هنرستان چرم و کفش تبریز راه اندازی می شود

0
1582
هنرستان چرم و کفش تبریز راه اندازی می شود

رییس مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش تبریز گفت: مجوز برای راه اندازی هنرستان و مقطع کاردانی در رشته مرتبط با چرم و کفش اخذ شده و در سال ۱۴۰۲ پذیرش دانشجو انجام می‌شود.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، اکبر فیضی پور، رییس  مدرسه عالی مهارتی چرم و کفش تبریز در گفت و گو با ایسکانیوز درباره روند فعالیت مدرسه مهارتی چرم و کفش گفت: بر اساس یک اقدام کلی در سطح کشور مدارس عالی مهارتی بر مبنای سیاست و توانایی هر استان راه اندازی شده است. برای مثال در استان آذربایجان شرقی به دلیل  سرآمدی  در زمینه تولید کیف و کفش چرم مجوز فعالیت آن از سوی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز ارائه شده است.

وی افزود: برای ساخت این مدارس دو سال ایجاد زیرساخت‌ها و تامین تجهیزات طول کشید و از مرداد ۱۴۰۰ به شکل رسمی مهارت آموز جذب شده و هم اکنون حدود ۴۰۰ مهارت آموز در مدرسه مهارتی تبریز جذب و دوره‌های کوتاه مدت برای این افراد برگزار می‌شود. این افراد بعد از تمام دوره به یک کارآفرین تبدیل می‌شوند. تمامی افراد بعد از فراگیری مهارت‌ها به راه اندازی کارگاه‌های خانگی یا خاص می‌پردازند. اغلب اساتید مجرب فعال در زمینه چرم و مصنوعات چرمی با تولید کیف، کفش و زیورآلات چرمی دستدوز هستند.

فیضی پور ادامه داد: افراد فعال در دوره‌ها گواهی مهارت اخذ کرده و علاوه‌بر آن مهارت آموزان در سایت فنی و حرفه‌ای ثبت نام کرده و برای این افراد مدرک سازمان فنی و حرفه‌ای صادر می‌شود. بسیاری از اساتید در ایتالیا و ترکیه تحت آموزش قرار گرفتند. تاکنون فعالیت‌ها برای افزایش مهارت آموزی در حوزه کسب و کار و برندینگ ایجاد شده و این افراد در نمایشگاه‌ها در سطح ملی و استانی مشارکت کرده و محصولات خود را ارائه می‌دهند. هر یک از  افراد صفحات کاری در فضای مجازی راه‌انداز کرده و به فروش محصولات می‌پردازند.

فعالان در مدارس عالی مهارت جذب بازار کار می‌شوند

وی درباره روند ارتباط دانشگاه با صنعت تاکید کرد: مدارس مهارتی خدمات آموزشی برای عمومی مردم برگزار می‌کند. درضمن تربیت نیروی ماهر فقط توسط مدرسه عالی مهارتی چرم انجام نمی‌شود، بلکه از طریق راه اندازی سرای نوآوزی چرم کفش، مرکز تحقیقات و فعالیت‌های علمی در زمینه تولید کفش و کیف چرم انجام شده است. برای مثال هم‌اکنون مدیران ۳۱ واحد تولیدی در آذربایجان شرقی عضو مدرسه مهارتی چرم و کیف تبریز هستند. از سوی دیگر برای افزایش هم‌افزایی با واحدهای تولیدی ارتباط برقرار شده و در این شرایط اتحادیه‌های مربوطه با مجموعه ارتباط برقرار کرده و فعالیت‌ها در صنعت رصد می‌شود.

هنرستان چرم و کفش راه‌اندازی می‌شود

فیضی پور با بیان اینکه افراد فعال در مدارس عالی مهارت دغدغه اشتغال و فراگیری مهارت را دارند، ادامه داد: تمامی واحدهای تولیدی به دنبال نیروی کار ماهر هستند و هیچ کس در این زمینه مشکلی نداشته و به سرعت جذب بازار کار می‌شود.  برای ایجاد بسته آموزشی مستمر دانشگاه به شکل مجزا به تشکیل واحد پرداخته و هنرستان چرم تشکیل شده و از سال ۱۴۰۲ دانش آموز پذیرفته می‌شود. همچنین بعد از اتمام هنرستان در مقاطع کاردانی در رشته مرتبط با چرم و کفش مجوز گرفته شده تا در سال ۱۴۰۲ برای پذیرش دانشجو اقدام شود.

صنایع به تمامی مدارس مهارتی به چشم بازوی آموزشی نگاه کنند

به گفته فیضی پور هدف از تشکیل مدارس عالی مهارت این است که دانش آموزان با کمترین هزینه، بهترین کیفیت و کمترین زمان ممکن مهارت‌ها را بیاموزند و بتوانند کارآفرین باشند. هرچند اگر صنعت به تمامی مدارس مهارتی به چشم بازوی آموزشی و مهارتی نگاه نکنند این مدارس نمی‌توانند به رسالت خود بپردازند. اهالی صنعت به کمک مدارس مهارتی رفته تا افراد از سخت افزارها و دستگاه‌های روز دنیا برخوردار باشند و بتوانند تحت آموزش‌های روز قرار بگیرند.

زهرا سلیمانی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید