کربن جذب شده از هوا به کفش تبدیل می‌ شود

0
355
کربن جذب شده از هوا به کفش تبدیل می‌ شود

یک شرکت سوئیسی به نام آن (ON) به‌تازگی دست به کار شده و کربن جذب شده از هوا را به کفش‌های مدرن و دوستدار محیط‌زیست تبدیل کرده است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، طی یک دهه گذشته اثر گازهای گلخانه‌ای و کربن انتشار یافته در جو کره زمین بر زندگی انسان‌ها چند برابر شده و دانشمندان همواره به دنبال راهی برای رفع این موضوع بوده‌اند. با وجود اینکه سال‌ها قبل دستگاه‌های جذب و دفع دی‌اکسیدکربن از هوا ابداع شدند، اما هیچ کاربرد و راه استفاده خاصی برای این میزان کربن وجود ندارد. با این حال یک شرکت تولیدکننده کفش دست بکار شده و محصولات جدید خود را با استفاده از کربن جذب شده از هوا تولید می‌کند تا علاوه بر افزایش کیفیت کفش‌های خود، به محیط‌زیست هم کمک کرده باشد.

یک شرکت سوئیسی به نام آن (ON) به‌تازگی دست به کار شده و کربن جذب شده از هوا را به کفش‌های مدرن و دوستدار محیط‌زیست تبدیل کرده است.

این شرکت به طور خاص از فوم EVA مشتق شده از کربن در تولید لایه‌های میانی کفش‌های جدید Cloudprime استفاده می‌کند. این لایه معمولاً از مواد نفتی غیر قابل بازیافت و مضر برای محیط‌زیست ساخته می‌شود، با این حال، تولید کفش با استفاده از فوم EVA نه‌تنها باعث کاهش استفاده از مواد نفتی در این محصولات شده، بلکه به‌عنوان یک راه‌حل مصرف برای کربن جمع‌آوری شده از جو زمین نیز کاربرد دارد.

شرکت ON در روند ساخت و تولید کفش‌های کربنی Cloudprime با چند شرکت آمریکایی از جمله لانزاتک (که در زمینه محیط‌زیست و جذب کربن به شکل صنعتی فعالیت دارد)، قرارداد همکاری بلند مدت منعقد کرده است.

روند تولید کفش‌های کربنی شرکت ON

در مرحله اول شرکت لانزاتک سیستم‌های جمع‌آوری کربن را در منابع بزرگ تولید کربن جهان مانند کارخانه‌های تولید فولاد راه‌اندازی می‌کند تا در مراحل بعد بتوان از این کربن در ساخت فوم‌های EVA استفاده شود.

طی یک فرایند تخمیری، گاز مونوکسید کربن جمع‌آوری شده توسط سیستم‌های لانزاتک به اتانول مایع یا همان الکل تبدیل می‌شود. در مرحله بعد برای تبدیل این ماده به پالت‌های پلاستیکی کوچک پلیمری از یک شرکت تولید پلاستیک کمک گرفته می‌شود.

در نهایت شرکت ON از این پالت‌های پلاستیکی پلیمری برای ساخت فوم EVA استفاده کرده و کفش‌های Cloudprime را تولید می‌کند.

اگرچه این شرکت در حال حاضر تنها می‌تواند برای ساخت لایه‌های میانی کفش‌های Cloudprime از کربن جذب شده استفاده کند، اما قصد دارد در آینده نزدیک با راه‌اندازی بخش تحقیق و توسعه، کفش‌هایی را تولید کند که تماماً از مواد قابل بازیافت و دوستدار محیط‌زیست ساخته شده‌اند.

منبع: شهر سخت‌افزار

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید