محصولات چرمی همدان از استان‌های دیگر صادر می‌شود

0
445
چرم همدان از استان‌های دیگر صادر می‌شود

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با اشاره به وضعیت نامناسب زیرساخت‌های صادراتی در این استان گفت: کفش‌های تولیدی استان همدان و محصولات از طریق استان‌های دیگر به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از خبرگزاری تسنیم، استان همدان از نظر تولید محصولات چرمی به ویژه کیف و کفش از تبحر کافی برخوردار بوده و علاوه بر تامین نیاز بازار همدان به سایر استان‌های کشور و خارج از کشور صادر می‌شود.

کفش‌های چرم زنانه همدان در بازار کشورهایی مانند پاکستان، افغانستان، ارمنستان، تاجیکستان، عراق و کردستان عرضه می‌شود، با توجه به به اینکه استان همدان ظرفیت صادرات دارد، به دلیل وجود مشکلات این مهم انجام نمی‌شود.​​​​​

احمد گازرانی رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با بیان اینکه در بخش صادرات مستقیم از استان همدان به کشورهای خارجی مشکل داریم، اظهار داشت: متاسفانه محصولات صادراتی همدان از طریق استان‌های دیگر به کشورها صادر می‌شود به طوری که بخشی از کفش‌های چرم تولید استان به قم ارسال و سپس به اقلیم کردستان صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با بیان اینکه تولیدکنندگان این استان برای صادرات کارت بازرگانی ندارند، عنوان کرد: تعدادی ترخیص‌کار در استان فعالیت دارند که با تولیدکنندگان تعامل چندانی ندارند و باید اعتماد تولیدکنندگان را جلب کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت صادرات مستقیم کالاهای تولیدی از همدان به خارج از کشور وجود دارد و در سال‌های اخیر نیز زمینه افزایش صادرات محصولات چرم استان فراهم شده است، اظهار داشت: تولیدکنندگان ما به منظور ارتقا کیفیت کالاها و بهره گیری از مدل‌های روز در نمایشگاه‌های تخصصی خارجی شرکت می‌کنند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با بیان اینکه در استان همدان با کمبود نیروی کار در زمینه تولید محصولات چرم مواجه‌ایم، تصریح کرد: از جوانان علاقمند و جویای کار در این رشته دعوت می‌کنیم به اتحادیه کیف و کفش مراجعه کنند.

گازرانی با تاکید بر اینکه یک دپارتمان صنعت کیف و کفش در همدان ایجاد شده است، عنوان کرد: در این رشته نیازمند راه‌اندازی یک دانشگاه صنعت کیف و کفش هستیم و اگر این دانشگاه راه‌اندازی شود می‌توانیم از ظرفیت اساتید داخلی و خارجی بهره‌مند شویم.

رئیس سازمان صمت استان همدان نیز درباره مشکلات صادرات کفش چرم همدان اظهار داشت: متاسفانه شرکت‌های قوی در زمینه صادرات و واردات نداریم.

احمد شانیان با بیان اینکه به دنبال تقویت تجارت خارجی هستیم، تصریح کرد: به این منظور تیم‌هایی فعال شده اما بر این باوریم صادرات یک حوزه زمان بر است، و در این راستا پیگیر مشکلات این بخش هستیم‌.

رئیس سازمان صمت استان همدان با بیان اینکه ظرفیت صادرات مستقیم محصولات از همدان به خارج از کشور وجود دارد، عنوان کرد: تاکنون چندین شرکت واسطه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، اما نتوانستند عملکرد موفقی داشته باشند.

به گزارش تسنیم از همدان با توجه به اینکه همدان در صنعت چرم سابقه درخشانی دارد، رونق صادرات در این حوزه می‌تواند علاوه بر افزایش انگیزه تولیدکنندگان، زمینه ساز رونق اقتصادی در استان باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید