ماجرای پلمپ واحدهای تولیدی کفش در منطقه سپهسالار چیست؟

0
243
ماجرای پلمپ واحدهای تولیدی کفش در منطقه سپهسالار چیست؟

رسول شجری، رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران، به رویه شهرداری منطقه 12 تهران و رفتار با تولیدکنندگان کفش در این منطقه اعتراض کرد.

اخبار صنعت چرم و کفش – رسول شجری رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران در گفت‌وگو با ایلنا گفت: از صبح امروز (شنبه) شهرداری منطقه 12 تعدادی از واحدهای تولیدی کفش واقع در منطقه سپهسالار را پلمپ کرده و اجازه فعالیت به آنها نمی‌دهد. در واقع هدف شهرداری، تعطیلی کارگاه‌ها است.

وی ادامه داد: شهرداری منطقه 12 اعلام کرده است که باید فعالیت این کارگاه‌های تولیدی در این منطقه جمع آوری شده و به شهرک صنعتی منتقل شود. در حالی که در دو سال گذشته ما شرایط سخت کرونایی را داشته‌ایم و بیکاری تورم و گرانی مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان کفش ایجاد کرده است و شرایط برای آنکه کارگاه‌های تولیدی کفش به شهرک‌های صنعتی اطراف تهران منتقل شوند وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین کارگاه‌های تولیدی کفش در شهرک‌های صنعتی آماده بهره‌برداری نیست و با توجه به گرانی مصالح ساختمانی امکان تکمیل‌ها کارگاه‌ها وجود ندارد.

شجری با انتقاد از رفتار شهرداری منطقه 12 در تعطیل کردن این کارگاه‌ها و ایجاد مانع برای تولید بر خلاف شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده، افزود: هر واحد کارگاه کفش که هم اکنون تعطیل شده است، بین پنج الی هشت کارگر دارد و ادامه این روند باعث بیکار شدن تعداد زیادی از کارگران و ایجاد مشکلات عدیده معیشتی برای آنها و خانواده‌هایشان می‌شود؛ همچنین این روند بیکاری بیش از 400 نفر کارگر فعال در این منطقه را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما از مدیران شهرداری منطقه 12 انتظار و تقاضا داریم تا همکاری لازم را داشته باشند و اجازه بدهند تا کارگاه‌های تولیدی کفش همچنان به فعالیت خود در این منطقه تا مهیا شدن شرایط برای انتقال کارگاه‌ها ادامه بدهند و با توجه به در پیش بودن نوروز 1401 و لزوم تامین بازار شب عید این کارگاه‌ها به فعالیت خود مانند گذشته ادامه بدهند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید