نوین چرم در بازارهای بین‌المللی

0
1336
نوین چرم

در ابتدای سال جدید خبرهای زیادی در مورد مصاحبه بهنوش طباطبایی در فضای مجازی پخش شد و فعالان محیط زیست به انتقاد از شرکت نوین چرم پرداختند اما جالب توجه بود که هیچ جوابیه‌ای از طرف نوین چرم داده نشد. از طرفی دیگر در نمایشگاه آیسف مطلع شدیم که نوین چرم دفتر خود را در استانبول تاسیس کرده است به همین جهت با مهدی یوسفی‌فر گفت و گویی انجام دادیم که در این شماره خواهید خواند.

نوین چرم
برند نوین چرم

در دو سه ماهه اول سال جدید برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها هجمه‌ سنگینی علیه ما با این موضوع مطرح کردند که در مصاحبه خانم طباطبایی از دباغی پوست به عنوان عاملی که به محیط زیست کمک می‌کند یاد شده است در حالی که نوین چرم از چرم روباه به جای چرم گاو استفاده می‌کند. در این مدت ما فشار زیادی را تحمل کردیم اما ترجیح دادیم که سکوت کنیم چرا که معتقدیم که بهترین راه در برابر این هجمه‌ها سکوت است. در حقیقت گرفتار یک جنگ واقعی روانی شدیم و حتی تعدادی از بیلبوردهای ما هم آسیب دید.
برخی از دوستان معتقد بودند که در برابر این هجمه‌ها کار قضایی انجام بدهیم اما من تمایلی به کار قضایی نداشتم. در کل آسیب رسانه‌ای سنگینی به ما وارد شد اما ترجیح دادیم سکوت پیشه کنیم. فقط این توضیح را می‌دهم که از سال 1360 دباغی حیوانات حرام گوشت حرام است و محیط زیست ما اصلا چنین کششی را ندارد و ما هم از این قوانین تبعیت می‌کنیم.
این اقدامات در فروش ما تاثیر چندانی نداشت و در ایام عید نوروز فروش بسیار خوبی داشتیم و اتفاقا با این اتفاق‌ها معروف‌تر هم شدیم و بر مشتریانمان اضافه شد. اما در کل این هجمه کار درستی نبود و ما مسیر خود را همچنان مانند قبل ادامه می‌دهیم.

برنامه‌های صادراتی
یکی از برنامه‌های همیشگی نوین چرم صادرات بوده است و به همین منظور دفتری را در استانبول تاسیس کرده‌ایم و برخی از تولیداتمان را در آنجا ارائه می‌دهیم. در خارج از کشور اقتصاد آزاد است و رقابت کردن کار سختی است اما ما درآنجا کارمان را آغاز کرده‌ایم. البته با دو برند کار می‌کنیم یک برند ایتالیایی داریم و یک برند نوین چرم. برند ایتالیایی در اصل برند لوکس نوین چرم است که قدم صادراتی برای نوین‌ چرم به‌شمار می‌رود. هدف نهایی ما این است که در بازارهای بین‌المللی حضور داشته باشیم و به سمت صادرات بیشتر قدم برداریم. البته بازار داخلی را فراموش نخواهیم کرد و با قدرت بازار داخلی را حفظ می‌کنیم.

کارخانه جدید نوین چرم
کارخانه جدیدی را با مشارکت مسعود شیری به نام «کیف چی» راه‌اندازی کرده‌ایم که مختص تولید کیف است. در این کارخانه با فضای سه هزار متر حدود 70 نفر مشغول به کار هستند که البته قابلیت افزایش نیرو تا 130 نفر را هم دارد و امیدواریم که بتوانیم کار را در این واحد تولیدی توسعه دهیم. ما برای گروه زنجیره تامین نوین چرم نیز بازدیدی را از چرمشهر تدارک دیدیم تا آنها نیز از نزدیک با فرایند تولید چرم آشنا شوند و خط تولید چرمسازی را از نزدیک مشاهده کنند و با مشقت کار دباغی نیز آشنا شوند.

در نبود برندها باید درخشید
به نظر من در شرایط تحریم که برندها در کشور حضور کمرنگ دارند، اگر تولیدکننده‌ای روی محصولات و کیفیت خود کار کند، این دوران می‌تواند یک فرصت استثنایی به‌شمار رود. وقتی ورود برند ممنوع می‌شود بازار به یک بازار غیررقابتی تبدیل می‌شود و در این بازار کار کردن سخت نیست. وقتی بازار رقابتی است باید بتوانی بدرخشی، چراکه زمانی که تمام برندها حضور داشته باشند، رقابت با آنها کار سختی است. برخی در این بازار بدون رقابت در تله گرفتار می‌شوند که با هر کیفیتی می‌توان تولید داشت اما این تفکر اشتباه است، حتما باید بدانند این فرصت زوردگذر است. از سویی باید روی تناسب کیفیت و قیمت‌ها مدیریت انجام بگیرد. چراکه یک روزی ترامپ هم رفتنی می‌شود و دولت‌ها هم تغییر می‌کنند. یک زمانی ما با عراق دشمن بودیم و هم‌اکنون برادر شده‌ایم. اگر اقتصاد باز شود آن زمان متوجه می‌شوند این فرصت چند ساله را هدر داده‌اند. نبود برندها در بازار بهترین فرصت برای ایجاد زیرساخت و کیفیت‌سازی و نمایش است و اگر تولیدکننده‌ای بخواهد با کیفیت محصولش، خودی نشان دهد، بازار غیررقابتی بهترین فرصت است. اما در بازار رقابتی بهترین کیفیت‌ها بسیار سخت دیده می‌شوند. البته نام‌‌هایی هم که مطرح می‌شوند باید آگاه باشند که وظیفه سنگینی نسبت به مصرف‌کننده برعهده دارند. باید با تنوع و کیفیت بالا این فرصت را غنمیت شمرند.

عدم ثبات قیمت‌ها روح اعتماد را از بین می‌برد
نوسان قیمت مشکلات بسیاری برای تولیدکننده به‌وجود آورده است. یکی از ضروریات برندسازی، تثبیت قیمت‌هاست. نوسان قیمت، روح اعتماد را از بین می‌برد و با روح برندسازی مغایرت دارد. تثبیت قیمت در برند بسیار مهم است. کالای ورساچی را در نیویورک به همان قیمتی می‌توانید خریداری ‌کنید که در توکیو، امارات و گینه و این موضوع برای یک برند بسیار اهمیت دارد. در کل با این نوسان قیمت‌ها که در کشور گرفتار آن شده‌ایم، نمی‌توان به سمت برندسازی پیش رفت و در نهایت در نبود ثبات قیمت‌ها، مشتری قطعا تلافی می‌کند. چون مثلا برای خرید یک محصول برنامه ریزی‌ می‌کند ولی با افزایش قیمت شاید توانش را برای خرید آن محصول از دست بدهد و بنابراین شما را هیچوقت نخواهد بخشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید