مجوز تاسیس مرکز تحقیقاتی چرم و کفش در دانشگاه آزاد تبریز صادر شد

0
532

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقاتی چرم و کفش در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز خبر داد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از مهر، بابک نگاهداری با اشاره به برگزاری دومین نشست راهبری پژوهشی منطقه ۳ دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و زنجان، گفت: در راستای مأموریت‌­های پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه در خصوص مدیریت و هدایت منابع، زیرساخت­ها و نظام پژوهش در دانشگاه، برنامه تحولی نشست‌های راهبری پژوهشی منطقه‌­ای برنامه‌ریزی و اجرا شده است. رویکرد این نشست‌ها تمرکز بر توسعه زیرساخت­های امور پژوهشی، درآمدزایی از مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی استان‌­ها و توسعه ارتباط موثر با صنایع است.

نگاهداری در خصوص اهداف نشست­‌های راهبری پژوهشی منطقه‌ای، اظهار کرد: بازدید، نظارت و ارزیابی پیشرفت برنامه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی استان­‌ها با حضور میدانی در منطقه، بررسی و همفکری با همکاران در واحدهای مختلف به منظور شناسایی و رفع موانع پیش روی حرکت علمی و پژوهشی هر استان و استفاده از ظرفیت پژوهشگاه برای تقویت ارتباط دانشگاه با صنایع و سازمان‌های محلی و منطقه‌ای از جمله مهمترین این اهداف هستند.

وی با اشاره به تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی به سمت احساس تعهد و مسئولیت اجتماعی و تبدیل شدن شعار حل مسأله به عنوان شعار محوری دانشگاه، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به سمت تحقق این شعار می‌رود و رویکردهای جدید دانشگاه در نشست‌های تخصصی برای مسئولان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شفاف‌سازی می‌شود.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز ادامه داد: توجه دانشگاهیان به صنایع و اقتصاد منطقه، تأکید بر ظرفیت‌های عظیم نیروی انسانی متخصص و زیرساخت‌ها از جمله آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، تأکید بر فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز طرح‌های پژوهشی هم راستا با نیازهای منطقه‌ای و ملی از طریق طرح تعاون تجهیزات، تبیین تغییر رویکرد فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیأت علمی به سمت مأموریت‌های مطالعاتی در صنایع و ایجاد کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه به عنوان یک ظرفیت نهادی برای دیده شدن صاحبان صنایع و دانشگاه در کنار هم، از جمله مواردی است که در این نشست برای مسئولان دانشگاهی منطقه سه مطرح و پیرامون آن‌ها تبادل نظر شد.

نگاهداری با اشاره به صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقاتی چرم و کفش در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: همچنین پنج تفاهم‌نامه بین واحدهای منطقه سه دانشگاه آزاد اسلامی و صنایع به امضا رسید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید