گفت و گو با ابوالفضل فرهانی، رئیس انجمن کفش ماشینی قم / ویدئو

0
1071

ابوالفضل فرهانی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی صنایع کفش ماشینی استان قم در مورد مشکلات به وجود آمده در شرایط شیوع بیماری کرونا در گفتگوی زنده اینستاگرامی با ماهنامه اخبار صنعت چرم و کفش گفت بعد از برگزاری پنجمین سال برگزاری نمایشگاه بین المللی قم و ثبت سفارشات متاسفانه شیوع بیماری کرونا باعث شد تا سفارشات تولید شده تحویل داده نشود.

صنعت کفش کشور باید صادرات محور باشد تا بتوانیم به فعالیت خود ادامه دهیم. ما امکان و توان تولید برای کل خاورمیانه و کشورهای منطقه را داریم و انتظار ما از دولت این است که تسهیلات لازم را برای صادرات فراهم کند.

دولت باید به حرف تولیدکنندگان گوش کند

وی در خصوص جامعه صنعت کفش در استان قم افزود تولیدکنندگان و مردم به دستور ستاد مبارزه با کرونا عمل کردند و از اینجا به بعد دولت باید به تولید کنندگان گوش کند و این هم کاری دوجانبه باشد. تعدادی از واحدهای تولیدی که توان تولید دارند با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی کارگران فعالیت خود را آغاز کرده اند

فراهانی در مورد قانون جدید بانک مرکزی درباره چک‌های برگشتی گفت به نظر من مسئولان اشتباه بزرگی را انجام دادند چرا که تعدادی از افراد توانمند هستند و می‌توانند به راحتی مبلغ چک‌هایشان را پرداخت نمایند اما اجرای این قانون موجب خواهد شد که تعدادی از فروشندگان از این مطلب سوء ‌استفاده کنند و پرداخت چک‌ها به سه ماه بعد موکول شود و این عوارض جبران ناپذیری برای تولیدکننده خواهد داشت از مسئولین خواهش می‌کنم قبل از هر تصمیمی با تشکل‌های صنعتی مشورت کنند تا واحدهای تولیدی متضرر نشوند.

حفظ کارگران برای تولیدکنندگان کفش بسیار مهم است

رئیس انجمن کفش ماشینی استان قم در مورد تعدیل کارگران گفت: از آنجا که صنعت کفش و ‌پوشاک ‌اشتغالزایی بالایی دارد و بیشتر کارگران فعال در صنعت کفش کارگران ماهر و‌ متخصص هستند لذا حفظ کارگران برای واحدهای تولیدی بسیار مهم است. البته این امر بستگی به این دارد که شرایط بحرانی تا چه زمانی ادامه پیدا کند. تولیدکنندگان شاید بتوانند برای یک یا دو‌ماه این شرایط را کنترل کنند اما بعد از آن دولت باید در این زمینه کمک کند.

در حال حاضر تعدادی از واحدهای تولیدی هستند که به یکدیگر پیوسته هستند ‌و برای تامین نیاز جامعه باید به فعالیت خود ادامه دهند مانند صنایع غذایی، صنایع دارویی و بهداشتی و صنایع بسته‌بندی که این واحدهای تولیدی با حفظ اصول بهداشتی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

ابوالفضل فراهانی گفت: ما امیدواریم بعد از قطع زنجیره شیوع کرونا همکاری خوبی با سایر تشکل‌های کشور داشته باشیم و بتوانیم در آینده نزدیک بازار خوبی را برای فعالان صنعت ایجاد کنیم.

رئیس هیات مدیره انجمن کفش ماشینی استان قم درباره وام‌هایی که دولت برای کسب و کارها در نظر گرفته گفت: ما به سرعت باید ستادی تشکیل دهیم و در این باره تصمیمات لازم را اتخاذ نماییم. باید تصمیم‌گیری‌هایی انجام شود تا این وام به واحدهای تولیدی خسارت دیده پرداخت شود و واحدهای تولیدی که احتیاج به این وام ندارند خودشان تامین منابع مالی کنند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید