مگا؛ نخستین پارک چرمی هند راه‌اندازی می شود

0
408
مگا؛ نخستین پارک چرمی هند راه‌اندازی می شود

دولت هند تصمیم دارد نخستین و بزرگ‌ترین خوشه چرم، کفش و لوازم جانبی را در ایالت اوتارپرادش با نام «پارک چرمی مگا» راه‌اندازی کند.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش،‌ هند کشوری است که بیش از ۲۰ درصد از کل گاوهای جهان و بیش از ۱۱ درصد از کل گوسفندان جهان را در خود جای داده است. از این رو با برخورداری فراوان مواد اولیه برای استفاده در صنعت چرم و کفش فرصت بسیار مناسبی برای افزایش بهره‌وری در این صنعت در اختیار دارد.

این امر موجب شده دولت هند در اقدامی مهم با ایجاد خوشه چرم، کفش و لوازم جانبی و ایجاد امکانات زیرساختی و ادغام زنجیره‌های تولید برای صنایع چرم و کفش، این صنعت را در هندوستان ساماندهی کند.

هدف و استراتژی اصلی از ایجاد این خوشه صنعتی ساماندهی واحدهای تولیدی در بخش‌های مختلف از جمله چرم، کفش، لوازم جانبی، کالاهای مختلف چرمی، لباس‌های چرمی و سایر اقلام چرمی است.

پیش‌بینی شده است که با ساخت این پروژه بیش از ۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد و به طور غیرمستقیم زمینه امرار معاش بیش از ۱.۵ میلیون نفر فراهم شود. سرمایه مورد نیاز برای ساخت این پارک، ۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون روپیه معادل ۷۹۵ میلیون دلار برآورد شده است.

با ساخت پارک چرمی مگا، اوتارپرادش به اولین ایالت در هند تبدیل خواهد شد که موفق به ایجاد پارک چرمی  شده است. پارک چرمی مگا مجهز به تصفیه‌خانه فاضلاب پیشرفته برای جلوگیری از آلودگی آب و محیط زیست خواهد بود و برای راه‌اندازی واحدهای مستقر در پارک، بخش‌های صنعتی از ۴ هزار مترمربع تا ۱۰ هزار متر مربع در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. این سایت قرار است در زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار راه‌اندازی شود.

علاوه بر این، پارک مگا دارای یک مرکز تولید یکپارچه به عنوان بخشی از طرح با کلیه امکانات مورد نیاز از جمله مرکز تسهیلات مشترک، آزمایشگاه مجهز، سالن‌های طراحی و سوله‌های کارخانه است.

طبق اعلام خبرگزاری‌های هند، قرار است  حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحد صنعتی در مگاپارک فعالیت و انواع محصولات چرمی شامل کفش، پوشاک، کیف و سایر لوازم جانبی را تولید کنند.

یکی از رویکرد‌های خوشه مگا ایجاد انگیزه برای بالا بردن تولید در خوشه‌های صنایع دستی است که غیر سازمان یافته باقی مانده‌اند و با نوسازی و توسعه‌ای که تاکنون صورت گرفته همگام نشده‌اند.

منبع: timesofindia

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید