وضعیت بازار کفش برای عید ۹۹

0
458

رئیس اتحادیه کفاشان با بیان اینکه نسبت به سال گذشته قیمت‌ها ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است، گفت: برای عید افزایش قیمت نخواهیم داشت و کفش گران نخواهد شد.

رسول شجری اظهار کرد: در تامین مواد اولیه با توجه به شرایط بازار کمبودی احساس نمی‌شود، اما به دلیل مشکل نقدینگی که وجود دارد واحد‌های تولید برای خرید این مواد با مشکل مواجه هستند.

رئیس اتحادیه کفاشان افزود: وزارت صنعت، اقداماتی را برای تامین نقدینگی واحد‌های تولیدی انجام داده و واحد‌ها به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شدند، اما اینکار موثر واقع نشد.

وی با بیان اینکه زمان بازپرداخت و نرخ سود تسهیلات ارائه شده برای واحد‌های تولیدی مناسب نبود، گفت: نرخ سود این تسهیلات ۱۳ درصد و زمان بازپرداخت آن یکساله و به صورت یکجا بود که تولیدکنندگان از عهده شرایط آن بر نمی‌آیند.

شجری بیان کرد: شرایط تولید مناسب است و مردم برای تامین کفش مورد نیاز ایام عید هیچ دغدغه نخواهند داشت و بیش از نیاز کفش وجود دارد.

رئیس اتحادیه کفاشان تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز طبیعتا این افزایش بر روی قیمت تمام شده کفش نیز اثر گذاشت، اما به اندازه‌ای که بر سایر کالا‌ها موثر بود در کفش شاهد افزایش قیمت‌ها نبودیم.

وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته قیمت‌ها ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است، گفت: قیمت‌ها در سطح شهر بسیار عادلانه است و برای عید افزایش قیمت نخواهیم داشت و  کفش گران نخواهد شد.

شجری افزود: بازار کفش به حدی اشباع است که اگر هر فرد در کشور خواهان خرید دو جفت باشد هم با کمبود مواجه نخواهیم شد.

رئیس اتحادیه کفاشان با بیان اینکه در حال حاضر تولید کفش در کشور حدود ۲۵۰ میلیون جفت در سال است، گفت: در گذشته سرانه مصرف در کشور سه جفت بود که در حال حاضر این عدد به دو جفت کاهش یافته است.

وی درباره صادرات نیز اظهار کرد: در بخش کفش‌های اکونومی سالانه ۱۰۰ میلیون دلار به کشور‌های همسایه صادرات صورت نمی‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید