نوآوری هوندا برای مسیریابی افراد نابینا، سیستم ناوبری درون کفش

0
413
نوآوری هوندا برای مسیریابی افراد نابینا، سیستم ناوبری درون کفش

فناوری مسیریابی ماهواره‌ای از زمان معرفی تاکنون انقلابی در صنعت حمل و نقل ایجاد کرده است، با این حال افراد نابینا از مزایای این سیستم انقلابی کمتر بهره‌مند شده‌اند. حال هوندا در همکاری با یک استارتاپ به نام Ashirase، تصمیم دارد تا با استفاده از این سیستم مسیریابی برای افراد نابینا را راحت‌تر از گذشته کند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش – سیستم ناوبری کفش متشکل از یک دستگاه لرزشی سه بعدی با سنسور حرکتی است که به تلفن هوشمند متصل می‌شود. سنسور کفش و برنامه به یکدیگر متصل هستند و به فرد می‌گویند که کجا باید برود. پیش‌بینی می‌شود این سیستم در سال 2023 وارد بازار شود.

ویبراتورهای تعبیه شده در کفش هوندا با ارسال یک لرزش، به فرد اطلاع می‌دهند که باید در چه مسیری حرکت کند. هنگامی که مسیر پیش‌روی او مستقیم است، ویبراتور به سمت جلو لرزش می‌کند. در صورتی که نیاز باشد تا فرد تغییر مسیر دهد، ویبراتورهای جانبی به لرزش درخواهند آمد تا فرد اقدام به تغییر مسیر کند.

سیستم ناوبری درون کفش توسط واتارو چینو توسعه داده شده است. هنگامی که یکی از اعضای خانواده او دچار اختلال بینایی شد، او تصمیم گرفت تا دستگاه‌های راهنمای تحرک برای افراد کم‌بینا و نابینا را طراحی کند. او توسط برنامه ایجاد مشاغل هوندا حمایت شد تا بتواند ایده خود را عملی کند. مطابق تحقیقات هوندا، تقریبا 1.64 میلیون نفر در سال 2007 در ژاپن دارای اختلال بینایی بوده‌اند که این عدد تا سال 2030 به دو میلیون نفر خواهد رسید.

خودروبانک

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید