علت گرانی کفش در بازار

0
426
اتحاد صنعتگران؛‌رمز رونق صنعت چرم و کیف و کفش

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان گفت: نوسانات نرخ دلار و گرانی مواد اولیه علت گرانی کفش است.

اخبار صنعت چرم و کفش – احمد گازرانی در گفت‌و‌گو با تسنیم، درباره علت گرانی کفش در بازار اظهار داشت: برخی از مواد اولیه‌ای که برای تولید کفش استفاده می‌شود وارداتی است و با افزایش قیمت دلار نرخ آن هم افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه به علت کسادی بازار و کمبود مشتری، واحدهای صنفی کفش‌ها را با کمترین سود قانونی به مشتریان عرضه می‌کنند، تصریح کرد: هزینه تمام شده تولید یک جفت کفش نسبت به سال گذشته چند برابر شده و همین امر در قیمت‌گذاری کفش موثر است.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با بیان اینکه قیمت هر جفت کفش تولید شده از چرم مصنوعی بیش از 100 هزار تومان است، گفت: هر جفت کفش با جنس چرم طبیعی نیز با نرخ بیش از 200 هزار تومان به فروش می‌رسد.

گازرانی با تاکید بر اینکه بیش از 80 درصد از کفش‌های زنانه موجود در بازار مربوط به تولیدی‌های استان است، افزود: سهم عمده‌ای از کفش‌های مردانه موجود در بازار از استان‌های دیگر وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه اوضاع اقتصادی برخی از مردم به گونه‌ای است که قدرت خرید یک جفت کفش را هم ندارند، تصریح کرد: هدف ما بالا بردن کیفیت اجناس تولیدی است تا مردم در قبال پولی که می‌دهند کالای با کیفیتی تحویل بگیرند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با تاکید بر اینکه کرونا تاثیر مخربی بر کسب و کار تولیدی‌های کیف و کفش استان داشته است، عنوان کرد: شیوع کرونا سبب بسته شدن مرزها و محدودیت صادرات شده است.

گازرانی افزود: کشورهایی مانند روسیه، عراق و افغانستان از محصولات چرمی استان استقبال خوبی دارند و زمینه صادرات به این مناطق نیز فراهم شده است اما بخاطر کرونا و مشکلات ناشی از آن مدتی است که صادراتی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا سبب کاهش تقاضای تولید کیف و کفش شده است، گفت: برخی از کارگاه‌های کوچک بخاطر نبود مشتری و سفارش، مجبور به تعطیلی واحدهای خود و بیکاری کارگران شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید