هدف‌گذاری ترکیه؛ صادرات 2 میلیارد دلاری چرم و محصولات چرمی

0
353
هدف‌گذاری ترکیه؛ صادرات ۲ میلیارد دلاری چرم و محصولات چرمی

مجمع صادرکنندگان ترکیه اعلام کرد: ترکیه برای صادرات ۲ میلیارد دلاری چرم و محصولات چرمی تا پایان سال ۲۰۲۱ هدف‌گذاری کرده است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، بر اساس آمار ارائه شده از سوی مجمع صادرکنندگان ترکیه، صادرات چرم و محصولات چرمی در ژوئن سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۱ درصد افزایش داشته است.

‌ ترکیه در ژوئن سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰۱میلیون دلار چرم و محصولات چرمی صادر کرده که این رقم در مدت مشابه سال جاری به بیش از ۱۵۳ میلیون دلار رسیده است.

سهم صادرات این بخش در کل صادرات ترکیه ۰.۸درصد است. روسیه اولین مقصد صادراتی چرم و محصولات چرمی ترکیه در ماه ژوئن بوده است، پس از آن آلمان و عراق بیشترین سهم را از صادرات محصولات چرمی ترکیه داشته‌اند.

مصطفی شینوکاک، رئیس هیأت مدیره انجمن صادرکنندگان چرم و محصولات چرمی استانبول اعلام کرده است که در نیمه نخست سال ۲۰۲۱، صادرات چرم و محصولات چرمی ترکیه ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گفته وی هدف‌گذاری نهایی در بخش چرم و محصولات چرمی، صادرات ۲ میلیارد دلاری در پایان سال ۲۰۲۱ است که با توجه به صادرات ۷۹۳ میلیون دلاری در ۶ ماه نخست سال جاری، تنها یک قدم به تحقق این هدف باقی مانده است.

وی افزود:‌ در ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۱ معادل ۲۹۲ میلیون دلار به کشورهای اتحادیه اروپا چرم و محصولات چرمی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است.

در این دوره همچنین ۶۲ میلیون دلار به آلمان ، ۶۱ میلیون دلار به روسیه ، ۴۲ میلیون دلار به عراق، ۴۲ میلیون دلار به ایتالیا و ۳۵ میلیون دلار به اسپانیا چرم و محصولات چرمی صادر شده است.

منبع: kolayihracat

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید