زیره کفش زیلان مصمم به کار خود ادامه می‌دهد

0
549
زیره کفش زیلان مصمم به کار خود ادامه می‌دهد

شرکت زیره کفش زیلان با بهره‌مندی از ماشین‌آلات ایرانی، ترکیه‌ای و ایتالیایی و همچنین پرسنل ایرانی و مدیریت «یاشار آلتونتاش» طی سال‌های اخیر به خوبی قادر شده است که راه خود را در زیره‌سازی پیدا کند و تحولی بزرگ را در صنعت زیره کفش ایجاد کند.
این واحد زیره‌سازی باوجود تمام چالش‌های پیش‌رو مصمم است که به کار خود ادامه بدهد. درباره وضعیت این روزهای این شرکت، مجله اخبار صنعت چرم و کفش با مدیریت این مجموعه گفت‌وگویی انجام داده است.
یاشار آلتونتاش مدیر شرکت زیره کفش زیلان درباره عملکرد زیلان در سال گذشته و ابتدای سال‌جاری عنوان کرد: سال گذشته ۲۷ اسفند کار مجموعه را تعطیل کرده و از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ دوباره کار خود را آغاز کردیم. سال گذشته سفارش‌های بسیاری داشتیم که تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که تا پایان سال این سفارش‌ها را تحویل مشتریان بدهیم.
وی در ادامه یادآور شد: البته سال گذشته با مشکل بیماری کرونا روبه‌رو بودیم و در دی و بهمن ماه ۱۰ تا ۱۵ نفر از کارگران مجموعه دچار بیماری کرونا شدند که هر یک حدود ۱۵ تا ۱۷ روز سرکار حاضر نشدند و پس از آنکه آنها به سرکار بازگشتند، دوباره حدود ۷ تا ۸ نفر دیگر از کارگران به کرونا مبتلا شدند. از همین رو بخشی از سفارش‌های ما عقب افتادند و برخی مشتریان از این موضوع ناراضی بودند، اما در هر صورت ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که تا پایان سال سفارش مشتری‌ها را به‌دست آنها برسانیم.

با مدل‌های جدید آمده‌ایم
مدیر زیلان در ادامه با اشاره به مدل‌های جدیدی که وارد بازار کرده‌اند، گفت: در این مدت ۲۷ قالب مردانه و زنانه جدید به بازار ارائه کرده‌ایم و در نهایت تا ۱۰ درصد به قیمت‌های خود افزوده‌ایم.
قیمت‌های خود را از ابتدای اردیبهشت افزایش داده‌ایم و حتی یک مشتری بابت قیمت از ما شکایتی نداشته‌اند. قیمت زیره تا ۷ درصد افزایش داشته، در حالی که دستمزد کارگران با ۵۷درصد افزایش همراه بوده است.
آلتونتاش در ادامه با تاکید بر این موضوع که قیمت تمام عوامل تولید افزایش یافته است، گفت: از سوی دیگر قیمت مواد اولیه و حمل‌ونقل نیز گران شده است، سال گذشته کرایه یک کامیون برای ما سه میلیون تومان تمام می‌شد، اما امسال قیمت آن به ۱۱ میلیون تومان رسیده است. در چنین شرایطی ما با حداقل سود به کار خود ادامه می‌دهیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: گمرک تبریز مواد اولیه ما را ترخیص کرده، اما هزینه حمل آن نسبت به سال گذشته چندین برابر شده است.
هزینه برق و قیمت انرژی نیز دو برابر و هزینه‌های گمرک چهار برابر شده است. بنابراین طبیعی است که قیمت‌های ما افزایش خواهد یافت، البته فعلا با همین قیمت‌های کنونی پیش می‌رویم.
این فعال حوزه کفش در ادامه با اشاره به این موضوع که در نمایشگاه حضور خواهیم داشت، عنوان کرد: در سال‌جاری در نمایشگاه آیسف ترکیه و تبریز حضور خواهیم داشت.
مدیریت نمایشگاه آیسف تغییر پیدا کرده است. در نمایشگاه تبریز در آخر تیرماه برگزار می‌شود و با ۴۰ تا ۵۰ مدل جدید در نمایشگاه حضور خواهیم داشت. آنچه در نمایشگاه آیسف ارائه می‌دهیم را به نمایشگاه تبریز می‌آوریم. بنابراین افرادی که نمی‌توانند ترکیه بیایند، می‌تواند از مدل‌های ما در نمایشگاه تبریز دیدن کنند.
آلتونتاش با تاکید بر این موضوع که در ترکیه نیز شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم، گفت: در ترکیه نیز تورم وجود دارد و به‌گونه‌ای است که هفته‌ای یکبار قیمت‌های خود را تغییر می‌دهند.
مواد کمی گران شده است، برخی دستگاه‌ها بسیار گران شده است. این افزایش قیمت‌ها یک موضوع جهانی است.
وی در پاسخ به این پرسش که سفارش‌های شما چه مدت طول می‌کشد، گفت: ترمو ۱۰ تا ۱۵ روزه و پی‌یو ۱۵ تا ۲۰ روزه تحویل مشتری می‌شود.

صنعت کفش ایران بسیار رشد کرده است
آلتونتاش در پاسخ به این پرسش که آینده کفش ایران و ترکیه را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: در ایران صنعت کفش رشد بسیار قابل توجهی کرده است، حتی می‌توان ادعا کرد که ۵۰۰ درصد تغییر یافته و بسیار پیشرفت کرده است. تا پیش از این کفش ایرانی نمی‌پوشیدیم، اما هم‌اکنون کفش ایران به لحاظ کیفیت چیزی کمتر از کشور ترکیه ندارد. امکاناتی که کفاشان از آن بهره می‌گیرند، سبب همان میزان کیفیت می‌شود. اگر کیفیت را ارتقا بدهیم، آینده صنعت کفش در ایران بسیار پیشرفته به نظر می‌رسد. اگر چرم و زیره و سایر لوازم نیز به لحاظ کیفیت خوب باشد، ایران قدرت رقابت با کفش ترکیه را دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: درباره زیره کفش زیلان هر بار شایعاتی مطرح می‌شود، درحالی‌که من در ایران هستم و هر کس سوال دارد، می‌تواند از خود من بپرسد. زیره کفش زیلان مصمم به کار خود ادامه می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید