۸ راه برای تسکین درد انحراف شست پا

0
365
۸ راه برای تسکین درد انحراف شست پا

برخلاف تصور مردم، پوشیدن کفش پاشنه بلند تنها دلیل ایجاد انحراف شست نیست. ژنتیک و وراثت نیز عوامل دیگر هستند. بدیهی است که پوشیدن کفش پاشنه بلند به طور مداوم می‌تواند باعث وخامت مشکل شود اما روش‌هایی نیز برای تسکین درد انحرف شست به طور طبیعی وجود دارد. عمل جراحی را باید بگذارید برای آخرین راه، وقتی که هیچ راه دیگری جواب نداده است. در Bright Side، هشت راه را برای تسکین این درد پیش روی شما قرار داده‌ایم.

۱- از یک توپ تنیس استفاده کنید

انحراف شست

تمرین ساده‌ای که می‌توانید انجام دهید این است که یک توپ تنیس را روی زمین قرار دهید و آن را زیر کف پای خود غلت دهید. می‌توانید این کار را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه برای هر پا انجام دهید. حتی اگر یکی از پاهایتان انحراف شست ندارد، باز هم می‌توانید این تمرین را برایش انجام دهید. این تمرین می‌تواند به تسکین انقباض ماهیچه‌ها کمک کند.

۲- سعی کنید تنها با استفاده از انگشت‌های پایتان یک حوله را بردارید

انحراف شست

تمرین ساده‌ی دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که یک حوله را روی زمین بگذارید و سعی کنید تنها با انگشتان پایتان آن را برداشته و بلند کنید. می‌توانید این حرکت را ۵ بار در حالت ایستاده یا نشسته انجام دهید. این کار باعث تقویت پاها و منعطف نگاه داشتن انگشتان می‌شود.

۳- سعی کنید پاشنه‌هایتان را از روی زمین بلند کنید

انحراف شست

بایستید و زانوهایتان را کمی خم کنید. سپس پاشنه‌هایتان را به آرامی بلند کنید تا جایی که همه‌ی وزن‌تان روی انگشتان پا بیفتد. ممکن است در صورت ابتلا به انحراف شست حاد، این حرکت برایتان خیلی دردناک باشد، اما با این حال باید کم کم سعی خود را بکنید. به مرور زمان، عضله‌ی انگشت‌هایتان تقویت شده و انحراف شست‌تان دیگر دچار تغییر نخواهد شد.

۴- تا جای ممکن روی ساحل‌های شنی قدم بزنید

انحراف شست

این تمرینی است که انجام آن بسته به مکان زندگی شما، ممکن است برایتان مقدور نباشد اما شن برای پاهای شما بهترین ماساژ است. نه تنها پا و انگشتان را آرام می‌کند، بلکه به تقویت آن‌ها نیز کمک می‌کند. این تمرین برای کسانی که به خاطر انحراف شست‌شان، آرتروز هم دارند فوق‌العاده مفید است.

۵- پاهایتان را در آب گرم یا یخ خیس کنید

انحراف شست

پس از پایان یک روز طولانی و پرتنش، اگر پاهایتان را در تشتی از آب گرم و نمک حمام (نمک اپسوم) خیس کنید، پاها از شما تشکر خواهند کرد! تنها کافی است که تشت را تا قوزک پر از آب کنید و بگذارید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پاها در آب خیس بخورند. یا می‌توانید همین کار را با آب یخ انجام دهید. با این کار ورم و التهاب کاهش پیدا خواهد کرد.

۶- در طول شب، آتل بپوشید

انحراف شست

خیلی از افراد به این نتیجه رسیده‌اند که پوشیدن آتل در شب درد ناشی از انحراف شست‌شان را کاهش می‌دهد. کاری که آتل می‌کند این است که از برخورد انگشت اول و دوم جلوگیری می‌کند و فشار بین انگشتان را می‌کاهد. می‌توانید شب موقع خواب آتل را بپوشید. ممکن است مشکل انحراف شست شما را برای همیشه حل نکند ولی می‌تواند درد و ناراحتی را تسکین دهد.

۷- پاهایتان را با روغن زیتون ماساژ دهید

انحراف شست

یک یا دو بار ماساژ در روز می‌تواند انگشتان‌تان را منعطف نگه دارد. اضافه کردن کمی روغن زیتون گرم به ماساژ کار را برایتان راحت‌تر هم می‌کند. کافی‌ست انگشت‌هایتان را ۱۵ دقیقه ماساژ دهید تا تفاوتی اساسی در گردش خون انگشت‌ها حس کنید.

۸- به ناحیه قوز شست خود زردچوبه بمالید

انحراف شست

کپسایسین یکی از مواد اولیه کلیدی در کرم‌هایی است که به کاهش درد و ورم کمک می‌کنند. این ماده در زردچوبه هم وجود دارد و به همین خاطر می‌توانید آن را روی نواحی انحراف شست خود بمالید. تنها کافی است زردچوبه را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیر شود و بعد آن را روی پایتان بمالید. باید توجه داشته باشید که زردچوبه در طول شب باید روی پا بماند تا زمان کافی برای عمل کردن داشته باشد.

نکاتی برای خرید کفش

انحراف شست

برای کسی که مشکل انحراف یا قوز شست دارد، خرید کفش کار خوشایندی نیست. برای خرید کفش چند نکته را به یاد بسپارید:

از خرید کفش‌های پاشنه بلند خودداری کنید چرا که آن‌ها فقط به پاهایتان آسیب بیشتری می‌رسانند. آن‌ها انگشت‌هایتان را بیشتر و بیشتر به هم فشرده می‌کنند و باعث افزایش درد می‌شوند.

دنبال کفش‌هایی بگردید که نوک پهنی داشته باشند تا انحراف شست به اندازه‌ی کافی فضا داشته باشد و تحت فشار قرار نگیرد. کفی کفش لاستیکی و پهن حمایت بیشتری برای پا ایجاد می‌کند و گزینه‌ی مناسبی است.

به جنس کفش دقت کنید. لاستیک، چرم انعطاف‌پذیر و توری برای انحراف شست ایده‌آل هستند. از مواد خیلی سخت دوری کنید چرا که به انحراف شست‌تان می‌سایند و باعث درد بیشتر می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید