نظارت بر واحدهای تولید کفش هیدج

0
442
نرخ بیکاری در شهر هیدج استان زنجان صفر است

فرماندار ابهر گفت: از موضوعاتی که در حوزه مبارزه با کرونا در هیدج باید مورد توجه جدی قرار گیرد، نظارت بر واحدهای تولید کفش هیدج است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از ایسنا، وجیه‌الله نوروزی ۱۶ دی‌ماه در جلسه قرارگاه کرونا که به میزبانی شهرداری هیدج برگزار شد، با اشاره به ایام شهات سردار سلیمانی، اظهار کرد: برخی ویژگی‌های سردار دل‌ها، از جمله برخورداری نبوغ نظامی، روحیه سلحشوری، انقلابی، شهادت‌طلبی و ولایت‌مداری این شهید والامقام سبب شده است، از وی به عنوان یک فرمانده کامل و فرامرزی یاد شود.

وی با اشاره به وضعیت نارنجی ابهر در زمینه کرونا، عنوان کرد: اقدامات فرهنگی اثرگذاری در سطح شهرستان در راستای مبارزه با کرونا صورت گرفته است که امیدواریم با تلاش مضاعف و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد تغییر وضعیت در این منطقه باشیم.

این مسئول یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مبارزه با کرونا در ابهر را برگزاری تجمعات عنوان کرد و متذکر شد: پرهیز از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی موضوعی است که این روزها باید مورد توجه جدی شهروندان ابهری قرار گیرد که بی‌توجهی به این موضوع علاوه بر سلامت مردم، سلامت سالمندان هر خانواده را نیز به مخاطره می‌اندازد.

بیشتر بخوانید :

نوروزی با اشاره به اینکه هیدج یکی از قطب‌های اصلی تولید کفش در کشور بوده و واحدهای فراوان صنعتی و سنتی در این شهر فعال هستند، ادامه داد: نظارت بیشتر بر واحدهای تولیدی به‌ویژه کارگاه‌های تولیدی کفش برای مقابله با کرونا باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

فرماندار ابهر تصریح کرد: برخی از کارگرانی که در واحدهای تولید کفش هیدج فعال هستند، کارگران غیربومی بوده و از سایر شهرها برای کار کردن به هیدج مراجعه می‌کنند که این امر نیز یکی از دغدغه‌های مبارزه با کرونا در هیدج است.

شهردار هیدج نیز در ادامه این جلسه، گزارشی از اقدامات مدافعان سلامت در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ارائه کرد و گفت: نوع تعاملات مردم، کسبه و ساختارهای اداری در سطح شهر قابل قبول بوده و همکاری مردم در این حوزه شایسته تقدیر است.

رضا حیدری با بیان اینکه کنترل بیماری به‌ صورت محله‌محور و خانواده‌محور یکی از اولویت‌های مبارزه با کرونا در هیدج است، عنوان کرد: در این طرح‌ها از ظرفیت بسیج، نیروی انتظامی و سپاه نیز بهره‌گیری می‌شود.

وی به وجود واحدهای تولیدی کفش به صورت سنتی در هیدج نیز گریزی زد و افزود: در برخی از این واحدها پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود که سبب می‌شود این واحدها به محلی برای شیوع کرونا تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه از فعالان حوزه سلامت هیدج تجلیل شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید