۳۱۰ عضو پروانه‌دار در صنف کیف و کفش آمل مشغول به کار هستند

0
349
۳۱۰ عضو پروانه‌دار در صنف کیف و کفش آمل مشغول به کار هستند

اتحادیه کیف و کفش آمل، یکی از اتحادیه‌های فعال در حوزه کیف و کفش است. در انتخابات این اتحادیه به تازگی جوانان اعضای این اتحادیه شده‌اند تا در کنار پیشکسوتان بتوانند این صنف را به بهترین نحو به پیش ببرند.
اعتماد کاظمی جوان ۳۶ ساله‌ای است که اخیرا رئیس اتحادیه کیف و کفش آمل شده است. وی در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش عنوان کرد: به مدت ۱۵ سال است که در حوزه صنف کفش مشغول به فعالیت هستم و حتی قبل از آن نیز در این صنف فعالیت داشته‌ام. در اتحادیه کیف و کفش آمل پیش از این پدر رئیس اتحادیه بود که حدود ۴۰ سال در صنف کفش و لوازم اولیه کیف و کفش فعالیت داشته‌اند و ۳۷ سال آن را در اتحادیه بوده‌اند؛ وی فرد صادقی است و به گونه‌ای کار کرد که قادر شد ۶ دوره پشت‌سر هم هیات‌مدیره و نفر اول اتحادیه باشد؛ بنابراین تمام تلاش ما نیز بر این اساس است تا زحمات پدر را بی‌نصیب نگذاریم و همان مسیری را ادامه بدهیم که او رفته است.
کاظمی در ادامه خاطرنشان کرد: ما سه شعبه کفش‌فروشی در سطح شهر داریم با عنوان کیف و کفش تک که دو شعبه کفش زنانه و یک شعبه آن کفش بچگانه است.

جوان‌گرایی در کنار تجربه پیشکسوتان
وی در پاسخ به این پرسش که یک روند جوان‌گرایی در اتحادیه‌ها در حال شکل‌گیری است، این موضوع را چگونه ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: این قضیه بسیار خوبی است، اما به این شرط که جوان‌ترها حتما از تجربه پیشکسوت‌ها استفاده کنند. بدون شک ایده‌های جدید جوانان در کنار تجربه پیشکسوتان می‌تواند ثمربخش باشد.
رئیس اتحادیه کیف و کفش آمل با اشاره به ترکیب هیات‌مدیره جدید این اتحادیه عنوان کرد: در هیات‌مدیره جدید آمل سه عضو جوان وجود دارد و دو نفر نیز از پیشکسوتان هستند که در کنار هم قرار داریم. آقایان مراد شفیع‌پور، امین بابایی و بنده جوان‌های اتحادیه هستیم و علی‌اکبر حسن‌پور و اکبر قاسمی که دوره قبل هم بوده‌اند به عنوان پیشکسوت در اتحادیه حضور دارند.
کاظمی در ادامه بیان کرد: پیشنهاد من این بود که در اتحادیه یک کمیته با عنوان کمیته مطالبات اعضا تشکیل بدهیم که پیگیر مطالبات اعضا و مسائل آنها باشد. ما در اینجا نماینده کفش‌فروش‌ها و کیف‌فروش‌های صنف خودمان هستیم. امیدواریم که در هر مسیری یک نماینده از کفش‌فروش‌ها داشته باشیم تا پیگیر مشکلات آنها باشیم و با کمک اعضای هیات‌مدیره مشکلات این صنف را به حداقل برسانیم.

۳۱۰ عضو پروانه‌دار مشغول به کار هستند
رئیس اتحادیه کیف و کفش آمل در پاسخ به این پرسش که در آمل چند فروشگاه کیف و کفش مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: در صنف ما حدود ۳۱۰ عضو با پروانه داریم که مشغول به فعالیت هستند و به دلیل هیات‌مدیره قوی قبلی تقریبا عضو بی‌پروانه نداریم و پروانه حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر نیز در دست اقدام هستند که به زودی آنها نیز صادر می‌شود.
کاظمی همچنین در پاسخ به این پرسش که واحد تولیدی نیز دارید، گفت: بله واحدهای تولیدی نیز داریم، اما تعداد آنها محدود است.
وی همچنین یادآور شد: محدوده آمل از امامزاده عبدالله تا اول محمودآباد و روستاهای آن را نیز در برمی‌گیرد.

ارتباط خوب با اتاق اصناف داریم
رئیس اتحادیه کیف و کفش آمل همچنین در رابطه با اتاق اصناف عنوان کرد: پدر در اتاق کاملا فردی شناخته‌شده هستند و ارتباط خوبی با اتاق اصناف داریم. امیدواریم در صنف خود بهترین عملکرد را داشته باشیم و پس از آن امیدواریم که در اتاق اصناف نیز یک جوان‌گرایی انجام گیرد. در صنف پوشاک آمل، هیات‌مدیره را جوان‌ها تصاحب کرده‌اند و با آنها رابطه خوبی داریم.
کاظمی همچنین در پاسخ به این پرسش که آمل کفش‌های خود را از کجا خریداری می‌کند، عنوان کرد: بیشتر از تهران و تبریز کفش‌های خود را خریداری می‌کنند.

سخن پایانی
کاظمی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به کوچک بودن شهرستان، یکی از مشکلات بحث تداخل صنفی بوده است که همکاران لباس‌فروش در این صنف اقدام به فروش کیف و کفش می‌کردند. تمام تلاش ما در این راستا است که این مشکل را به حداقل برسانیم. امیدواریم که در سال آینده اتفاقات خوبی در این صنف روی بدهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید