قم قطب تولید کفش صنعتی کشور

0
415
قم قطب تولید کفش صنعتی کشور

استان قم با داشتن بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی قطب تولید کفش‌های ماشینی کشور به شمار می‌رود.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، به گفته جواد شعبانزاده، رئیس انجمن کفش ماشینی استان قم، کشورمان در صنعت کفش ماشینی رتبه دوازدهم را داراست که در افق سال آینده پیش بینی شده این رتبه به جایگاه هشتم ارتقا یابد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد صنعت کفش ماشینی کشور به مرحله خودکفایی رسیده و ۱۰ درصد آن که مربوط به قالب‌های کفش‌های ماشینی است که به صورت واردات تامین می‌شود.

رئیس انجمن کفش ماشینی استان قم، یکی از اقدامات متولیان کفش ماشینی استان قم را راه اندازی واحد صنعتی تولید قالب‌های کفش ماشینی با مشارکت یک شرکت چینی اعلام کرد و گفت: هم اکنون این واحد صنعتی در شهرک صنعتی محمود آباد مشغول تولید قالب‌های کفش ماشینی و همچنین ارائه آموزش به یک ۱۳۰ کارآموز ایرانی است.

شعبانزاده افزود: ما در تلاش هستیم تا مذاکره با چند شرکت چینی دیگر خط‌های جدید تولید قالب‌های کفش ماشینی را در استان قم راه‌اندازی کنیم تا در خصوص قالب‌ها نیز به خودکفایی برسیم.

وی افزود: هم اکنون تنها ۲۵ درصد نیاز کشور به قالب‌های کفش ماشینی در کشور تامین می‌شود که امیدواریم با راه‌اندازی ۵ خط جدید دیگر این رقم به ۱۰۰ درصد افزایش یابد

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید