فراوانی کالا‌های قاچاق عمدتا مربوط به پوشاک و کفش است

0
575
فراوانی کالا‌های قاچاق عمدتا مربوط به پوشاک و کفش است

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران: فراوانی کالا‌ها قاچاق عمدتا مربوط به پوشاک و کفش، موتورسیکلت، سیگار و کفش است.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از صدا و سیما؛ محمدعلی اسفنانی در نشست خبری گفت: در سال گذشته ۲ هزار و ۸۸۵ فقره پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز وارد شد که ۲ هزار و ۸۹۱ پرونده مختومه شد و ارزش محکومیت آن ۲ هزار و ۵۱۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال بوده است.
وی با اشاره به این که برخی اتفاقات رسیدگی به پرونده‌های قاچاق را به تعویق می‌اندازد در همین ارتباط به پرونده مهمی در بحث قاچاق موتور و سیلندر خودرو اشاره کرد.
اسفنانی گفت: ما در همین ارتباط با ۲۳۰ پرونده مواجه بوده ایم که خودرو و شاسی اصالت و حتی سند داشت، اما سیلندر و موتور آن قاچاق بود که رسیدگی به پرونده را برای ما سخت می‌کرد و ما نمی‌توانستیم موتور یا سیلندر را از خودرو جدا کنیم و به همین دلیل مقرر شد گمرک با اخذ عوارضی این مشکل را حل کند و ۲۰۷ فقره از این ۲۳۰ فقره پرونده مختومه شد.
وی افزود: در بخش اجرای احکام قاچاق کالا و ارز پرونده‌ها در سال ۹۷، با ۶۹۱ پرونده ورودی مواجه بودیم که ۳۹۵ پرونده به ارزش ۶۱ میلیارد و ۶۳۷ میلیون ریال مختومه شد و ما در سال گذشته هزار و ۸۳۳ پرونده داشتیم که هزار و ۴۸ فقره آن به ارزش ۱۸۰ میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال مختومه شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران در ادامه به تخلفات بهداشتی و درمانی و پرونده‌های ورودی به تعزیرات در این بخش اشاره کرد و گفت: در این بخش به تخلفات بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، مطب ها، مراکز جراحی محدود و داروخانه‌ها رسیدگی کرده ایم و در این حوزه با قاچاق کالا‌ها و تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی و همچنین گرانفروشی و تقلب آن هم مواجه بوده ایم که در شعب تعزیرات رسیدگی شده است.
وی همچنین به اقدامات اداره کل تعزیرات تهران در رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در ابتدای شیوع این بیماری با کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده مواجه شدیم و در همان روز‌های نخست در یک فقره پرونده ۵ میلیون ماسک در یک انبار و در یک پرونده دیگر ۲۲ میلیون جفت دستکش لاتکس کشف شد که در ابتدا در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌دادیم، اما بعد قرار شد در اختیار هیات امنای ارزی قرار دهیم.
اسفنانی گفت: در خصوص پرونده‌های بهداشت و درمان شاهد بودیم که داروی کارپول به قیمت ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌شد که با ورود تعزیرات هیچ موردی از کارپول به قیمت هر واحد بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان دیگر فروخته نشد و البته اگر هم فروخته شده باشد حداقل به ما گزارش نشده است.
وی در پاسخ به سوالی درباره مهمترین تخلفات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی افزود: بخشی از این تخلفات مربوط به هزینه‌های هتلینگ و بستری و بخشی مربوط به اخذ مبالغ مازاد بر تعرفه یا به اصطلاح زیرمیزی هاست.
اسنفانی گفت: در سیستم حسابداری مراکز درمانی ضریبی با عنوان k تعریف شده است که برخی مراکز تخلفاتی در این خصوص مرتکب می‌شوند و دریافت‌های مازادی از مردم دارند.
وی افزود: تخلف دیگر در بحث تقلب؛ استفاده از تجهیزات و لوازم پزشکی است و نبود تخصص و مجوز فعالیت در برخی از مراکز درمانی هم از دیگر تخلفات محسوب می‌شود که تعزیرات به همه این موارد رسیدگی می‌کند.
اسفنانی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضع پرونده آذویکو گفت: این شرکت نزدیک به ۴ هزار شاکی داشت که البته برخی از شاکیان به ما مراجعه نکرده اند و فقط در یک پرونده مرتبط با این شرکت با ۲ هزار شاکی مواجه بودیم که برخی از این آن‌ها با این شرکت به مصالحه رسیده اند و شرکت تعهد کرد که اگر قطعات موجودی شان در گمرک آزاد شود خودرو را تحویل دهد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران گفت: البته، چون خودروی تعهدی این شرکت ام جی بود و با مشکل تحویل این خودرو مواجه بودو قرار شد خودروی جایگزین با احتساب پرداخت خسارت تحویل شود که اگر رضایت شکات کسب شود پرونده مختومه خواهد شد والا در بخش اجرای احکام اداره کل تعزیرات تهران طبق قانون برخورد خواهیم کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید