واردات ۶۰ میلیون دلاری چرم در کشور

0
468

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان کفش چرم دست‌دوز گفت: سالیانه حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار چرم واردات کشور می شود.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از باشگاه خبرنگاران، رسول شجری، رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان کفش چرم دست‌دوز تهران اظهار کرد: با واحد‌هایی که چرم مصنوعی را به عنوان چرم طبیعی و با کیفیت پایین به دست مصرف کننده می‌رساند برخورد جدی خواهد شد.

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان کفش چرم دست‌دوز تهران ادامه داد: زمانی که افراد برای خرید کالا اقدام می‌کنند حتما از فروشنده درخواست جواز کسب را دریافت کنند چرا که بسیاری از این واحدها، بصورت غیرقانونی در حال فعالیت اند.


شجری با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار در این صنف، واردات داریم، اظهار کرد: وضعیت واردات مواد اولیه تولید بهبود یافته، اما هنوز هم مشکلاتی وجود دارد که وزیر صنعت، معدن و تجارت قول رفع آن‌ها را داده است.

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان کفش چرم دست‌دوز در پاسخ به این پرسش که قاچاق در این صنف به چه میزان رسیده است؟ تصریح کرد: آمار دقیقی در دست نیست و فقط می‌توان گفت که نسبت به سال گذشته، کاهش یافته است.

شجری با تاکید بر اینکه نوسانات نرخ ارز، بر این واحد‌های تولیدی تاثیرگذاشته است، اظهار کرد: افزایش قیمت انواع اسعار در بازار آزاد به طور مستقیم در بازارهایی نظیر چرم تاثیرگذار است. تولیدکنندگان از مسئولان درخواست دارند در ثابت نگه داشتن نرخ ارز تلاش کنند.

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان کفش چرم دست‌دوز در پایان گفت: متاسفانه بازار فروش چرم و محصولات فرآوری شده آن این روزها در رکود به سر می برند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید