فقط چرم زیستی کارساز است

0
540
چرم زیستی- کیف

شرکت کالاهای چرمی ورمانسن نروژ کیف‌های دست‌دوز جدیدی را به مجموعه کارهای خود افزوده است که جلوه‌ای نوین از طراحی اسکاندیناویایی و سادگی مختص شمال اروپا هستند.
این کیف‌ها از چرم زیستی شرکت دباغی تارنسیو گاروری سوئد تولید شده‌اند. تارنسیو ادعا می‌کند که تنها دباغی در جهان است که چرم زیستی 100 درصد گواهی دار تولید می‌کند چون از فرایندهایی اختصاصی استفاده می‌کند و از پوست‌هایی تولیدی در دام‌داری‌های پیرو سازمان استاندارد سوئد معروف به کراو استفاده می‌کند. کرو متولی صدور گواهی برای کشاورزی پایدار زیست‌بومی در سوئد است. محصولات دارای برچسب کراو در فروشگاه‌های سوئد سیطره دارند و مشهور هستند. برچسب کراو به مصرف کننده اطمینان می‌دهد با محصولی سروکار دارد که با رعایت ضوابط اخلاقی و طبیعت‌پسند و زیر نظارت لازم تولید شده است.
با توجه به آن که کراو بر مواد غذایی متمرکز است و تعداد دباغی‌های سوئد از شمار انگشتان دست فراتر نمی‌رود وقتی تارنسیو تقاضای گواهی زیستی برای چرم تولیدی خود کرد کراو به کمک بیرونی متوسل شد و به سراغ اتحادیه‌ جهانی واپایش‌های شبکه‌ای مستقل رفت که بر استاندارد محتویات زیستی غیرغذایی معروف به اُسی‌اس نظارت دارد.
تارنسیو مقدار کمی چرم از پوست آهو و اسب تولید می‌کند و 99 درصد چرم تولیدی‌اش از پوست گاو سوئدی است. نیمی از این پوست‌های گاوی را دام‌داری‌ها و کشتارگاه‌های دارای گواهی کراو تأمین می‌کنند. فرایندهای خود کراو نیز همین طور هستند زیرا از عامل‌های دباغی گیاهی مثل میموزا، کبراچو و تارا استفاده می‌کند. عصاره‌ صنوبر سوئدی نیز بخشی از عامل‌های دباغی مورد استفاده‌ی این شرکت است. اگر پوست‌ها برچسب کراو داشته باشند و فرایندهای دباغی هم گیاهی و عاری از مواد خطرناک باشند بنابراین تارنسیو حق دارد که تقاضای گواهی زیستی برای چرم‌های خود داشته باشد.
هیچ دباغی دیگری در جهان چنین درخواستی برای صدور گواهی نداشته است. یعنی هیچ دباغی دیگری در جهان مدعی نشده است که چرم زیستی تولید می‌کند. تهیه‌ پوست طبیعت‌پسند برای تارنسیو 15 درصد بیش‌تر از پوست عادی هزینه دارد. بنابراین باید بابت این خرج اضافه کاری می‌کرد. گروه خرده‌فروشی اچ‌اند ام سوئد از سال 2014 از چرم تارنسیو در کنار ابریشم زیستی و سایر مواد خام اختصاصی در مجموعه‌ای ویژه از محصولات خود استفاده می‌کرده است. اکنون ورمانسن نیز به همان راه رفته است و از توان تارنسیو در تولید فراورده‌های کامل‌سازی نیز استفاده می‌کند.
یکی از سخن‌گویان ورمانسن می‌گوید: برای ورمانسن خیلی مهم است که گواهی زیستی برای چرم به کار رفته در کیف جدید دریافت کند. هدف آن است که به سراغ مصرف‌کنندگانی برویم که به چنین ویژگی‌هایی اهمیت می‌دهند. اسکاندیناوی نیز جای مناسبی در جهان برای یافتن چنین مشتریانی است زیرا به برچسب زیستی اهمیت می‌دهند.
آمار مؤسسه‌ تحقیقات کشاورزی زیستی معروف به فیبل نشان می‌دهد که هر سه کشور اسکاندیناوی یعنی نروژ، سوئد و دانمارک جزو ده کشوری هستند که در سال 2013 از لحاظ سرانه بیش از همه بر حسب یورو خرج فراورده‌های زیستی کردند. دانمارک بعد از سوییس و با مبلغ 163 یورو دوم است. سوئد با 106 یورو ششم است. نروژ هم با 44 یورو دهم است.
ورمانسن در تولید کیف بر کیفیت‌های شمال اروپا شامل نمایش دادن هوای تازه و نور غروب‌های تابستانی اسکاندیناوی تمرکز کرده است. ولی تمرکز واقعی بر قابلیت پایداری است. این شرکت منشاء پوست‌ها را ردگیری می‌کند.


منبع: world leather

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید