کپی برداری از مواد شیمیایی خارجی ضربه مهلک بر صنعت چرم

0
328
کتاب

بعضی از شرکت‌های مواد شیمیایی ایرانی با مهندسی معکوس می‌خواهند از مواد خارجی کپی‌برداری کنند اما از نظر کیفیت موفق نبوده‌اند.

معرفی کتاب یکی از فعالیت‌های سایت اخبار صنعت چرم و کفش است. هدف از معرفی کتاب‌ها آشنایی صنعتگران با تکنولوژی‌ها و دستاوردهای به روز شده این صنعت می‌باشد.

کتاب آشنایی با مواد محدود شده صنایع پوشاک، کفش و چرم

کتاب “آشنایی با مواد محدود شده صنایع پوشاک، کفش و چرم” جدیدترین کتاب عبادالله یوسف زاده کارشناس رسمی استاندارد چرم است که در سه فصل و با حمایت مالی شرکت چرم خاوران منتشر شده است.
ایشان در مقدمه کتاب از صنعت چرم کشور نوشته‌اند که متاسفانه از نظر تهیه موادشیمیایی و حتی از نظر فرمولاسیون ساخت و ساز چرم، به شرکت‌های خارجی به ویژه شرکت‌های اروپایی وابستگی دارند.

بعضی از شرکت‌های مواد شیمیایی ایرانی با مهندسی معکوس می‌خواهند از مواد خارجی کپی‌برداری کنند در ظاهر امر موفق هستند اما هیچگاه به لحاظ کیفیت موفق نبوده‌اند .
کپی‌برداری از مواد شیمیایی شرکت‌ها و برندهای مهم دنیا باعث شده است تا این شرکت‌ها در کاتالوگ مواد تولیدی خود برای حفاظت از دانش فنی خویش، خیلی از نیازهای فنی تیکنیکرهای چرم و پایه شیمیایی مواد را بیان نکنند.

در فصل اول کتاب به تعاریف و اصطلاحات و قوانین مصوبه بین‌المللی و ملی و برچسب‌های زیست محیطی اشاره شده است و در فصل دوم کتاب به مواد ممنوعه و یا محدود شده صنعت پوشاک، کفش و چرم می پردازد البته نیم نگاهی هم به سایر صنایع دارد.
در فصل پایانی کتاب موضوع کاملا چرمی است. در این فصل کروم به عنوان ماده پایه و پایه دباغی کرومی مورد کنکاش قرار می گیرد.

علاقمندان برای تهیه کتاب می‌توانید با دفتر مجله اخبار صنعت چرم و کفش تماس بگیرند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید