح حضوری در دور اول این مسابقات  نشان دهنده اهمییت آن است. این که ما بتوانیم در یک فضای سالم یک الگوی خوب رقابتی را بین شرکت کنندگان ایجاد کنیم و آن ها را به سمت محصول با کیفیت ترغیب کنیم، بزرگترین وظیفه ای است که امروز به دوش ما تولیدکنندگان است.

رئیس انجمن کفش و صنایع وابسته ایران یادآور شد: دو حلقه دیگر برای تبدیل کالای ایرانی به کالای فاخر داریم که یکی کمک و حمایت مسئولین و دیگری اعتماد مردم به کالای ایرانی است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید