کمبود نیروی کار در صنعت کیف و کفش چرم همدان محسوس است

0
322
اتحاد صنعتگران؛‌رمز رونق صنعت چرم و کیف و کفش

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان گفت: در زمینه تولید کیف و کفش و سایر اجناس چرمی با کمبود نیروهای کار مواجه هستیم.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از خبرگزاری تسنیم، احمد گازرانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع صنعت کیف و کفش چرم، اظهار داشت: صنعت کیف و کفش چرم بخش عظیمی از اشتغال کشور را در بر گرفته و بخشی از ارزآوری و رونق اقتصادی کشور وابسته به آن است.

وی با بیان اینکه همدان اولین شهر دنیا در صنعت چرم بوده است، تصریح کرد: یک زمانی همدان به عنوان پایتخت دباغ‌خانه معروف بوده است.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با اشاره به اینکه امروز همدان جزو پنج استان برتر تولید چرم در کشور است، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت این صنعت قرار است نمایشگاهی تخصصی در همدان برگزار شود.

گازرانی با بیان اینکه فردا هفتمین نمایشگاه کیف و کفش چرم در سایت جدید نمایشگاه بین‌المللی همدان شروع به کار می‌کند، گفت: 100 برند کشوری و استانی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با بیان اینکه تعداد 35 برند استانی و 65 برند هم مربوط به خارج از استان است، عنوان کرد: یک تیم تجاری هم از کشور عراق در این نمایشگاه شرکت می‌کند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با تاکید بر اینکه مردم از شهرهای مجاور برای خرید کیف به همدان می‌آیند، گفت: به طور معمول سالانه 500 هزار کیف مدرسه‌ای در همدان مصرف داریم‌ که حداکثر 100 هزار مورد از آن مربوط به تولید همدان و مابقی از استانهای دیگر وارد می‌شود.

گازرانی با بیان اینکه نیروی کار نداریم تا ظرفیت تولید را افزایش دهیم، تصریح کرد: از تمام علاقه‌مندان به تولید کیف و کفش دعوت می‌کنیم‌ برای همکاری با واحدهای تولیدی و کارخانجات، مراجعه کنند.

گازرانی با بیان اینکه بخشی از برندهای کشور در همدان توزیع می‌شود، اظهار داشت: محصولات چرمی همدان جزو تولیدات درجه یک هر فروشگاه است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از خواسته‌های ما در صنعت، ایجاد مدرسه چرم است، گفت: قرار است با کمک شرکت شهرک‌ها، این مدرسه راه‌اندازی شود.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با بیان‌ اینکه نمایشگاه تخصصی کیف و کفش چرم، بیشتر مناسب تولیدکنندگان و واحدهای صنفی است، عنوان کرد: در این نمایشگاه تجهیزات و مدل‌های روز به نمایش گذاشته می‌شود و به نوعی بازاریابی برای تولیدکنندگان است. 

گازرانی با تاکید بر اینکه افرادی که از کشورهای خارجی مانند افغانستان، پاکستان و عراق، برای خرید به ما مراجعه می‌کنند به دنبال استاندارد نیستند و اجناس معمولی می‌خرند، تصریح کرد: قرار است آزمایشگاه کنترل کیفی محصولات چرم و استاندارد سازی برای تولید کالاهای‌چرمی برای اولین بار در کشور در همدان برگزار راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه ما مشکل کمبود نیروی کار داریم، اظهار داشت: کارخانجات ما برای تولید نیازمند نیروی کار معمولی تا ماهر هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید