ویژگی های کفش تنیس را بشناسید

0
373
ویژگی های کفش تنیس را بشناسید

امروزه همه از مزایای ورزش کردن اطلاع کافی دارند ولی متاسفانه عده کثیری از مردم که اطلاعات کافی از تجهیزات مورد نیاز انواع ورزش و تفاوت‌های آن را نمی‌دانند. یکی از تجهیزاتی که در اکثر ورزش‌ها وجود دارد کفش می‌باشد. برای حرفه ای کار کردن باید تحقیق کنیم تا بدانیم که کفش مناسب آن ورزش را تهیه کنیم تا با راحتی بیشتر و آسیب دیدگی کمتر مواجه شویم. در این مطلب همراه ما باشید تا شما را ویژگی های کفش تنیس آشنا کنیم.

ورزش تنیس

تنیس یکی از ورزشهایی است که هر ساله در حال تکامل است و کفش هایی که به صورت حرفه ای در این ورزش به کار می روند به علت تحرک زیاد و جا به جایی مداوم و به علت بزرگ بودن زمین بازی کفش نقش مهمی در حیفیت ضربات به توپ را ایفا میکند.

کفش مناسب باید هم پاها رامحافظت کند و هم  نقش بالا بردن توان شخص را داشته باشد.

انواع زیره کفش تنیس

زیره های مختلف کفش تنیس:
هارد کورت(Hard Court):

کفش تنیس برای زمین خاکی هارد کورت هم از نظر پرش و هم از نظر سرعت در حرکت های توپ تنیس چیزی بین زمین خاک رس و چمنی است. کفش مناسب برای این زمین باید کاملاً متناسب با نوع کف زمین باشد، در قسمت کفی کفش بالشتک مناسبی قرار داشته باشد تا از میزان فشار وارد شده از زمین را کاهش دهد. قسمت رویه آن کاملاً محکم باشد تا از مچ پا در حرکت های حین بازی محافظت کند.

زمین های خاکی(Clay Court):

زمین های خاکی بسیار نرم تر از زمین های سخت هستند که به معنای نوع متفاوتی از کفش است. کفش‌های تنیس زمین سفالی معمولاً از رویه‌های مصنوعی تشکیل شده‌اند، یک الگوی آج ماهی‌ماهی که با خاک رس مسدود نمی‌شود و چسبندگی مناسبی دارد که همچنان امکان لغزش را فراهم می‌کند، و همچنین وزن سبک‌تری که امکان سرعت و مانور بهتر را فراهم می‌کند.

زمین های چمن(Grass Court):

مانند کفش های زمین رسی، کفش های تنیس زمین چمن نیز برای جلوگیری از آسیب به زمین طراحی شده اند و دارای یک کفی با طرح نوک هستند که به شما امکان کشش بهتر روی چمن های بالقوه لغزنده را می دهد. رویه ها معمولاً از ترکیبات مصنوعی و مش ساخته می شوند.

تمامی زمین‌هاکفش تنیس آل کورت (All Court):

: امروزه بیشتر برندهایی مانند نایک، آدیداس و اسیکس کفش‌های تنیس همه‌جانبه را تولید میکنند که برای هر سه نوع زمین طراحی شده‌اند.

هنگام خرید کفش تنیس به نکات زیر توجه کنید

کفش تنیس
راحتی:

کفش تنیس باید متناسب با اندازه پای شما باشد.( فیت پا باشد)

ثبات:

در زیره کفش تنیس، عرض کفش در جلو می تواند به ایجاد یک پلت فرم برای تعادل کمک کند، که به احساس ثبات کفش کمک می کند. علاوه بر این، زیره کفش باید استحکام کافی داشته باشد تا بتواند حرکات شروع و توقف سریع در اطراف زمین را کنترل کند. آخرین اما نه کم اهمیت، رویه کفش اغلب با ثبات همراه است، به خصوص در مچ پا، بلکه با اینکه پای شما وقتی داخل کفش پیچیده می شود چقدر احساس امنیت می کند.

کفش تنیس
دوام:

اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان تنیس در بازی در زمین های سخت شرکت می کنند، بنابراین کفش ها باید به اندازه کافی بادوام باشند. یکی از مهم‌ترین اجزای دوام کفش از زیره‌ی پایینی کفش می‌آید که دائماً با زمین در تماس است. با این حال، این تنها بخشی از کفش نیست که باید بادوام باشد. پنجه کفش تنیس نیز اغلب با زمین تماس پیدا می‌کند و قسمت بالایی جلو کفش می‌تواند زمین را به صورت دوره‌ای در حین سر خوردن یا لانژ خراش دهد. سبک های مختلف بازی می تواند منجر به پوشیدن قسمت های منحصر به فرد کفش شود و هر بازیکنی حرکات مشخصی دارد که می تواند منجر به پوشیدن غیرمنتظره کفش شود.

وزن:

کفش های تنیس علاوه بر دوام بالا باید وزن کمی داشته باشند تا بازیکن بتواند به راختی در زمین جا به جا شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید