واردات مقطعی پی‌یو؛ منافاتی با حمایت از تولید داخل ندارد

0
651
روند صدور مجوز عامل ناامیدی و نارضایتی کارآفرینان

رئيس اتحاديه فروشندگان چرم و لوازم کيف و کفش در گفت‌وگو با «اخبار صنعت چرم و کفش» گفت: در حال حاضر تعادل در بازار عرضه و تقاضای پی‌یو برقرار نیست. در چنین شرایطی باید با واردات مقطعی پی‌یو، نیاز تولیدکنندگان صنعت کفش را برطرف کرد.

به گفته سعید حیاتی، یکی از افتخارات ما این است که فعالان صنعت تولید‌کننده پی‌یو در کشور هستند و نیاز بازار را تامین می‌کنند، اما با توجه به نزدیک شدن به فصل گرم سال و افزایش تقاضا در بازار، بی‌تردید پی‌یوهای تولیدشده در کشور جوابگوی نیاز بازار نیست و تولیدکنندگان کفش با چالش تامین پی‌یو مواجه خواهند شد.

وی افزود: در چنین شرایطی نیاز است که تجار کشور همت کرده و با واردات مقطعی پی‌یو مورد نیاز صنعت کفش، نیاز تولیدکنندگان را تامین کنند. طبیعتا این روند همیشگی نخواهد بود و بی‌شک با برقرار شدن تعادل میان تولید، عرضه و  تقاضای کفش، از واردات پی‌یو بی‌نیاز خواهیم شد.

حیاتی معتقد است که واردات مقطعی پی‌یو برای رفع چالش تولیدکنندگان، اقدامی در جهت حمایت از تولیدکننده داخلی است و منافاتی با رونق تولید ندارد، چه بسا اینکه در مواقعی نیز موجب می‌شود چرخ صنعت با قدرت بیشتری بچرخد.

وی با اشاره به عرضه روغن MDI توسط پتروشیمی کارون در بورس که موجب می شود قیمت این روغن نوسان داشته باشد،‌ از مسئولان خواست تا برای ایجاد تعادل قیمت و تعادل بخشی به عرضه این روغن، MDI از بورس خارج شود.

حیاتی گفت: نوسان و افزایش کاذب قیمت MDI در بورس موجب شده تا تولید کفش برای تولیدکننده داخلی صرفه اقتصادی نداشته باشد و همین امر سبب تعطیلی یا توقف خط تولید بسیاری از کارگاه‌های کوچک و متوسط در کشور شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید