کفشی که به درخت سیب تبدیل می شود

0
1540
کفشی که به درخت سیب تبدیل می شود

محققان کفش‌های زیست‌تخریب‌پذیری تولید کردند که به درخت سیب تبدیل می‌شوند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از ارث، کفش‌ها همانند بسیاری از اقلامی که روزانه استفاده می‌کنیم یا می‌پوشیم، اغلب از مواد شیمیایی و مواد مصنوعی ساخته می‌شوند و با توجه به نگرانی‌های بسیاری که روزانه داریم به موضوع پایداری کفش‌های خود فکر نمی‌کنیم اما لوک هول، بنیان‌گذار شرکت Johnny Footwear در تلاش است تا نحوه خرید، پوشیدن و مهمتر از همه، دورانداختن کفش را تغییر دهد (این نام از جانی اپلسید، قهرمان طبیعت افسانه‌ای آمریکایی گرفته شده است).

اکثر افراد نمی‌دانند کفش‌هایی که می‌پوشند برای کره‌ زمین مضر است.

محققان اظهار کردند: کفش‌ها حاوی مواد پلاستیکی هستند و امروزه اقیانوس‌ها و محل‌های دفن زباله مملو از این مواد هستند و تا ۱۰۰۰ سال باقی می‌مانند. به همین دلیل دانشمندان کفش‌هایی تولید کرده‌اند که شبیه کفش‌های ورزشی است اما به جای ۱۰۰۰ سال در مدت سه سال تجزیه می‌شوند.

این کفش‌ها از مواد ارگانیک ساده مانند پنبه ساخته شده‌اند که برای مقاومت در برابر آب با موم زنبور عسل و کفی‌های چوب پنبه‌ای طبیعی ضد باکتری ساخته شده‌اند.

اگرچه ممکن است برای برخی نگران‌کننده به نظر برسد که کفش‌ها ممکن است در هنگام پوشیدن خراب شوند اما این شرکت ادعا می‌کند که این اتفاق نمی‌افتد. در عوض، برای اینکه کفش خراب شود، باید مدتی زیر زمین باشد و پس از ۱۸ ماه، ۵۳ درصد از زیره میانی تخریب می‌شود و با تجزیه کفش یک دانه سیب نیز رها می‌شود.

این شرکت به خود می‌بالد که کفش تولیدی آنها اولین کفشی است که از آن درخت سیب رشد می‌کند. البته این موضوع هنوز تایید نشده است اما ممکن است خود کفش دانه‌های نهفته داخل را برای تبدیل به درخت سیب تغذیه کند.

البته همه درختان ممکن است میوه خوبی نداشته باشند اما در صورت عدم رضایت، شرکت به ازای هر جفت کفش فروخته شده یک درخت جدید می‌کارد.

هول گفت: «این کفش محصولی جدید، شرکتی جدید و یک روش جدید برای ارائه نوآوری به جهان است.»

ایسنا

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید