چرم‌سازی Spoor سیستم ردیابی چرم را راه‌اندازی کرد

0
407
چرم‌سازی Spoor سیستم ردیابی چرم را راه‌اندازی کرد

چرم‌سازی Spoor که آخرین دباغخانه باقیمانده در کشور دانمارک است، سیستم ردیابی جدیدی را راه‌اندازی کرده که می‌تواند فرایند تولید چرم را از مبدا تا محصول نهایی ردیابی کند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش،‌ چرم‌سازی Spoor که زیرمجموعه شرکت Scan-Hide است با استفاده از تکنولوژی لیزر، پوست را از مبدا به گونه‌ای شماره‌گذاری می‌کند که این شماره در کل مراحل تبدیل پوست به چرم، بر روی پوست باقی می‌ماند. نکته قابل توجه این است که با اسکن شماره حک شده بر روی پوست، می‌توان اطلاعات کاملی از مشخصات حیوان، محل تولد حیوان، کشور و مزرعه‌ای که حیوان در آن پرورش یافته است، نوع تعذیه حیوان و کشتارگاه و مسئول کشتار و سایر اطلاعات دیگر را ردیابی کرد. بدیهی است که دسترسی به این داده‌های جامع، این امکان را برای برندهای تولیدکننده محصولات چرمی فراهم می‌کند تا مواد اولیه مورد نیاز را با توجه به معیارهای خاص خود انتخاب کنند.

به گفته مایکل، مدیر عامل شرکت Scan-Hide این طرح از نمونه‌ طرح‌های ردیابی موادغذایی الگوبرداری شده است که در حال حاضر یک روش استاندارد محسوب می‌شود و در بسیاری از کشورهای جهان با استفاده از این روش، مواد خوراکی از مبدا تا محصول نهایی ردیابی می‌شوند. وی افزود: معتقدیم همان طور که مصرف‌كنندگان علاقمند هستند از منشاء و مبداء خوراکی‌هایی که مصرف می‌کنند مطلع شوند، ما نیز تلاش می‌کنیم با استفاده از این سیستم ردیابی، این امکان را برای مشتریانی که به دنبال کیفیت محصولات چرمی هستند فراهم کنیم.

به گفته وی با استفاده از این روش می‌توانیم منشا انواع پوست را از مزارع پرورش دام ردیابی و اطمینان حاصل کنیم که فرایند تولید چرم از مبدا تا محصول نهایی به درستی مدیریت شده باشد.

منبع: internationalleathermaker

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید