مسئولان را از ظرفیت کفش همدان آگاه کردیم

0
391
گازرانی: ظرفیت و توان اصناف را به نمایش خواهیم گذاشت

استان همدان در زمره استان‌های تولیدکننده کفش در کشور قرار دارد. اتاق اصناف استان همدان در زمینه صنعت کفش به‌صورت فعالانه برنامه‌هایی را برای این صنعت ترسیم کرده است؛ از این‌رو این صنعت درصدد تعامل با بخش‌های مختلف از جمله اتحادیه‌هاست.

یاد بگیریم تیمی کار کنیم
احمد گازرانی رئیس اتاق اصناف استان همدان در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش درباره تعامل اتاق اصناف همدان با سایر اصناف عنوان کرد: ما به عنوان یکی از بازوان اتاق اصناف فعالیت می‌کنیم و گاها پیش می‌آید که همکاری متقابلی بین ما با سایر اصناف وجود دارد. بر اساس ماده ۱۷، ۲۷ و ۲۸ نظام صنفی هر هیات امنایی که در آن مجموعه فعالیت می‌کنند، اگر هر موضوعی را به ما اعلام کنند یا اگر از یک واحد صنفی شاکی باشند، ما طبق قانون با ابزارهای صنفی با آنها برخورد می‌کنیم. خود آنها به عنوان یک نماینده مردمی در آنجا فعالیت می‌کنند و خروجی بسیار خوبی نه تنها برای ما بلکه برای دستگاه‌های دولتی داشته‌اند.
احمد گازرانی در پاسخ به این پرسش که گازرانی چه خصوصیتی دارد که می‌تواند این ویژگی را به صنعت بدهد و با توجه به جوان‌گرایی که در اتحادیه‌ها روی می‌دهد آیا شما می‌توانید به عنوان لیدر مطرح باشید، عنوان کرد: تمام مسئولان و کسانی که تجربه خوبی در زندگی خود دارند، در حقیقت زکات تجربه و علم آنها انتقال به دیگران است. یکی از تجربیاتی که می‌توانم به دیگران انتقال دهم، این است که ما یاد بگیریم به صورت تیمی کار کنیم، چراکه اگر ما تیمی کار کنیم، برنده خواهیم شد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما هیچ مشکلی در اتحادیه خود بعد از سال‌ها رفاقت و همکاری نداریم، ضمن اینکه خروجی و عملکرد ما نیز قابل رویت است. گاها پیش می‌آید که می‌شنویم برخی اتحادیه‌ها با یکدیگر مشکل دارند و از این بابت ناراحت می‌شویم، چراکه این موضوع برای کسی خروجی مثبتی نخواهد داشت. البته باید انتقاد ما به مدیران مجموعه باشد، زیرا اگر مدیری نتواند خودش را در برابر مدیران بزرگ کوچک کند، قادر به رشد نخواهد بود. برای نمونه در اتحادیه ما، افرادی بزرگتر از من چه از لحاظ سنی و چه از نظر تجربی و علمی وجود دارند، ولی همکاران لطف داشتند که مسئولیت را به من که جوان‌تر و پرانرژی‌تر بودم، بسپارند. ما امروز پس از ۱۶ سال کار کردن با یکدیگر، رفاقتمان بیشتر شده و هر کاری را برای یکدیگر انجام می‌دهیم. باید یاد بگیریم که این میز مدیریت میز ریاست نیست، بلکه میز مسئولیت است زمانی که یک مسئولیت را به عهده گرفتیم، باید تمام وظایف خود را به‌درستی انجام بدهیم. رئیس اتحادیه باید فردی خادم باشد.

تعامل با بخش‌های مختلف
رئیس اتاق اصناف استان همدان در پاسخ به این پرسش که آیا بی‌هیچ رانتی وارد این صنف شده‌اید، بیان کرد: من در فعالیت شغلی خود به موفقیت‌هایی دست یافته‌ام. در سال ۱۳۷۰ کار خود را آغاز کردم‌ و با ۴۰ نفر نیروی انسانی کار و دو مرکز فعالیت کاری‌ام را به پیش برده‌ام. یک کارخانه تولیدی دارم که ۱۸ تا ۲۰ نفر در آن مشغول به کار هستند. همچنین یک فروشگاه دارم که ۱۶۰۰ متر زیربنا دارد که حدود ۱۵ تا ۱۶ نفر نیز در آنجا فعالیت می‌کنند. زمانی که در کار خود مسیر موفقیت را طی می‌کردم، تعاملاتی با تمام دستگاه‌ها برقرار کردم. من در زمینه فعالیت کاری خود به عنوان یک کارفرما هیچگاه از مالیات و بیمه نترسیدم و فرار نکردم و همواره دستگاه‌های نظارتی را دعوت به نظارت بر کار خود کرده‌ام. به اداره مالیات رفتم و اعلام کردم که در حال کار کردن هستم و از آنها درخواست کمک کرده تا بتوانم ایجاد اشتغال‌زایی کنم این رفاقت و تعاملاتی که با دستگاه‌های مختلف ایجاد کردم، سبب شده تا دستگاه‌ها نیز به من اعتماد کنند.
گازرانی ادامه داد: من در کار خود همواره به دنبال فرار و دروغ‌پردازی نیستم؛ زمانی که وارد اتحادیه شدم از حدود ۱۵ تا ۱۶ سال پیش به‌دنبال منافعی برای صنف خود بودم. تسهیلات بانکی برای اعضای صنف گرفتم و برای مسئولان این موضوع را جا انداختم که صنعت کفش در همدان رشد کرده و نیازمند حمایت است و آنها نیز از این موضوع آگاه شدند که چه ظرفیتی در همدان وجود دارد که از آن بی‌اطلاع هستند و خواستار حمایت از این صنعت شدند. در این راستا حدود ۲۰۰ وام برای صنعتگران کفش گرفتم. زمانی که مسئولان متوجه شدند که این وام‌ها واقعاً برای اعضای صنف کفش است، آنها نیز به ما اعتماد کردند. اعضای صنف نیز طی چند سال گذشته به ما اعتماد کرده و در رای‌گیری انتخابات صنف، بالاترین رای را به بنده دادند و بار این مسئولیت را به من سپردند.
وی در پایان با تاکید بر ظرفیتی که در استان همدان در زمینه کفش وجود دارد، گفت: اگر پنج استان در کشور به عنوان اول تا پنجم در صنعت کفش را نام ببریم، استان همدان نیز در میان این پنج استان قرار خواهد گرفت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید