کفش آرمینا در سلیمانیه عراق

0
2519
قصد راه‌ اندازی یک واحد مکانیزه تولید کفش را داریم

پرویز موقر مدیر گروه تولیدی آرمینا یکی از مدیران موفقی است که سال‌ها است در زمینه تولید کفش‌های کارمندی در شهر همدان فعالیت می‌کند. وی علاقه خاصی به شهر خود دارد و یکی از اهدافش اشتغالزایی هرچه بیشتر برای همشهریان خود است. چند صباحی است که وی توانسته با بازار سلیمانیه عراق ارتباطات خوبی برقرار کند و صادرات کفش به این کشور را شروع کند. در این راستا گفت‌وگوی مجله اخبار صنعت چرم و کفش با وی را ادامه می‌خوانید.

مدیرعامل گروه تولیدی کفش آرمینا درباره برنامه‌های خود برای سال جاری می‌گوید: سیاست امسال ما این است که برندمان را توسعه دهیم و فعالیت‌مان را بیشتر در حوزه صادرات انجام دهیم. بنابراین بعد از افتتاح کارخانه جدید در تیرماه سالجاری، چند قرارداد با افغانستان امضا کردیم و امروز به صورت مستقیم محصولات‌مان را به شهر هرات ارسال می‌کنیم. در مردادماه نیز یک نمایشگاه برپاکردیم و از 20تاجر عراقی با هزینه خودمان برای بازدید از نمایشگاه دعوت کردیم. این افراد اگرچه در آن زمان خرید چندانی از ما نکردند اما مهرماه امسال مسئول صادرات و واردات‌شان از ما دعوت کرد تا ما نیز به عراق برویم. درآنجا به ما پیشنهاد دادند که در یک مجموعه دولتی، ساختمانی را در اختیارمان قرار دهند تا ما بتوانیم تولیدات شهر همدان را به طور مستقیم در آنجا عرضه کنیم. بنابراین تا آماده شدن دفتری که قول داده‌اند در سلیمانیه عراق به ما بدهند، فعلا یک دفتر کوچک با یکی از دوستان در بازار سلیمانیه به عنوان شوروم تهیه خواهیم کرد که هم اوضاع و بازار را بسنجیم و هم اینکه با برند همدان بتوانیم در این بازار حضور داشته باشیم.
پرویز موقر در خصوص پتانسیل بازار سلیمانیه می‌گوید: کردستان قبلا از چین و ترکیه کفش وارد می‌کرد اما به دلیل درگیری که اخیرا با ترکیه داشتند تمایل‌شان را به آنها از دست داده‌اند در نتیجه فضا برای حضور ما در آنجا باز است. به همین دلیل به چند فروشگاه به صورت ضمانتی کار دادیم که راضی بودند چرا که سبک کارشان به ایرانی‌ها بسیار شباهت دارد و خواستار کفش‌های باکیفیت هستند. برای این کار زیرساخت‌ها را آماده کرده‌ایم و یک دفتر در مریوان گرفته‌ایم که از آنجا تولیدات‌مان را به بازار سلیمانیه ارسال می‌کنیم. نکته جالب توجه این است که به دلیل نزدیکی، صادرات به سلیمانیه راحت‌تر از افغانستان است. بنابراین قصد داریم یک شوروم دائمی در سلیمانیه بزنیم و همانطور که می‌دانید هرچقدر این شوروم کامل‌تر باشد قطعا استقبال بیشتر خواهد بود. به تولیدکنندگانی که کار با کیفیت عالی تولید می‌کنند پیشنهاد می‌کنم که به ما بپیوندند تا در آنجا با هم و به صورت مشترک یک شوروم شکیل راه‌اندازی کنیم و به صورت تیمی کار کنیم.

همکاری تیمی با شرکت‌های بنام داخلی
وی درخصوص همکاری تیمی آرمینا با چند شرکت دیگر می‌گوید: چهارسال پیش با شرکت بیتاپاسارگاد کار جدیدی را انجام دادیم و همزمان فعالیت گروهی‌مان را شروع کردیم. خداروشکر هم آنها موفق بودند هم ما چرا که کار به صورت تیمی بود. همچنین تصمیم داریم در بخش فروش با شهرام صوفی که در بحث فروش به نوعی نخبه محسوب می‌شود همکاری‌های جدیدی را آغاز کنیم. من معتقدم اگر تولیدی‌هایی که با تیراژ بالا کار می‌کنند به صورت گروهی در بحث خرید زیره، فروش کفش، ایده دادن، مشورت کردن و… کار کنند بسیار موفق خواهند بود.
مدیرعامل گروه تولیدی آرمینا در پاسخ به این سوال که با چه هدفی تنوع مدل‌ها را زیاد کرده‌اید، می‌گوید: امسال یکسری اتفاقات در کشور افتاد که کارهای مجلسی را نخریدند و درنتیجه همکاران مجلسی‌دوز در کشور اغلب به سبک کار کارمندی وارد شدند. به همین دلیل نیز تصمیم گرفتیم تنوع مدل ها را بالا ببریم. در این راستا برای مجموعه‌ پستایی‌ساز-مدلیسیت استخدام کردیم و هر هفته دو مدل جدید به بازار ارائه می‌دهیم به طوری که در حال حاضر بیش از 100 مدل در شوروم داریم.

قصد راه اندازی بزرگترین تولیدی کشور را دارم
وی درخصوص دیگر اقدامات و تحولات آرمینا می‌گوید: ما امروز تبادل کار هم داریم به این صورت که روزانه حدود 200جفت کفش برای آقای دولت آبادی ارسال می‌کنیم و آنها هم 200جفت کفش در بخش فانتوف و مجلسی برای ما ارسال می‌کنند. از سوی دیگر به صورت مستقیم برای مشتریان همدیگر کار ارسال می‌کنیم تا سریعتر کار به دست‌شان برسد. البته این امر تنها با صداقت طرفین ممکن شده است. همچنین قصد داریم به زودی کارهای اسپرت دخترانه نیز تولید کنیم. درمورد ابزارآلات نیز برنامه این است که سال آینده کارمان را ماشینی کنیم و دستگاه کارکشی، لیزر و… را به مجموعه اضافه کنیم. علاوه بر این درصدد هستیم در سازمان فنی حرفه‌ای آموزشگاه بزنیم و تعدادی از کارها‌ را به آنجا بسپریم تا به این ترتیب نیروی کار بیشتری نیز به کار بگیریم. از اوایل زمستان نیز تبلیغات تلویزیونی‌ شروع خواهد شد و قطعا سفارشات افزایش خواهد یافت در نتیجه در حال آماده کردن زیرساخت‌هایش هستیم. بسته‌بندی‌هایمان را نیز امسال صادراتی کرده‌ایم و در همه کارها کفی طبی کار کرده‌ایم که تولید خود همدان است.
موقر با بیان این موضوع که در ابتدای شروع کار شعارم این بود که بزرگترین تولیدی غرب کشور باشیم، می‌افزاید: حال شعارم این است که بزرگترین تولیدی کل کشور شویم. در این راستا زمینی فراهم کرده‌ام و تا چندسال آینده مجموعه بزرگی در همدان احداث خواهیم کرد که در ایران تک باشد و صفر تا صد کار را در آنجا انجام خواهیم داد. هدف من از این کار، اشتغالزایی هرچه بیشتر برای همشهریان است چرا که هرچقدر تعداد نیروها بیشتر می شود احساس آرامش بیشتری به من دست می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید