نرخ بیکاری در شهر هیدج استان زنجان صفر است

0
313
نرخ بیکاری در شهر هیدج استان زنجان صفر است

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان گفت: بخش عمده اشتغال شهر هیدج مربوط به صنعت کفش است که این مساله شهرهای اطراف آن را نیز تحت تاثیر قرار داده و بر این مبنا هیدج به عنوان شهری با نرخ بیکاری صفر محسوب می‌شود که چنین شرایطی در کشور انگشت شمار است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از ایرنا، ناصر فغفوری روز سه شنبه در جلسه بررسی مسایل زنان کارآفرین با اشاره به فعالیت خوشه کفش هیدج در این استان افزود: در این حوزه ۲۱۵ واحد صنفی تولیدی و ۱۶ واحد صنعتی کفش فعالیت می کنند.

این مسوول در ارتباط با کالا، حذف واسطه ها و یا اضافه شدن زنجیزه های غیرضرور در فرآیند تولید اظهار داشت: بر این مبنا وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست هایی را از قبیل درج قیمت تولید کننده در کنار قیمت مصرف کننده اعلام کرده و به نحوی تلاش دارد تا بتواند واسطه های غیر ضرور در زنجیره ارزش تولید تا توزیع به نحوی کاهش پیدا کند. 

وی در خصوص موضوع تامین مواد اولیه نیز تصریح کرد: تلاش می شود باهمکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یک شرکت تعاونی تهیه و توزیع مواد اولیه راه اندازی شود که در حوزه چاقوسازی نیز با کمک اتحادیه چاقوسازان این مهم انجام و واحدهای صنفی بسیار کوچکی شکل گرفت این در حالی است که فعالان این صنعت برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود از جاهای دیگر با مشکلاتی مواجه می شدند.

فغفوری با اشاره به اینکه تشکیل شرکتی در قالب شرکت های تعاونی “تهیه و تولید” و “تهیه و توزیع” مواد اولیه در حوزه های مختلف از جمله کفش و پوشاک آثار بهتری به دنبال دارد ادامه داد: یکی از توانایی های بزرگ شهرستان خدابنده تولید پوشاک است که در استان زنجان چندان شناخته شده نیست درحالیکه بهره گیری از این ظرفیت های بالفعل می تواند چشم انداز بهتری را رقم بزند.

وی با بیان اینکه شرکت های تهیه وتوزیع مواد اولیه موجب می شود خریدها با قیمت قابل قبولی باشد، اظهار داشت: تجربه همین مساله در حوزه تامین مواد اولیه پتروشیمی زنجان وجود داشت که در این ارتباط واحدهای کوچک نمی توانستند از بورس خریداری کنند و با تشکیل شرکت تهیه وتوزیع مواد اولیه در محصولات پتروشیمی مسائل برطرف شد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: اغلب نیازمندی های حوزه واحدهای صنعتی، صنفی و کارگاهی این سازمان، به اداره کل فنی و حرفه ای استان منتقل می شود که با ظرفیت بسیار کم دوره های آموزشی برگزار کرده در نهایت به پیشبرد بهتر برنامه ها کمک می کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید