مدیر برند نیکلاس: از تیم‌ های تخصصی بهره می بریم

0
1014
مدیر برند نیکلاس: از تیم‌ های تخصصی بهره می بریم

برند نیکلاس در زمینه تولیدات چرم، جزو برندهای خوب کشور است که کار خود را از سال ۱۳۷۷ آغاز کرده است.
این برند در نبود برندهای خارجی این فرصت را پیدا کرده است که در داخل مورد توجه قرار بگیرد. برند نیکلاس با تجربه و تخصص طراحی، محصولات خود را متناسب با آناتومی بدن انسان، روانه بازار می‌کند.
جعفر آهنین‌جان مدیر برند نیکلاس در گفت‌وگو با «مجله اخبار صنعت چرم و کفش» درباره وضعیت این شرکت در سال‌جاری عنوان کرد: در سالی که در حال به پایان رساندن آن هستیم، همانند بیشتر تولیدکنندگان با مشکلاتی روبه‌رو بودیم، اما ما با تلاش گروهی که در مجموعه وجود دارد، به پیش رفتیم و حتی امسال یک فروشگاه جدید راه‌اندازی کردیم.
آهنین‌جان در ادامه با اشاره به این موضوع که چرم‌های مورد نیاز ما ایرانی هستند، خاطرنشان کرد: امسال با افزایش قیمت چرم داخلی روبه‌رو شدیم. در جلسه‌هایی این موضوع گران شدن را مطرح کردیم، اما نتیجه‌ای به همراه نداشت و ما نیز درصدد برآمدیم تا تلاش خود را بیشتر کنیم.


قیمت‌های خود را در طول سال ثابت نگه می‌داریم
وی در پاسخ به این پرسش که آیا نسبت به افزایش قیمت چرم، شما نیز محصولات خود را گران کرده‌اید، عنوان کرد: ما در نیکلاس تلاش می‌کنیم که در طول سال تنها یکبار قیمت محصولات خود را افزایش بدهیم و امسال نیز باوجود افزایش قیمت‌ها، تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که قیمت محصولات خود را ثابت نگه داریم. هرچند ۶ ماه را مواد اولیه داشتیم و برای ۶ ماه بعد نیز تا حدودی از گران شدن قیمت‌ها مطلع بودیم. تیم مجموعه نیکلاس بازار را رصد می‌کند و در همین راستا افزایش قیمت‌ها در ۶ ماه دوم را رصد کرد، اما تمام توان ما بر این اساس که قیمت‌های خود را ثابت نگه داریم.

تیم‌های مختلف در نیکلاس موضوعات را رصد می‌کنند
مدیر برند نیکلاس در ادامه با اشاره به این موضوع که در مجموعه یک تیم برای بررسی موضوعات وجود دارد، عنوان کرد: در مجموعه ما چند تیم، از جمله تیم فروش، تیم اداری و تیم مارکتینگ وجود دارد که موضوعات مربوط به حوزه خود را رصد می‌کنند، از همین رو ما در نیکلاس به هیچ‌وجه به تنهایی فکر نمی‌کنیم و در این زمینه موفق عمل کرده‌ایم و حتی امکان داشته که خود من به عنوان مدیر، به حرف تیم گوش کنم، بنابراین تلاش ما بر این اساس است که برای یک موضوع همدیگر را قانع کنیم. اگر اختلافی هم وجود داشته باشد، موضوع را مورد بررسی بیشتر قرار می‌دهیم. در کل تیم‌های مجموعه، حرفه‌ای کار می‌کنند.
آهنین‌جان در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید به این موضوع برسیم که ما انسان‌ها همه چیز را نمی‌دانیم و همه کارها را به تنهایی نمی‌توانیم انجام بدهیم. برای نمونه من یک شخص هستم و تنها فکر من در مجموعه کارساز نیست، از این رو همواره سعی کرده‌ام که در دوره‌های تخصصی شرکت کنم و هر روز در حال یادگیری هستم.
وی همچنین درباره بخش‌های فنی مجموعه عنوان کرد: بخشی از تولید ما به‌صورت انحصاری است، برای نمونه بخشی از زیره‌ها را خود ما می‌سازیم، یعنی ابتدا انتخاب می‌کنیم و برای ساخت، مدل آن را به سازنده می‌دهیم که برای ما بسازنند. در زمینه قالب ماهیچه نیز دقت بسیاری به خرج می‌دهیم که پاخور آن ایرانی باشد، چراکه مصرف‌کننده آن بیشتر ایرانی است. بنابراین سعی می‌کنیم که قالب‌های مورد استفاده برای پای ایرانی‌ها مناسب باشد و برای این موضوع نیز یک تیم داریم. برای قالب ماهیچه بسیار وقت می‌گذاریم.

از مدل‌های ما الگوبرداری می‌کنند
مدیر برند نیکلاس در ادامه با اشاره به این موضوع که از برخی زیره‌ها و مدل‌های ما الگوبرداری می‌کنند، گفت: هرچند این اتفاق در جاهای بسیاری از دنیا امکان دارد که اتفاق بیفتد که البته در ایران بیشتر است، چراکه در ایران به این دیدگاه نرسیده‌ایم که خود ما طراحی کرده، تولید کنیم و بسازیم. هرچند ممکن است که خود ما نیز برندهای مطرح در دنیا را دنبال کنیم و از آنها نیز مطالبی یاد بگیریم، اما در نیکلاس سعی کرده‌ایم که مدل، الگو و زیره کسی را نزنیم، چراکه از نظر حرفه‌ای کار درستی نیست.
آهنین‌جان در پاسخ به این پرسش که زیره‌های ساخته‌شده‌ نیکلاس را ثبت می‌کنید، گفت:‌ ما از امسال مدل‌های خود را ثبت کرده‌ایم و از کسانی که مدل‌های ما را برمی‌دارند، این موضوع را دوستانه به آنها گوشزد می‌کنیم که این کار را انجام ندهند. سعی کردیم که اگر کسی الگوبرداری کرد، به سراغ یک مدل، زیره و قالب ماهیچه دیگری برویم.

فروش سال ۱۴۰۰ برای نیکلاس
مدیر برند نیکلاس درباره فروش این برند در سال‌جاری عنوان کرد: در سال‌جاری فروش سخت بود و برای ما نیز همین‌گونه بود. ما سعی کردیم با تلاش‌ بسیار مجموعه این موضوع را جبران کنیم.

قیمت یکسان محصولات نیکلاس در کل کشور
آهنین‌جان در ادامه یادآور شد: در نیکلاس سعی می‌کنیم که قیمت‌ محصولات‌مان در کل کشور یکسان باشد، به‌گونه‌ای که مصرف‌کننده از آن راضی باشد. البته یکسان‌سازی قیمت‌ها در حال اجباری شدن است و در این راستا ما پیشقدم بوده‌ایم. از آنجا که برخی سودجو هستند و ممکن است که قیمت کالاهای خود را افزایش بدهند، از همین رو باید نظارتی وجود داشته باشد و اگر قیمت‌ها در کارخانه کنترل شود، کنترل آن بسیار راحت‌تر است.
وی با اشاره به تعداد فروشگاه‌های نیکلاس عنوان کرد: نیکلاس ۱۱ فروشگاه و ۸۰ عامل فروش در شهرهای مختلف دارد که با همان قیمت کارخانه درج می‌شود. در مجموعه ما به‌صورت مستقیم ۱۳۰ نفر مشغول به کار هستند.
مدیر برند نیکلاس با اشاره به انگیزه کاری خود عنوان کرد: من ساعت‌های بسیاری را مشغول به کار هستم و برخی مواقع حدود ۲۰ ساعت کار می‌کنم. زمانی که فکر و تمرکز خود را روی مجموعه‌ات بگذارید و کاری به بیرون نداشته باشیم، بهتر می‌توانید جواب بگیرید. باید از تیررس مسائل بیرون خود را دور نگه داشت. زمانی که به درون سازمان توجه کرده و تلاش بیشتری داشته باشید، بدون شک انگیزه درونی سازمان افزایش پیدا می‌کند.

جذب مشتریان دائمی
آهنین‌جان در پاسخ به این پرسش که نیکلاس در زمان نبود برندهای خارجی در ایران تا چه اندازه توانسته است مشتریان داخلی را جذب کند، گفت: تا حدودی قادر شده‌ایم که نظر مشتریان خارجی‌پوش را به خود جلب کنیم، چراکه سعی ما در این چند ساله براساس ارتقای کیفیت محصولاتمان بوده است، به‌گونه‌ای که حتی بازارهای خارجی باز شوند، این مشتری‌ها همچنان مشتری ما خواهند ماند.

برنامه نیکلاس برای سال۱۴۰۱
مدیر برند نیکلاس در پاسخ به این پرسش که برنامه سال آینده شما برای نیکلاس چیست، عنوان کرد: قصد داریم با اهداف برنامه‌ریزی شده خود، پرقدرت پیش برویم. درا ین راستا افزایش تولید و افزایش فروشگاه در نظر گرفته شده است. بدون شک سال آینده برای نیکلاس سال خوبی خواهد بود. البته روز به روز کیفیت محصول خود را ارتقا می‌دهیم. حتی برای سال آینده قصد صادرات نیز داریم.
آهنین‌جان در پایان عنوان کرد: ما از تیم مجله «اخبار چرم و کفش» که با تلاش اخبار این صنعت را پوشش می‌دهند، کمال تشکر را دارم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید