فرآوری و برندسازی حلقه های مفقوده صنعت چرم

0
288
فرآوری و برندسازی حلقه های مفقوده صنعت چرم

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خام فروشی و فقدان برندسازی مناسب را از جمله مشکلات پیش روی صنعت چرم برشمرد.

به گزارش اخبار صنعت چرم و کفش به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا  خام‌فروشی را یکی از مشکلات صنعت چرم دانست و گفت: هرچند مواد اولیه محصولات چرمی در کشور موجود است اما برای دباغی، عمل‌آوری و تبدیل آن به محصول نهاییِ باکیفیت اقدام چندانی صورت نمی‌گیرد و محصولات خام و بدون ارزش افزوده به کشورهایی مانند ترکیه و ایتالیا صادر و پس چند برابر شدن ارزش افزوده آن مجدد وارد کشور می‌شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: توان داخل می‌تواند محصولات باکیفیت چرمی را تولید کند بنابراین وزارت صنعت، معدن و تجارت باید تجهیزات لازم برای تولید محصل نهایی در کشور را فراهم کند.

وی نبود برندسازی مناسب را یکی از دلایل مشکلات صنعت چرم دانست و تصریح کرد: هرچند با برندسازی می‌توانستیم بازارهای جهانی محصولات چرمی را به دست گیریم اما با وجود کیفیت مناسب تولیدات داخلی، به دلیل بی توجهی به این موضوع و کم کاری، نه تنها صادرات لازم انجام نمی‌شود، بلکه مردم نیز در برخی واقع به خرید کالای خارجی تمایل دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: صداوسیما می‌تواند با نشان دادن کیفیت چرم‌های داخلی، فرهنگ‌سازی مناسبی برای خرید این کالاها فراهم کند./

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید