هیدج میزبان نمایشگاه تخصصی کفش

0
453
نرخ بیکاری در شهر هیدج استان زنجان صفر است

مدیرعامل تعاونی تلاشگران کفش هیدج، از برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت کفش در این شهر خبر داد.

اخبار صنعت چرم و کفش – علی‌اکبر ملک محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نمایشگاه کفش در هیدج، اظهار کرد: به منظور اجرای برنامه‌های راهبری خوشه کفش هیدج در سال‌جای و توسعه کسب و کار صنعت کفش هیدج و نیز شناساندن توانمندی‌های این شهر، دومین نمایشگاه صنعت کفش در این شهر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه در سایت تخصصی کفش هیدج از روز ۲۷ تا ۳۰ دی‌ماه امسال و با حضور تولیدکنندگان و صنایع وابسته به این صنعت در بیش از ۵۰ غرفه برگزار خواهد شد.

این مسئول با یادآوری اینکه هیدج قطب اصلی تولید کفش بچه‌گانه در کشور به شمار می‌رود، متذکر شد: در این نمایشگاه علاوه بر تولیدکنندگان بومی، تولیدکنندگانی از سایر نقاط کشور نیز حضور دارند.

ملک‌محمدی با توصیح این مطلب که سالن بزرگ ۲۰۰۰ مترمربعی که متعلق به یکی از فعالان حوزه صنعت کفش هیدج است، به عنوان مکان برگزاری این نمایشگاه در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ۲۰ مهمان از تعاونی‌های دیگر شهرها از جمله تهران، تبریز، قم، همدان، شیراز، مشهد و … حضور خواهند داشت.

وی با یادآوری اینکه از تولیدکنندگان داخل شهر نیز ۴۰ تولیدکننده برای حضور در نمایشگاه قرارداد غرفه منعقد کرده‌اند، یادآور شد: در کنار تولیدکنندگان کفش دست‌دوز، تولیدی‌های کفش ماشینی نیز در این نمایشگاه حضور دارد.

مدیرعامل تعاونی تلاش‌گران کفش هیدج با یادآوری اینکه ساعات کار نمایشگاه ۹ تا ۱۲ و عصرها نیز ۱۶ تا ۲۱ خواهد بود، خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه می‌توان به شناساندن ظرفیت‌های تولید کفش در هیدج و معرفی تولیدات تولیدکنندگان اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، شهر هیدج یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کفش در کشور به شمار رفته و در بخش تولید کفش بچگانه، جایگاه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

تولید کفش در هیدج با همت دو شخص به نام رمضان‌علی دهقانی و علی عسگری راه‌اندازی شد. آن‌ها سال‌ها دور از دیار خود، در تولیدی کفشی در تهران مشغول به کار بودند و بعد از حرفه‌ای شدن در کار کفاشی، تصمیم گرفتند به شهر خود بازگردند و در اوایل دهه پنجاه خورشیدی، اولین کارگاه کفش را در شهر هیدج راه‌اندازی کنند.

این دو شخص با رونق کارگاه کوچک‌شان باعث ایجاد انگیزه و الهام‌بخشی جوانان هیدجی شدند، تا جایی که اکنون شهر هیدج یکی از سه قطب تولید کفش در کشور و در بخش تولید کفش بچگانه در کشور نیز دارای مقام اول است و بالغ بر ۲۰۰ کارگاه تولید کفش مشغول به کار هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید