کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و کفش

0
244
آموزش تکمیلی 130 نفر در حوزه تولید زیره و اپراتوری دستگاه پی یو

آموزش مهارت محور برای فعالان صنعتی، آرزوی همیشگی دانشگاه‌ها و صنایع بوده است. هرچند همواره موسسات دولتی، خصولتی و خصوصی در این بخش فعالیت‌های ثابت یا کوتاه مدتی داشته‌اند اما این آموزش‌ها همچنان ناچیز است. از این رو مجموعه اخبار صنعت چرم و کفش از زمستان ۱۳۹۸، یعنی هم زمان با بروز و شیوع بیماری کرونا در ایران و جهان، تلاش کرده تا فرصت‌های آموزشی برای صنف و صنعت چرم و کفش فراهم آورد.

آموزش تکمیلی ۱۳۰ نفر در حوزه تولید زیره و اپراتوری دستگاه پی‌یو
کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و کفش در آخرین روز از مهر ماه ۱۴۰۰، لایو اینستاگرامی- آموزشی عیب‌یابی در تولید زیره و اپراتوری دستگاه پی‌یو با تدریس مهندس رمضان حسن‌پور، استاد پی‌یو و مهندس بهروز فرزام، مدیر عامل کارخانه ام‌گروپ را برگزار کرد. این دوره با حمایت مالی شرکت اکسیر فرایند شیمی الوان به طور کاملا رایگان برگزار شد.
از مهمترین بخش‌های این آموزش، پاسخگویی اساتید این دوره به افراد ثبت نامی از یک ماه قبل از برگزاری کلاس آموزشی بود ضمن این که با ارائه جزوه آموزشی به هنرجویان، مرور مطالب برای ایشان تسهیل شد.
در این دوره نیز همچون ادوار گذشته هنرجویان از تمام کشور ثبت نام کرده‌ بودند. مدیران و کارفرمایان، اپراتورها و حتی کارشناسان فروش یا دانشجویان و علاقمندان از جمله افراد شرکت کننده بودند.
افشین شادی‌مهر، مدیر مسئول اخبار صنعت چرم و کفش در این باره می‌گوید: سال‌ها به فکر ایجاد فرصتی آموزشی در صنعت چرم و کفش بودم. می‌بینیم که چطور همکاران و دوستانمان به دلیل ضعف در مهارت و اطلاعات هزینه‌های سنگینی را به دوش می‌کشند از این رو به دنبال اساتیدی بودیم که بتوانند این آموزش‌ها را انجام دهند.
شادی‌مهر تاکید کرد: خوشحالیم که امروز از کارفرمایان تا اپراتورها همگی مشتاق به یادگیری این مهارت‌ها شده‌اند.
وی ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این چنین آموزش‌هایی امیدواریم صنعتی پویا، توسعه‌گر، مقتدر و پر افتخار داشته باشیم و در میان سایر صنایع کشور و نیز در میان صنعتگران کفش دنیا، بدرخشیم.
مژده پورزکی، کارشناس امور فرهنگی اصناف و مسئول کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و کفش نیز در این باره گفت: یکی از دست آوردهای آموزش‌های گذشته، فرهنگ همکاری بین تولیدکنندگان است. فرهنگ ایجاد شده در این دوره‌های آموزشی آنچنان است که رقبا به هم کمک می‌کنند و از یکدیگر برای شرکت در این آموزش‌ها دعوت می‌کنند.
وی افزود: پیش از این برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و نشست‌های رسمی و صمیمی تنها فضای ممکن برای ارتقای فرهنگ همکاری بود. اما حالا، محیط‌های آموزشی (آنلاین یا حضوری) نیز به محیطی برای تبادل اطلاعات و تجربیات تبدیل شده است. هرچند ما تاکید داریم که هنرجویان پاسخ سوالات خود را از اساتید کارآموزده بگیرند تا ریسک کار پایین بیاید.

سومين ورکشاپ طراحی پايپوش
کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و کفش، سومين ورکشاپ آشنايي با چارچوب طراحي پايپوش با تدريس حميد حسن نژاد روز دوشنبه 22 آذر 1400 با همکاري مرکز آموزش بازرگاني و زير نظر موسسه مطالعات و پژوهش هاي وزارت صمت و حمايت مالي «تهران مدل» را برگزار کرد. اين دوره نخستين همکاري کارگروه آموزش اين رسانه تخصصي با مرکز آموزش بازرگاني بود. بدين منظور، افشين شادي‌مهر، مدير مسئول اخبار صنعت چرم و کفش گفت: در سومين ورکشاپ آشنايي با چارچوب طراحي پاي‌پوش همکاري خود با مرکز آموزش بازرگاني به مديريت دکتر يوسف حسن پور را آغاز کرديم. اين مرکز، فضاي آموزشي بسيار خوبي دارد.
شادي‌مهر گفت: ما قصد داريم تا بهترين اساتيد را انتخاب و در قالب آموزش‌هاي حضوري و آنلاين مهارت‌هاي صنف و ‌صنعت چرم و کفش را ارتقا دهيم.
در ادامه، يوسف حسن پور، رئيس مرکز آموزش بازرگاني گفت: يکي از ضعف‌هايي که مراکز آموزشي حوزه بازرگاني دارند اين است که زنجيره اتصال نيازمندي ها کامل نيست. يعني سه نگاه آموزشي تفکيک شده به مباحث بازرگاني، مديريتي و فني وجود دارد و حلقه وصلي ميان اين ها کمتر ديده مي شود. رئيس مرکز آموزش بازرگاني تصريح کرد: ابتکاري که کارگروه آموزش اخبار صنعت چرم و کفش دارد، اين است که به دنبال اتصال حلقه‌هاي زنجيره توليد تا توزيع و صادرات در مباحث آموزشي و مهارتي است. اين کارگروه کمک مي کند تا فعالان حوزه چرم و کفش با هر مبحث فني، بازرگاني و مديريتي آشنا شوند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید