پلمپ واحدهای تولیدی در سال رفع موانع تولید منصفانه نیست

پلمپ واحدهای تولیدی در سال رفع موانع تولید منصفانه نیست

رئيس اتحاديه کفاشان دست دوز تهران، به رويه شهرداری منطقه ۱۲ تهران و رفتار با توليدکنندگان کفش در اين منطقه اعتراض کرد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از اتاق اصناف تهران، رسول شجری، رئيس اتحاديه کفاشان دست دوز تهران گفت: از صبح شنبه شهرداری منطقه۱۲ تعدادی از واحدهای توليدی کفش واقع در منطقه سپهسالار را پلمپ کرده و اجازه فعاليت به آنها نمی‌دهد. در واقع هدف شهرداری، تعطيلی کارگاه‌ها است.

شجري ادامه داد: شهرداري منطقه ۱۲ اعلام کرده است که بايد فعاليت اين کارگاه‌های توليدی در اين منطقه جمع آوری شده و به شهرک صنعتی منتقل شود. در حالی که در دو سال گذشته ما شرايط سخت کرونايی را داشته‌ايم و بيکاری تورم و گرانی مشکلات زيادی را براي توليدکنندگان کفش ايجاد کرده است و شرايط برای آنکه کارگاه‌های توليدی کفش به شهرک‌های صنعتی اطراف تهران منتقل شوند وجود ندارد.

وي ادامه داد: همچنين کارگاههای توليدی کفش در شهرکهای صنعتي آماده بهره‌برداری نيست و با توجه به گرانی مصالح ساختمانی امکان تکميل کارگاه‌ها وجود ندارد.

شجري با انتقاد از رفتار شهرداری منطقه ۱۲ در تعطيل کردن اين کارگاه‌ها و ايجاد مانع برای توليد بر خلاف شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده، افزود: هر واحد کارگاه کفش که هم اکنون تعطيل شده است، بين پنج الی هشت کارگر دارد و ادامه اين روند باعث بيکار شدن تعداد زيادی از کارگران و ايجاد مشکلات عديده معيشتی برای آنها و خانواده‌هايشان می‌شود؛ همچنين اين روند بيکاری بيش از ۴۰۰ نفر کارگر فعال در اين منطقه را در پی خواهد داشت.

رئيس اتحاديه توليدکنندگان و فروشندگان کفش‌های دست دوز تهران ادامه داد: ما از مديران شهرداری منطقه ۱۲ انتظار و تقاضا داريم تا همکاري لازم را داشته باشند و اجازه بدهند تا کارگاه‌های توليدی کفش همچنان به فعاليت خود در اين منطقه تا مهيا شدن شرايط برای انتقال کارگاه‌ها ادامه بدهند و با توجه به در پيش بودن نوروز ۱۴۰۱ لزوم تامين بازار شب عيد اين کارگاه‌ها به فعاليت خود مانند گذشته ادامه بدهند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید