نشست خبری نمایشگاه صنایع کفش ماشینی استان قم

0
446
نشست خبری نمایشگاه صنایع کفش ماشینی استان قم

جواد شعبان‌زاده رئیس انجمن کفش ماشینی استان قم در نشست خبری نمایشگاه کفش استان قم در حضور اصحاب رسانه اذعان نمود:

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش، انجمن کفش ماشینی استان قم حدود ۲۵ سال پیش تشکیل شده است. در حقیقت پدران و پیشکسوتان ما در این صنعت انجمن را تاسیس کرده‌اند. از دو دوره قبل و از ۸ سال پیش تصمیم بر این شد که جوان‌گرایی صورت گیرد و پیشکسوتان اجازه ورود به ما را دادند و بنده دو دوره در انجمن بوده‌ام و هم‌اکنون سومین دوره حضور من در انجمن است.
آقای شعبان زاده ادامه داد:
اگر ادعا داریم که در صنایع کوچک نخستین صنعت اشتغالزا صنعت کفش است، باید آن را به خوبی ریل‌گذاری کنیم. در زمینه جذب نیروی انسانی نیز خطا می‌رویم و نیروی علمی پرورش نمی‌دهیم. ما در انجمن استارت این کار را زده‌ایم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا ۵ سال آینده هر کارخانه‌ای نیروی مدرک‌دار و تحصیل‌‌کرده این حوزه را برای خود داشته باشد. سرمایه هر کارخانه‌ای باید نیروی آموزش‌دیده و تکنسین همین صنعت باشد. از این‌رو مشتاق هستیم که با همکاری دیگر استان‌ها از جمله تبریز و تهران این کار را آغاز کنیم و دبیری این کار را نیز برعهده می‌گیریم و حاضریم که در این راستا جلسه‌های منظم و فارغ از رویکردهای اداری و تشریفاتی و به‌صورت عملیاتی را به پیش ببریم. ریل‌گذاری و تقسیم کار مناسب انجام بدهیم و با افتخار از صنعت کفش ایران صحبت کنیم.
رئیس انجمن کفش ماشینی استان قم در پاسخ به این پرسش که رابطه انجمن با دولت و نهادهای دولتی چگونه است و برنامه شما برای ارتباط با دولت چیست، گفت: صنعت کفش استان، جزو صنعت نخست و اشتغالزا در قم به‌شمار می‌رود. ارتباط ما با دولت بسیار خوب بوده است. در ۴ ماه گذشته، ماهی یک بار با دست‌اندرکاران دولتی جلسه داشته‌ایم. سفر رئیس‌جمهور به استان قم با محوریت اقتصاد بوده است. استان قم سه صنعت شاخص ساز کفش، فرش و مبلمان را دارد.
وی افزود :
صنعت کفش ایران، نیاز به لیدر و رهبر دارد. باید از رهبران و مربی‌های خارجی استفاده کنیم. کالای ایرانی نباید به خودروی ایرانی تبدیل شود. نکته ظریفی در سخنان مقام معظم رهبری در روز کارگر مشهود بود، ایشان به واردات اشاره کرده و گفتند، تولید تنها خودرو نیست، بلکه در کشور کفش و پوشاک نیز وجود دارد.
شعبان‌زاده افزود: در سازمان‌های کوچک، نخستین صنعت اشتغالزا کفش و دوم پوشاک است. باید کفش را دست کم نگیریم، کفش واقعا قلب دوم است. صنعتگران کفش کشور هر یک برای خود صاحب برند و اعتبار شده‌اند، از این‌رو اگر به هر برند خارجی پیشنهاد بدهند، آنها آماده سرمایه‌گذاری در ایران هستند. باید با برندهای مطرح دنیا جذب سرمایه‌گذار کنیم و این دغدغه ماست.

برگزاری نمایشگاه کفش قم از چهارم تا هفتم بهمن ماه
سلیمانی دبیر نشست خبری انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم- درکنار جواد شعبانزاده

برگزاری نمایشگاه کفش قم از چهارم تا هفتم بهمن ماه

در ادامه جلسه آقای سلیمانی دبیر نشست خبری انجمن صنایع کفش ماشینی استان قم خبر داد که نمایشگاه کفش استان قم در بهمن ماه برای بازرگانان و تجار محترم برگزار و از کشور های همسایه برای شرکت در این نمایشگاه دعوت به عمل آورده شده است.

این نشست در 21 آبان ماه 1401 در محل ساختمان بازرگانی استان قم برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید