افتتاح مرکز رشد جدید دانشگاه آزاد اسلامی تبریز

0
532
افتتاح مرکز رشد جدید دانشگاه آزاد اسلامی تبریز

مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با محوریت تخصصی چرم و کفش افتتاح شد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در این مرکز حمایت‌های مالی از نمونه‌سازی اولیه طرح، خدمات ثبت اختراع، مالکیت فکری و حقوقی، خدمات آموزشی، مشاوره‌ای مرتبط با مدیریت کسب‌وکار و کمک به اخذ تسهیلات لازم برای تجاری‌سازی محصولات تولیدی خدماتی به واحدهای فناور مستقر ارائه خواهد شد.
مرکز رشد مشترک پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و دانشگاه آزاد تبریز در ساختمانی به مساحت دو هزار و ۳۰۰ مترمربع و زیربنای دو هزار مترمربع در 5 طبقه راه‌اندازی شده است.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح این مرکز رشد با اشاره به فعالیت بیش از 6 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته با اشتغال‌زایی 400 هزارنفری، توانسته‌اند از محل فروش محصولات دانش‌بنیان 20 هزار میلیارد ریال درآمد کسب کنند.
علیرضا منادی بابیان اینکه با ابلاغ قانون طرح جهش تولید دانش‌بنیان حمایت‌های مادی و معنوی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به میزان بسیار زیادی افزایش خواهد یافت اظهار کرد: با اجرای این قانون، درآمد حاصل از تعرفه 5 درصدی واردات ماشین‌آلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور اختصاص خواهد یافت.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی صنایع از فناوری در تولید محصولات خود، افزایش بهره‌وری را مقوله‌ای مهم عنوان کرد که واحدهای مختلف صنعتی باید به‌عنوان توجه بیشتری بکنند.
رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: با استقرار مراکز فناوری و دانش‌بنیان در واحدهای دانشگاهی ،این واحدها در مرحله توسعه قرار گرفته‌اند.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز از ایجاد 5 مرکز رشد مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: با حمایت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و مشارکت واحدهای دانشگاهی، فضاهای مازاد آموزشی دانشگاه‌های استان در اختیار واحدهای فناور و دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.
عبدالرضا واعظی تمرکززدایی و ایجاد مراکز تخصصی را از سیاست‌های اصلی پارک علم و فناوری استان بیان کرد و گفت: با افتتاح این مرکز تعداد مراکز رشد پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به 17 مرکز افزایش یافت که نسبت به سال 97 تعداد این مراکز دو برابر شده است.
وی با اشاره به واگذاری 14 قطعه زمین از اراضی پارک علم و فناوری استان به واحدهای فناور و دانش‌بنیان برای ایجاد کارگاه تولید صنعتی اظهار کرد: اراضی در اختیار پارک علم و فناوری استان بسیار محدود است و دانشگاه تبریز نیز به‌رغم توافق‌های انجام‌شده و مصوبه‌های هیات های امنا دانشگاه تبریز و پارک علم و فناوری، 20 هکتار زمین موردتوافق از 320 هکتار از اراضی در اختیار خود را واگذار نمی‌کند.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت افزایش فرهنگ توجه به فناوری در جامعه خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید بجای توجه صرف به مقاله‌نویسی و پایان‌نامه، به طرح‌های فناورانه توجه کنند و اجرای پروژه‌های ارتباط با صنعت یکی از اصلی ‌ترین معیارهای ارتقا اعضای هیات علمی باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی هم توجه به مقوله فناوری را رویکرد اصلی این دانشگاه عنوان و خاطرنشان کرد: این دانشگاه در پی تغییر مأموریت آموزشی دانشگاه به پژوهش و فناوری است.
جوان پور با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی استان و فضای فیزیکی گسترده دانشگاه در شهرهای مختلف استان گفت: این دانشگاه آماده است ساختمان واحدهای دانشگاه در شهرستان‌های مختلف استان را به حوزه فناوری اختصاص دهد.
وی ایجاد سراهای نوآوری در حوزه‌های کفش و چرم، علوم اجتماعی، نسل چهارم دانشگاهی، کشاورزی، رباتیک فولاد، قطعه‌سازی و سرامیک و مدرسه‌های عالی مهارتی تخصصی را از اصلی‌ترین برنامه‌های این دانشگاه عنوان کرد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی یادآور شد: بر اساس تفاهم انجام‌یافته با پارک علم و فناوری قدم‌های مشترک خوبی درزمینه ی رشد واحدهای فناور و دانش‌بنیان در حال برداشته شدن است و به‌زودی مراکز رشد مشترک در شهرستان‌های مرند، سراب و آذرشهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید