با بالاترين کيفيت قادر به ساخت دستگاه‌های صنعت کفش هستيم

0
1288
با بالاترين کيفيت قادر به ساخت دستگاه‌های صنعت کفش هستيم

بهروز فرزام بسيار جوان‌تر از آن است که مديرعامل يک شرکت ماشين سازی در حوزه کفش باشد، ولي اين جوان کوشا با جسارت و توانمندي خاص خود به اين حوزه ورود پيدا کرده و با سرعت و موفقيت به پيش رفته است. او متولد خرداد 1364 است، تحصيلاتش را در مقطع کارشناسي حسابداري ادامه داده و داراي دو مدرک بين‌المللي در زمينه برنامه‌نويسي است. فرزام از سال 1389 وارد حوزه برنامه‌نويسي دستگاه‌ها شده و با پيشنهاد و ارائه پروژه در برخي کارخانه‌هاي ماشين‌سازي بزرگ از جمله پي‌ال‌سي کردن برخي دستگاه‌هاکارش را آغاز کرده است.

هم‌اکنون اين جوان کوشا، مديريت شرکتي به نام «ماشين‌سازی ام‌گروپ» در زمينه ساخت ماشين‌آلات کفش را برعهده دارد.  

ورود به صنعت کفش

بهروز فرزام در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش درباره پيشينه فعاليت‌هاي خود عنوان مي‌کند: من ابتدا در بخش نرم‌افزار هواپيما کار خود را آغاز کردم، پس از آن نيز در زمينه پروژه‌هاي مترو و فرودگاه امام خميني مشارکت‌هايي داشته‌ام. پس از اين مراحل، به صنعت کفش ورود پيدا کردم.‌ يعني بعدها از طريق پدرخانم‌ام به اين صنعت وارد شدم. ايشان در اين صنعت جزو افراد قديمي،‌ پيشکسوت و اولين‌ها هستند، از همين رو عنوان کردند که صنف کفش به دستگاه پي‌ال‌سي نياز دارد که با توجه به اين موضوع که شما در اين زمينه کارهايي انجام داده‌ايد و سابقه داريد، اين دستگاه را در صنعت کفش پياده‌سازي کنيد.

وي در ادامه خاطرنشان مي‌کند: زماني که من وارد اين حوزه در صنعت کفش شدم، اين دستگاه‌ها در اين صنعت نبودند.

براي نمونه 30 دستگاه در کارخانه‌ها بود که همگي قديمي بودند، ما يک دستگاه را که بروزرساني ‌کرديم براي کساني که آنجا کار مي‌کردند، کار کردن با اين دستگاه تا حدي گنگ بود و تا يک مدتي نيز به ما غر مي‌زدند که اين دستگاه، کار ما را سخت و پيچيده کرده‌ است و ما ديگر نمي‌توانيم به راحتي کار کنيم؛ اما پس از کار کردن با اين سيستم متوجه شدند که چقدر کار کردن با اين دستگاه راحت است و چه قابليت‌هاي خوبي دارد. براي نمونه قادر بودند دور موتور را کم و زياد کنند يا مي‌توانستند نسبت‌ها را تغيير دهند يا با اين دستگاه بسياري از ايستگاه‌هايشان منظم شده بود و همه داده‌ها در مانيتور قابل رويت بود. به تدريج استفاده از اين دستگاه در بين آنها جا افتاد؛ به گونه‌اي شد که ما تمام دستگاه‌هاي صنعت کفش را به‌روز کرديم که تعداد آنها به حدود دوهزار دستگاه مي‌رسد.  حدود سه سال است که وارد حوزه ماشين‌سازي شده‌ام.

دستگاههايي که ساختهايم

فرزام در پاسخ به اين پرسش که تا کنون چه دستگاه‌هايي را قادر به ساخت آن شده‌ايد، مي‌گويد: دستگاه پي‌يو، يک دانستيه و دو دانستيه و کانواير را ساخته‌ايم‌‌ و در زمينه دستگاه روتاري نيز کارهايي در حال انجام داريم.  همچنين ساخت دستگاه رنگ‌ نيز که کارهاي آن در حال انجام است. برخي دستگاه‌هاي تست نيزه، نفوذسنج، قدم‌زن و… را نيز در حال ساخت هستيم. هم‌اکنون يک دستگاه لاستيک نيز در حال ساخت داريم.

وي در ادامه يادآور مي‌شود: سال اول کار يعني سال 1397، قادر به ساخت 37 دستگاه پي‌يو شديم، سال دوم 37 دستگاه و در سال  1399 تعداد 72 دستگاه ساختيم. امسال نيز ماهي 6 سفارش ساخت دستگاه داريم که تا برج هشت (آبان ماه) قرارداد بسته‌ايم و در سال‌جاري براساس قراردادها حدود 43 دستگاه ساخته‌ايم که تا آخر سال فکر کنم به تعداد 72 دستگاه خواهيم رسيد.

فرزام در پاسخ به اين پرسش که در زمينه ساخت دستگاه روتاري چه اقدام‌هايي انجام داده‌ايد، بيان مي‌کند: در زمينه ساخت دستگاه روتاري کارها تا حدي عقب مانده و مهمترين دليل آن نيز قطع شدن برق است که از حدود ساعت 3 بعدازظهر که برق‌ها قطع مي‌شود تا ساعت 7 اين خاموشي ادامه دارد. از اين رو صبح‌ها يکي دو ساعت زودتر سرکار مي‌آييم تا کمبود آن ساعت‌هاي خاموشي برق را جبران کنيم، ولي از اين طرف توليد خود ما نيز بالاست و از آنجا که قرارداد داريم، بايد جوابگوي مشتريان باشيم. اما در حال حاضرتوليد روتاري را هم داريم و طرح آن را به گونه ديگري انجام ‌مي‌دهيم، چراکه در حال بازنگري هستيم تا ايده‌هاي بهتري را در آن به کار بگيريم.

قطعه هم می‌سازيم

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا قطعه‌سازي هم انجام مي‌دهيد، عنوان مي‌کند: يکي از کارگاه‌هاي ما به قطعه‌سازي اختصاص دارد و ما در آنجا قطعات باي‌پس، هد و پمپ مي‌سازيم که اين ماه هزار باي‌پس را توليد کرده‌ايم. البته تعداد توليد آن را افزايش داده‌ايم، از اين رو زمان بيشتري مورد نياز است، اما يک توليد اصولي و باکيفيت بسيار بالا داريم. پس از آن نيز توليد هد و پمپ را در برنامه خود داريم.

سخن پاياني

فرزام در پايان و در پاسخ به اين پرسش که  مخاطبان خارجي‌ زبان چه صحبتي داريد، مي‌گويد: ما توانايي ساخت هر دستگاهي که امکانات توليدش در ايران مهيا باشد را داريم. در ابتدا فناوري دستگاه‌ها براي ما مورد نظر است. پس از آن با بالاترين درجه کيفيت اين دستگاه‌ها را مي‌سازيم، کيفيتي که در حد کشورهاي اروپا باشد. ما همين قطعات را به گونه‌اي مي‌سازيم که مانع واردات شويم، به‌گونه‌اي که حتي ديگر هد، پمپ و لوازم جانبي آن وارد نشود، چرا که اين موارد را با کيفيت بالا توليد مي‌کنيم. در زمينه دستگاه نيز با کيفيت بالا در حال توليد آن هستيم.

وي يادآوري مي‌شود: البته دستگاه روتاري دستگاهي است که در تمام کشورها مورد استفاده قرار مي‌گيرد و بيشتر کشورها نيز متقاضي آن هستند، زيرا زماني که ما در نمايشگاه حضور داشتيم، از بين 6 تا 7 کشوري که نزد ما مي‌آمدند، تقاضاي ساخت دستگاه روتاري را داشتند، از اين رو ما قادر هستيم، يک دستگاه خوب و اصولي بسازيم که زماني وارد بازار شد به توليد انبوه برسد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید