گردهمایی دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با طراحان مد و لباس

0
576
رئیس اتحادیه پوشاک- ابوالقاسم شیرازی

رئیس اتحادیه پوشاک تهران در حاشیه گردهمایی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با طراحان حوزه مد و لباس گفت: نتیجه برگزاری چنین گردهمایی هایی انتقال سلیقه است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک تهران گفت: ما باید به سمتی پیش برویم که سبک جدیدی از پوشاک، بخصوص پوشاک بانوان را در جامعه رواج دهیم که ضمن حفظ ارزش‌ها و مولفه‌های عفاف و حجاب, دارای نوآوری, خلاقیت و تنوع باشد.

خواننده شرح کامل گفت و گوی ما با رئیس اتحادیه پوشاک در مجله اخبار صنعت چرم و کفش باشید.

گردهمایی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با طراحان و فعالان حوزه مد و لباس روز دوشنبه 26 خردادماه در فرهنگستان آسمان تهران برگزار شد. در حاشیه این مراسم گفت و گویی با ابوالقاسم شیرازی،رئیس اتحادیه پوشاک تهران انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

ابوالقاسم شیرازی ، در ابتدا می گوید: این گردهمایی اتفاق خوبی بود توسط یکی از مجریان توانمندی که در زمینه برنامه های طراحی و مد فعالیت می‌کند برگزار شد. در این مراسم دبیر کارگروه مد و لباس کشور، طراحان، انجمن طراحان، تشکل‌های صادراتی صاحبان هنر و کسانی که سبک‌های جدید مد لباس را طراحی می‌کنند و همچنین صاحبان موسسات حضور داشتند. بنده معتقدم این همدلی ها موجب انتقال سلیقه ها انجام می‌شود.

شیرازی تصریح می کند: به نظر من باید به این سمت برویم که سبک جدیدی از پوشاک بخصوص پوشاک بانوان را در اجتماع رواج دهد علاوه بر حفظ ارزشها بخصوص مولفه عفاف و حجاب، دارای نوآوری، خلاقیت‌های جدید و تنوع باشد. چرا که مخاطبان جامعه ما بیشتر جوانان هستند و ما باید بتوانیم پاسخگوی سلیقه آنها باشیم. درواقع این گردهمایی ها منجر به این می شود که به این سمت و سو برویم.

جای خالی صنعت کیف و کفش در ایونت‌ها

 شیرازی در پاسخ به این سوال که چرا صنعت‌گران و طراحان  کیف و کفش حضور ندارند، می گوید: چون برگزارکنندگان غالبا متعلق به عرصه طراحی پوشاک هستند و از طرف دیگر بحث مد بیشتر در پوشاک بیشتر تبدیل به دغدغه شده است. به همین دلیل شاهد هستیم که امروز حتی در وضعیت فعلی فعالان کیف و کفش خوب فروش دارند. به عبارت دیگر و می توان گفت بحث قاچاق و همچنین رقبای خارجی نتوانسته اند در زمینه کیف و کفش مشکلات چندانی ایجاد کنند. اما در صنعت پوشاک کشور این دو مساله تاثیر گذاشته به همین دلیل امروز در پوشاک طراحان بیشتر فعال هستند. اگرچه به نظر من در آینده باید کارگروه کیف و کفش هم ورود کنند و صاحبان صنعت و اتحادیه‌هایی که در این مسائل دخیل هستند  نیز باید فعال‌تر باشند تا چنین ایونت‌ها و اتفاقات خوبی برای کیف  و کفش هم رقم بخورد.

با تولید کالای متنوع و با قیمت مناسب می‌توان تقاضاها را افزایش داد

وی از بد بودن وضعیت صنعت پوشاک در پی وقوع کرونا خبر می‌دهد و می‌گوید: صنعت پوشاک کشور به واسطه کرونا در شب عید آسیب زیادی دید و در شرایطی که اوج بازار ما در بهمن و  اسفندماه است اما متاسفانه مشتری نداشتیم و بعد از عید هم که اوج کرونا شد دستور تعطیلی داده شد که تا اردیبهشت هم ادامه داشت. از این موضوع تولیدکنندگان و فروشندگان آسیب بسیار جدی دیدند بخصوص اینکه در این اواخر کالاها کاملا نقدی خرید و فروش می‌شد و همه کالاها روی دست تولیدکنندگان ماند. درواقع نقدینگی شان همان کالاهایشان بود در نتیجه در عُسر و حرَج قرار گرفتند و هیچ کمکی همه به آنها نشد.

شیرازی می افزاید: دولت تنها در برخی مسائل مثل ا اقساط بانک، مالیات و حق بیمه‌ها کمک کرد و بازپرداخت آنها را مدت دار کردند اماهیچگونه بخششی در کار نبود به همین دلیل تولیدکنندگان بصورت جدی صدمه دیدند. اما امروز همین که این جامعه و صنعتگران ما سلامت هستند جای شکر دارد.

وی خاطرنشان می‌کند: از سوی دیگر با رویکرد خوب مردم، صنعت پوشاک در حال رونق گرفتن است و این همدلی‌ها بسیار موثر است. بنابراین طراحان تشویق می‌شوند طرح‌های جدید بدهند چون مشتری تقاضاها را تحریک می‌کند و اگر تحریک تقاضا وجود نداشته باشد شاید افراد به همان لباسهایی که دارند بسنده کنندو به عبارت ساده‌تر اینکه مد و مدگرایی است که از یک طرف شاید به معنای زیاد مصرف کردن باشد اما چون امروز پوشاک همانند قدیم از آن کیفیت‌هایی که بتوان یک لباس را چندین سال بپوشیم دیگر برخوردار نیست و می‌توان گفت یکبار مصرف هستند. بنابراین امروز باید با کیفیت متناسب و قیمت مناسب عرضه شود چون رویه جوانان به این صورت است که یک لباس را تنها چندبار استفاده می‌کنند.

شیرازی در پایان میگوید: بایستی با خلاقیت طراحان لباس‌ها،  تنوع کالا وجود داشته باشد که با قیمت مناسب بتوانیم در اختیار مشتریان قرار بدهیم و تقاضای خرید به سمت ما گسیل شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید