نمایشگاه ها به خدمت برندسازی می آیند

0
1046
افشین شادی مهر- مدیر مسئول مجله اخبار صنعت چرم و کفش

افشین شادی‌مهر، مسئول هماهنگی شورای سیاست گذاری “ایران شابز”:

نمایشگاه‌ها به خدمت برندسازی می‌آیند

نخستین دوره از نمایشگاه ایران شابز (برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی به‌ همراه آثار برتر طراحان صنعت پوشاک) از ۵ تا ۸ شهریور در مرکز نمایشگاهی ایران‌مال (بازار بزرگ ایران) برگزار شد.
در نمایشگاه ایران شابز که امسال برای اولین بار در ایران مال برگزار شد، مد شش ماه آینده صنوف کیف و کفش به مردم عرضه شد.

برای اولین بار است که این دست از نمایشگاه‌ها، با این شکل در ایران برگزار شده است و به همین دلیل هم مردم با این نمایشگاه،‌ آشنایی کافی نداشتند.
برخی از نمایشگاه‌ها در ایران با هدف عرضه مستقیم کالا و با نرخ پایین برگزار می‌شود اما نمایشگاه ایران شابز برای آنها که به دنبال کالاهایی در سطح برند هستند، طراحی شده بود. در همین نمایشگاه اگر چه به میزان کم تک فروشی‌هایی هم برای روز آخر انجام شد که در این بین کیف، بیشترین فروش را نسبت به کفش داشت. علت آن هم به ماهیت این نوع کالا باز می‌گردد. 
از نکات بارز این نمایشگاه، حضور تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان لوازم ورزشی بود.

افشین شادی‌مهر، مدیر مسئول نشریه اخبار صنعت چرم و کفش که خود مسئول هماهنگی شورای سیاست گذاری ایران شابز است، در خصوص چگونگی برگزاری این نمایشگاه گفت: ایده این نمایشگاه توسط علی اژدرکش، رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی تهران مطرح شده بود. 
وی در ادامه با اشاره به این که برگزاری این چنین نمایشگاه‌هایی، یکی از آرزوهای او بوده است، افزود: با توجه به اینکه تاکنون هیچ کار بزرگی در زمینه مدسازی در ایران انجام نشده است، پس از این که ایده برگزاری این نمایشگاه از سوی علی اژدرکش مطرح شد از فرصتی که در نمایشگاه کیف و کفش تبریز وجود داشت برای مطرح کردن این ایده با روسای اتحادیه‌های مربوطه استفاده کردیم. در این نمایشگاه بیشتر چهره‌های صنف و صنعت کفش و کیف حضور داشتند. پس از آن نیز نشستی در تهران برگزار شد و در نهایت در فرصتی بسیار کم، توانستیم نمایشگاه ایران شابز را برگزار کنیم.
شادی‌مهر برگزاری این نمایشگاه را تجربه‌ای شیرین و متفاوت اعلام کرد و گفت: با توجه به این که غرفه‌های ایران مال پیش ساخته بودند، اجرای نمایشگاه ایران شابز برای ما به راحتی انجام شد و در واقع غرفه‌داران، مشتریان خود را در این نمایشگاه پیدا کردند. 
مسئول هماهنگی شورای سیاست گذاری ایران شاپز، ضمن اشاره به این که نمایشگاه‌های مد در سراسر دنیا، دو مرتبه در سال برگزار می‌شوند، گفت: امید داریم که نمایشگاه ایران شابز نیز دو بار در سال برگزار شود. در نمایشگاه‌های بهاره شاید کالاهای زمستانی در معرض فروش قرار گیرند. این یعنی فروش کالاهای فصل قبل. اما نمایشگاه‌های مد، مد سال آینده یا دو فصل بعد را ارائه می‌دهند. به طور معمول تولید‌کننده کفش، امروز برای ۶ ماه بعد تولید می‌کند. هیچ تولیدکننده برندی برای امروز تولید نمی‌کند. برندسازان مد ۶ ماه آینده را پیش‌بینی کرده و تولید می‌کند. بنابراین نمایشگاه‌های مد باید ۲ بار در سال برگزار شوند تا بتوانیم مد آینده را به مصرف‌کننده معرفی کنیم.

شادی‌مهر در ادامه با اشاره به این که ایران شابز با نمایشگاه‌های فصلی که در نقاط مختلف ایران برگزار می‌شود تفاوت دارند، گفت: افرادی که در این نمایشگاه حضور داشتند مطمئنا نمی‌توانند از این نوع نمایشگاه‌ها خرید مستقیم داشته باشند همچنان که از نام این نمایشگاه بر می‌آید، در نمایشگاه برند‌های برتر کفش، کیف و کالای ورزشی قرار بر معرفی برند‌های ایرانی به مردم بوده است که در نخستین دور از آن، موفقیت حاصل شد. 
پیش‌بینی می‌شود ایران شابز، دو بار در سال برگزار شود و در روندی رو به توسعه، جایگاه خود را در آینده پیدا کند.

گزارشی تصویری از اولین نمایشگاه “ایران شابز”

حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اختتامیه اولین دوره نمایشگاه ایران شابز

FacebookTwitterLinkedInYahoo MailWeChatTelegramاشتراک گذاری

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید