امسال بیش از ۵۰ میلیون دلار کیف و کفش به خارج صادر شد

0
993
امسال بیش از ۵۰ میلیون دلار کیف و کفش به خارج صادر شد

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: طی هفت ماه نخست امسال ۵۰ میلیون دلار محصولات کیف و کفش از کشور صادر شده و در این زمینه صادرات رو به افزایش است.
اخبار صنعت چرم و کفش – علی رسولیان شامگاه چهارشنبه در حاشیه گشايش دوازدهمین نمایشگاه صنعت کیف، کفش، ماشین آلات، مواد اولیه و محصولات پوست و چرم در مشهد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: صنعت کفش و چرم اشتغال بسیار بالایی ایجاد می‌کند و برابر بررسی‌های انجام شده در بین ۷۱ رسته شغلی، کیف و کفش چهارمین اشتغال را به خود اختصاص داده است.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: طی هفت ماه نخست امسال ۵۰ میلیون دلار محصولات کیف و کفش از کشور صادر شده و در این زمینه صادرات رو به افزایش است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان شامگاه چهارشنبه در حاشیه گشايش دوازدهمین نمایشگاه صنعت کیف، کفش، ماشین آلات، مواد اولیه و محصولات پوست و چرم در مشهد در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: صنعت کفش و چرم اشتغال بسیار بالایی ایجاد می‌کند و برابر بررسی‌های انجام شده در بین ۷۱ رسته شغلی، کیف و کفش چهارمین اشتغال را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه كرد: خوشبختانه میزان واردات کیف و کفش در طول سالیان گذشته به شدت کاهش یافته و نزدیک به صفر شده است که جای خوشحالی دارد.

رئيس هيأت مديره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ايران ادامه داد: تولید کنندگان توانمندی در صنعت كفش كشور حضور دارند كه برای توسعه صادرات آن بايد به همه بخش‌های این صنعت در هشت مرحله زنجیره کفش، از جمله طراحی، تولید، برندینگ و بازار توجه کرد تا متناسب با خواست و نياز مشتریان داخلي و خارجي تولید انجام شود.

رسولیان تصريح كرد: با حمایت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در قالب خوشه‌های صنعتی و ارائه آموزش‌های مختلف در جهت تخصصی کردن تولید کفش، پنج خوشه صنعتی کفش در کشور تکمیل و جانی دوباره به این صنعت داده شده است.

وی اظهار داشت: همچنين با اختصاص مشوق‌های لازم برای استقرار در شهرک‌های صنعتی، واگذاری کارگاه تولیدی یا ایجاد شهرک‌های صنفی تخصصی با مشارکت اتحادیه‌ها و بخش خصوصی، حمایت‌های لازم از صنعت كيف و كفش صورت مي‌گيرد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: اين صنعت دارای توانمندی‌های انساني و فنی بسیار بالا و همچنین منابع کافی است و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نيز وظيفه خود مي‌داند از فعالان صنعت کفش حمایت‌های لازم را برای تأمین مواد اولیه و توسعه صادرات محصولات به‌عمل آورد.

رسوليان اضافه كرد: برگزاری نمایشگاه كيف و کفش فرصت مناسبی است تا نیازهای داخلی کشور در این صنعت شناسایی و از این فرصت برای توسعه صادرات تولیدات داخلی بهره گرفته شود.

وي همچنین به برنامه جامع وزارت صنعت، معدن و تجارت برای احیاء واحدهای تولیدی راکد در کشور نيز اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای امسال تا كنون یک هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی راکد در داخل و خارج شهرک‌ها و نواحی صنعتی به چرخه تولید بازگشته‌ و اين روند اميدبخش همچنان ادامه دارد.

دوازدهمین نمایشگاه صنعت کیف، کفش، ماشین آلات، مواد اولیه و محصولات پوست و چرم در مشهد از امشب آغاز به کار کرد و تا ۲۷ آذر به کار خود ادامه می‌دهد.

این نمایشگاه به مساحت ۶ هزار مترمربع و با ۹۷ غرفه در محل دائمي نمایشگاه‌هاي بین‌المللی مشهد گشایش یافته و از ساعت ۱۵ تا ۲۰ برای بازدید کنندگان داير است.

در این نمایشگاه غرفه‌هایی از استان‌های تهران، زنجان، اصفهان، آذربایجان شرقی، همدان و قم نیز حضور دارند.

پایگاه خبری سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید