کفشی با ۲۴۰ حسگر برای ردیابی حرکات کل بدن

0
815
کفشی با ۲۴۰ حسگر برای ردیابی حرکات کل بدن

محققان کفشی نوآورانه ابداع کرده اند که با ۲۴۰ حسگر فشار وضعیت بدن و حرکات آن را ردیابی می کند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از نیواطلس، در بیشتر سیستم های واقعیت مجازی ردیابی حرکات بدن، حسگرهایی روی بخش های مختلف بدن استفاده می شود که باید در جای خود باقی بمانند تا عملکرد آنها ثبت شود.

اما اکنون محققان سیستم «سورپلکس»(Surplex) را ابداع کرده اند که با کمک یک جفت کفش نوآورانه تمام حرکات بدن را ردیابی می کند.

این کفش ها هم اکنون برای جمع آوری سرمایه تجاری سازی در کمپین کیک استارتر ارائه شده اند و نام کامل آنها «Surplex VR Full-Body Tracking Shoes» نام دارد و طبق ادعای کارشناسان با هدست های واقعیت مجازی «استیم» یکپارچه می شود. این کفش ها از طریق وای فای به رایانه کاربر متصل می شوند و استفاده از آن محدود به استفاده از یک فضای فیزیکی مشخص نیست.

کفی کفش های مذکور ۲۴۰ حسگر فشار دارند. کفش های مذکور نه تنها تغییرات در فشار کف پا را هنگام راه رفتن، دویدن یا ایستادن فرد، بلکه حرکات بخش بالایی بدن آنها را ردیابی می کند. داده های مربوط به فشار با بازده یک «واحد اندازه گیری اینرسی»۹ محوری ترکیب می شود و به این ترتیب سیستم می تواند به طور مداوم وضعیت بدن وچرخش پاهای وی را بسنجد.

به گفته طراحان، دقت سیستم ابداعی مذکور در تعیین وضعیت بدن ۵ سانتی متر است و داده ها با تاخیر ۳۰ میلیونم ثانیه ارسال می شوند. عمر شارژ باتری نسخه رده بالاتر این کفش ها ۹ ساعت است و داده ها با سرعت ۶۰ هرتز آپدیت می شوند. در نسخه ابتدایی این کفش عمر شارژ ۶ ساعت و سرعت آپدیت داده ها ۳۰ هرتز است.

هر دو مدل کفش از وزن ۵۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم را پشتیبانی می کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید